Gå til innhold

Altiris recovery agent - hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Gjennom jobben har jeg fått en stort sett glimrende HP Compaq nc4200, imidlertid, den er utstyrt med altiris recovery agent, og min erfaring er at den stort sett gjør to ting: spiser opp diskplass og krasjer maskinen...

Etter å ha brukt maskinen en liten stund, begynte jeg stadig å få melding om at altiris recovery agent måtte dessverre starte om maskinen min for å rette opp feil i partisjonen sin - flott akkurat hva jeg ville ha når jeg var midt oppe i noe... etter en tid gikk maskinen fullstendig i frø, skjermen ble helt syk, ingen programmer kunne startes på noe som helst vis, en Safe mode reboot, sett altiris agenten til disablet og voila, alt i orden igjen.

Av de ca 60 GB diskplass på maskinen, er det ca 3 GB igjen, jeg har ikke spesielt mange applikasjoner installert og ikke mye data på den, men alitris skryter av at den kan sette av et skjult område på hd'en til å lagre sine data på...

Er det noen som vet hvordan man kan pælme ut hele greia og få tilbake diskplassen den har spist? Jeg har prøvd å deinstallere på vanlig vis, men måtte enable servicene igjen for at det skulle gå, imidlertid, når jeg booter opp maskinen jobber disken intenst i noen minutter (hvor jeg ikke får lov til å gjøre noe med alitris) før den krasjer fullstendig.

Av alle dårlige programmer jeg har vært borti er dette det værste! Ideen mer automatisk lokal backup er jo god, men når det gjør maskinen mer eller mindre ubrukelig er jo noe av vitsen borte...

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...