Gå til innhold

Er du fotogen ?

Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge fundert på dette merkelige fenomenet. Mange blir så utrolig bra på bilder, selv om de ser små slitne ut i virkeligheten.

Til meg er det andre veien. Jeg ser ut som en halvmongo på alle bilder som blir tatt av meg, uansett så er det noe rart. Eksempler på dette.

1. Ser ut som jeg har vampyr tenner

2. Ser ut som verdens mest urene hud

3. Øyet går igjen akkurat i det bildet blir tatt

4. Smilet mitt ser totalt overdrevet ut

For å si det sånn. Jeg tar meg IKKE ut på bilder. Jeg ser helt "ok" ut, helt vanlig.

Hva skyldes at noen som er pene i virkeligheten ser ut som store stygge ulven på bilder, og mindre pene ser ut som supermodeller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med akkurat det samme. Ser sjelden edru it på bilder. Smiler for mye, ser ut som jeg er borte vekk og stirrer på noe femten meter bak fotografen, smiler for lite og ser sur ut, eller blunker i akkurat feil øyeblikk. Stort sett ser jeg ut som en sløv halvmongis.

Folk som er på samme trinn som meg i utseende-skalaen greier seg mye bedre på bilder enn jeg gjør. Noen gjør det verre/like ille også, men de er FÅ.

Lenke til kommentar
Sliter med akkurat det samme. Ser sjelden edru it på bilder. Smiler for mye, ser ut som jeg er borte vekk og stirrer på noe femten meter bak fotografen, smiler for lite og ser sur ut, eller blunker i akkurat feil øyeblikk. Stort sett ser jeg ut som en sløv halvmongis.

7203795[/snapback]

Høres ut som meg :)

Lenke til kommentar
Jeg liker å tro at jeg ikke er fotogen, og at det er der det ligger :p

7203846[/snapback]

Haha, som tatt ut av munnen min.

Men jeg mener at jeg ikke ser "samme" personen i speilet som jeg gjør på bildet. Jeg synes jeg ser så utrolig anderledes ut.

Lenke til kommentar

Neppe

Mange supermodeller ser ut som dasser på bilder. Mye av de bra bildene er tatt av fotografer som også etterbehandler bildene. Det er utrolig hva en proff kan gjøre. Dessuten vil man alltid synes at man selv ser ut som en dass på bilder, fordi man kanskje ikke ser det ansiktet så mye. Samme med stemmen det. Vi liker ikke vår egen stemme :)

Uansett kan du kanskje se litt ekstra rar ut om Avataren din faktisk er et selvprotrett :)

Lenke til kommentar

Er rart det der, men er mange som ikke funker på bilder. Men man kan lære seg det. Speilet er jo en fin sak . Viktig å være naturlig. Pluss at man alltid syns man selv ser rar ut på bilder selv om man nødvendigvis ikke gjør det.

Er mange som har "naturlig" utstråling. Den tilstedeværelsen som gjør at bildene av de alltid blir bra. Noe udefinert. Men syns ofte det ligger i øynene. Du føler at øynene ser på deg. At de har en viss glød. Bare se på bilder i annonser i blader og sånt.

Jeg tror at hvis man føler seg bra så blir bildene bra. Prøv å stirr direkte inn i linsa, på en naturlig måte. Er ingen ekspert altså, men har tatt noen bilder og lært et par ting...

Men viktigst av alt, vær deg selv. Det er den du er;) Hvordan bildene blir er jo ett fett da:)

Lenke til kommentar

å stirre direkte på linsen er ikke heldig, å f.eks se rett ved siden av linsen er mye bedre, man får på den måten ikke følelsen av å bli stirret på når man ser på bildet...

jeg har ihvertfall alltid fått beskjed om å ikke se inn i linsa...

Lenke til kommentar
å stirre direkte på linsen er ikke heldig, å f.eks se rett ved siden av linsen er mye bedre, man får på den måten ikke følelsen av å bli stirret på når man ser på bildet...

7203950[/snapback]

På modell og reklamebilder ser det ofte ut som at de ser direkte på deg. Jeg syns bildene blir best når man ser inn i linsen. da får man en større tilstedeværelse. Er akkurat det at det ser ut som om bilde ser på deg som ofte kan gi en bra effekt. Men det er jo opp til hver enkelt hva de liker:)

Men med øvelse kan man bli mer fotogen, selv erfart det. Men smil og vær glad så ordner alt seg:D Uansett hvilken situasjon det er;)

Lenke til kommentar

7203950[/snapback]

Mener å ha lest at det beste er å feste blikket litt over linsa.

Selv føler jeg meg ikke særlig fotogen nei, men det er vel de fleste som ikke føler det, så det blir opp til andre å avgjøre.

Og så er det alltid like morsomt med nicket til trådstarter da. Er du fotogen? Neppe. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Neppe

Mange supermodeller ser ut som dasser på bilder. Mye av de bra bildene er tatt av fotografer som også etterbehandler bildene. Det er utrolig hva en proff kan gjøre. Dessuten vil man alltid synes at man selv ser ut som en dass på bilder, fordi man kanskje ikke ser det ansiktet så mye. Samme med stemmen det. Vi liker ikke vår egen stemme :)

Uansett kan du kanskje se litt ekstra rar ut om Avataren din faktisk er et selvprotrett :)

7203886[/snapback]

Transformation of a Model.

Jeg for min del ser som regel ut som en dass føler jeg... Jeg er ikke fotogen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...