trrunde Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har nettop installert ubuntu 6.10 men jeg får ikke IP-adresse, har satt til å mota via dhcp og prøvd å restarte, men det hjelper ikke Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hva slags nettverkstilknytning er det? I networkmanageren (som du finner øverst til høyre) er det riktig nettverkskort den prøver å bruke der? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 hmm, har ikke noen networkmanager øverst til høyre :s er bare klokke og avslutt knapp der Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Høyreklikk, og vel add to panel, der vil du sannsynligvis finne en networkmanager, men uansett så bør du legge inn network-manager-gnome når du får internett Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Der står det network connection lo, er ikke det local?? trodde det skulle stå eth0 eller 1 der Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Der står det network connection lo, er ikke det local?? trodde det skulle stå eth0 eller 1 der 7203701[/snapback] Nettopp, jeg har alltid litt problemer med det sånn i førstningen. Etter min erfaring så må man restarte noen runder samtidig som man prøver å presse den til å bruke wlan0 eller eth0. Hvis du har kabel, så kanskje det er litt lettere, legg da inn network-manager-gnome, det gikk lettere med dem. Etter at man først har fått det til å fungere så går det glatt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hvordan presser jeg den til å bruke eth0 da? er litt ny på dette... Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Der står det network connection lo, er ikke det local?? trodde det skulle stå eth0 eller 1 der 7203701[/snapback] Vet ikke hvordan det er med ubuntu fordi jeg bruker Slackware selv, men hvis du åpner et konsollvindu og skriver ifconfig -a så skal nettverkskortet ditt vise der (antakeligvis eth0 som du sa) og så kan du jo prøve dhcpcd eth0 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 fant ikke den kommandoen Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ubuntu bruker dhclient. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Ubuntu bruker dhclient. 7203765[/snapback] Det virket nå har jeg internett Endret 2. november 2006 av trrunde Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Hvordan presser jeg den til å bruke eth0 da? er litt ny på dette... 7203724[/snapback] Deaktiver og aktiver kortet noenganger i system -> administrasjon -> nettverk, og du kan skrive inn etc0/wlan0 der hvor det står lo i network-manager, og gjerne kombiner med noen restarter. Edit: Bra du fikk det til, nybegynner jeg også, derfor jeg ikke brukte noen kommando til å gjrøre det,men heller slet med overnevnte metode Endret 2. november 2006 av Lomz Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 nå har jeg et nytt problem får ikke til å laste ned samba... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 nå har jeg et nytt problem får ikke til å laste ned samba... 7203799[/snapback] Samba ligger i pakkestyreren allerede, og er sannsynligvis allerede installert: system-> administrasjon -> shared folders Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Gikk der, og da kom det opp en melding om at jeg måtte installere enten samba og jeg krysset av og trykkte på install service men det hjalp ikke, den meldingen kom opp hele tiden merkeligt! prøvde en gang til og nå lasta den ned samba Endret 2. november 2006 av trrunde Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 lomz: kan du fortelle hvordan network-manager-gnome fungerer? Får liksom ikke til å konfiguere den. Står bare at ikke har netverksforbindelse her. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 lomz: kan du fortelle hvordan network-manager-gnome fungerer? Får liksom ikke til å konfiguere den. Står bare at ikke har netverksforbindelse her. 7204773[/snapback] Den trenger egentlig ikke å konfigureres noe annet enn at enhetene må være aktive i system -> admin -> nettverk Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har en tråløs tilkobling oppe men den regisreres ikke i networkmanager Skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre for at networkmanageren skal registrere denn. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har en tråløs tilkobling oppe men den regisreres ikke i networkmanager Skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre for at networkmanageren skal registrere denn. 7205350[/snapback] Den trådløse tilkoblingen er i den networkmanageren som følger med systemet? Prøvd å sette den til lo, og restarte, det har hjulpet meg før. Tror de slåss litt om kontrollen. Hva er den rød diamanten du har ved siden av networkmanageren? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har en tråløs tilkobling oppe men den regisreres ikke i networkmanager Skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre for at networkmanageren skal registrere denn. 7205350[/snapback] Den trådløse tilkoblingen er i den networkmanageren som følger med systemet? Prøvd å sette den til lo, og restarte, det har hjulpet meg før. Tror de slåss litt om kontrollen. Hva er den rød diamanten du har ved siden av networkmanageren? 7205404[/snapback] Beryl-manager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå