asad Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Etter litt slit fikk jeg satt inn min nye harddisk, jeg formaterte den og alt virket greit. Når jeg starter opp med win98 oppstartsdisketten, og går inn på Fdisk, så står det at c: ( min nye IBM120 GB ) harddisk, er 5545MB. Men når jeg går ut av fsisk, og sjekker størrelsen på disken i dos, så kommer det opp 117GB, altså det jeg skal ha. Hva er problemet?? ( på baksiden av harddisken er det to hvite "greier" som man kan flytte på. Det er vel master og slave eller noe?Men jeg skjønner ikke hvordan de skal være på den nye harddisken.. noe som har noe tips? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Din Fdisk-versjon er alt for gammel. På harddisker over 64GB (hvis jeg husker korrekt), så trekker den fra 60GB. Det du må gjøre, er å laste ned f.eks. ME-versjonen av Fdisk ifra Microsoft sine sider. [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-11-10 14:43 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 eller å starte install av xp, der får du en fin fdisk. Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 jasså, det viiste jeg ikke. Takk. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 kan og minne om at hvis du sletter en partisjon via xp versjonen så mister du ikke de andre, ganske kjekt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei borre. Har Me av fdisk og den viser heller ikke korrekt. Men du bare lager partisjonene som du ellers pleier å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå