Gå til innhold

Når kommer Samsung Z720 Ultra Edition 13.8

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg så det lå en tråd fra før om dette emnet som ble stengt litt tidligere i dag.

Samsung har en pressemelding ute på sine norske sider

Ultra Edition Series

Som forteller at Z720 skal være i butikkene i november.

Jeg hadde selv vurdert å anskaffe meg denne telefonen. Kontaktet derfor bl.a Dangaard. De hadde ikke engang hørt om denne modellen. Mente i og med at Z710 knapt hadde rukket å komme ut i butikkene, ville det bli langt frem i tid før etterfølgeren kom.

Kontaktet derfor Samsung Norge per telefon. Vedkommende jeg snakket med der mente at denne modellen ikke skulle komme til norge. Gjorde de oppmerksom på pressemeldingen som ligger linket opp på forsiden til samsung.no, men fikk som svar at denne var gammel og kanskje ikke så aktuell lenger. I følge han jeg snakket med var altså ikke Z720 planlagt å komme med i samsung's produktspekter i Norge.

Fikk derimot ny tilbakemelding litt senere på dagen. Der de informerer at den likevel skal komme, men er usikker på om den blir å finne i butikkene før årskiftet.

Da jeg skal bytte ut min jobbtelefon i nærmeste fremtid kunne jeg tenkt meg å prøvd denne telefonen. Så hvis noen andre sitter med opplysninger angående tilgjengelighet enn hva jeg fikk fra Samsung, er jeg meget interessert i opplysninger. På meg virket det som vedkommende jeg snakket med ikke hadde full oversikt på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har i alle fall telefonen kommet inn i produktspekteret på samsung.no sidene

Samsung Z720 Ultra Edition 13.8 (Z720)

sgh-z720_b_f_l.jpg

sgh-z720_b_side_l.jpg

sgh-z720_tilt_r_l.jpg

Det som er litt merkelig at denne telefonen har blitt omtalt som en HDSPA telefon tidligere. Det står ikke noe om dette i produktspesifikasjonen til telefonen på samsung sine sider. Synes også å huske at på tidligere bilder av telefonen sto det trykt med stor hvit skrift HDSPA ved høytaleren på telefonen.

Må nesten smile litt når jeg leser "features" for telefonen. Her står det:

Mye minne og mye musikk

Z720 har en musikkspiller som støtter de fleste formater, blant annet mp3. Bær med deg musikken i det 30 MB store minnet.

Vil ikke akkurat kalle 30MB for et "stort minne" :nei: Får ikke bært med mye musikk akkurat med 30MB ...

En annen ting som er skuffende med tanke på at dette blir toppmodellen i ultra serien er det medfølgende headsettet. På D830 Ultra Edition 9.9 følger det faktisk med trådløst bluetooth stereo headset. Mens på denne er det kun ordinært stereo headset. Litt synd.

Men samsung er som vanlig ekstremt optimistisk angående batteritid. Oppgir standby tid til 320 timer. Altså ca. 2 uker. Er det jo noe samsung har slitt med i mange år så er det batteriteknologi. Det er ikke sikkert det er selve batteriteknologien som er dårlig, men de har i alle fall ikke vært noe fornuftig i forhold til å tilrettelegge telefonen for å drøye ut batteriet lengst mulig. I stedet popper de dem full med all mulig slags pling plong og blinking i hytt pg pine. Husker en v200 jeg hadde. Kom det først inn ei melding på telefonen, varslet den fra om dette med lyd annen hvert minutt, og blinket kontinuerlig. Veldig koselig om natta. Og på morgenen hadde jo selvsagt denne funksjonen nesten tømt batteriet. Det mest irriterende var vel egentlig at det ikke var mulig å deaktivere den funksjonen. Men man vet jo aldri. Kanskje de har blitt litt mer fornuftig...

Gleder meg virkelig til å se en test av denne telefonen. Håper de har klart å forbedre kameraet i forhold til D900 og Z710.

Lenke til kommentar

Hvis du trykker på denne linken, under presserom på samsung sin hjemmeside så står det at den har HSDPA

http://www.samsung.com/no/presscenter/sams..._0000287732.asp

Ultra Edition 13.8 (Z720)

"Ultra Edition 13.8 (Z720) er verdens tynneste skyvetelefon med 3G, med støtte for HSDPA og en dybde på kun 13,9 millimeter. Denne kraftpakken har et kamera på tre megapiksler med autofokus og makro. Den rause 2,1 tommers qvga-skjermen støtter wap 2.0 og surfing via html. For å kunne nyte fordelene av 3G-funksjonalitet fullt ut, inneholder Ultra Edition 13.8 (Z720) et kamera nummer to for videosamtaler. Dokumentviser, talememo og støtte for kontroll over kontakter og planlegging gjør at til og med den travleste får hjelp til å mestre hverdagen. Denne mobilen gir en god mobilopplevelse, både på jobben og på fritiden. Den lanseres først i svart, og flere farger vurderes nå for lansering i Norden. Støtte for uSearch / uTrack / uGo.

Ultra Edition 13.8 (Z720) har en stående 2,1-tommers tft-skjerm av høy klasse. I tillegg til kameraet med tre megapiksler, har den også vga-kamera. Mobilen støtter edge og 3G. På de markeder hvor operatører tilbyr HSDPA, mobilt bredbånd, kan mobilbrukere nyte hastigheter på opp til 1,8 megabit per sekund! Musikkspilleren har digital forsterker, støtter bluetooth stereo og filformatene MP3 / AAC / ACC+ / e-AAC+ / WMA. Internett åpner seg med wap 2.0 og støtte for html. Høyttalertelefon. Flymodus. Mobilen har 20 megabyte innebygd minne med mulighet for mer plass med microSD minnekort. Til tross for et kraftfullt indre, er det ytre formatet lite: 104,5 x 51,3 x 13,8 millimeter og 80 gram. Kommer i butikk i november."

(kopiert fra Samsung sin norske hjemmeside)

Lenke til kommentar
Hvis du trykker på denne linken, under presserom på samsung sin hjemmeside så står det at den har HSDPA

http://www.samsung.com/no/presscenter/sams..._0000287732.asp

7265236[/snapback]

Er klar over det. Men den pressemeldingen er ganske gammel. Synes bare det er merkelig at de unnlater å ta det med under spesifikasjonene til modellen. Samung Z720 spesifikasjoner. Sannsynligvis har de unnlatt å ta det med da det ikke ser ut til å bli aktuelt med hdspa i norge den nærmeste fremtid....

Men januar blir lenge å vente... Nærmer seg N95 tid da :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I stedet for de meldte 20MB ser det ut til at den får 150MB innebygd minne.

200609182042436.jpg

20060918204243.jpg

200609182042431.jpg

200609182042432.jpg

200609182042433.jpg

200609182042434.jpg

200609182042435.jpg

Mer teknisk info her.

Det ryktes i at kamera-enheten ikke har noe form for blitz eller hjelpelys. Kun kveldsmodus. Noe som sannsynligvis bare øker lukkertiden, og gjør det umulig å ta noe skarpt bildet. :no:

Lenke til kommentar
Det ryktes i at kamera-enheten  ikke har noe form for blitz eller hjelpelys. Kun kveldsmodus. Noe som sannsynligvis bare øker lukkertiden, og gjør det umulig å ta noe skarpt bildet.  :no:

7326047[/snapback]

Kan jo av det ene bilde der se at det er en lampe ved siden av linsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...