erikstein Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei, Har planer om å installere linux på en server jeg har stående, allerede der kommer problemet. Har prøvd: Rh7.3/8, Debian (nyeste), Trustix, FreeBSD og nå Gentoo. INGEN av dem støtter Mylex DAC960 Raid kontrollere helt ut. Siden jeg ikke får installert kontrolleren, får jeg heller ingen disker til å virke :smile: Noen som har peil på hva jeg kan gjøre? har prøvd det meste tror jeg...(er ingen ekspert). En linux Distro, som støtter Mylex raid kontrolleren helt ut hadde vært knall. Men jeg finner ingen. Noen som har tips? Lenke til kommentar
termos Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 rekompiler Linux med støtte for den raid kontrolleren. Om ikke distibusjonen du prøver har støtte for den i kjernen den kommer med, så er ikke håpet ute. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 problemet er at jeg ikke har tilgang på en linux maskin, så jeg får ikke kompliert en kernel :smile: Gentoo er jo egentlig kanskje kjekt. Men det har selvfølgelig ingen mylex.o driver. o.l Ergo, den finner heller ingen disk kontroller. Lenke til kommentar
PKA Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 08:01, skrev Dj_Offset:Det enkleste er å installere på en annen disk for så å legge inn støtte for raidet i etterkant...Hvis du skal installere på raidet sliter du fort litt mer...Men det skal gå via et initrd. Du må da ha en kompilert driver til installasjonen. Muligens et dumt spørsmål, men hva er <initrd> ? -PKA- Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Om initrd og mkinitrd: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...nel-initrd.html http://nodevice.com/sections/ManIndex/man0846.html Jeg må kansje til med dette selv. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå