Gå til innhold

Alternativ til iTunes - Finnes det til mitt behov?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg en iPod 60 GB og sliter veldig med å velge rett løsning!

Etter hva jeg vet, tror og føler om iTunes, så har jeg latt være å installere det.

Men heller installert Anapod (som virker litt uoversiktelig), da fikk jeg i alle fall kopiert over all musikk, som på forhånd var ferdig kategorisert i mapper etter artist/album.

Greit så langt, men jeg skulle gjerne hatt sync'ing av musikksamlingen min, som jeg ikke har funnet ut ennå om Anapod gjør.

Dessuten, i Winamp har jeg satt karakter (0-5) på de fleste musikkfilene. Kan dette exporteres til basen i iPod'en via iTunes, Anapod, MediaMonkey eller noe annet verktøy?

Er det noen god måte å abonnere på podcasts, dersom man ikke bruker iTunes? Altså at man slipper å kopiere filer manuelt inn i filsystemet på iPod'en, men at podcastene legges inn etter som de er lastet ned.

Er det sånn at med iTunes, kan man ikke kopiere filer ut i det hele tatt, til andre PCer med eller uten iTunes? Kan man evt. ha en data-folder/pertisjon, som man likevel kan bruke til slikt?

Svar på mine spørsmål eller andre ideér, som noen måtte mene passer meg, mottas med enorm takknemlighet!! :w00t::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden klikkehjulet på nanoen gikk til helvete for en god stund siden, har jeg ikke vært bort ipod eller itunes, men hvis jeg husker rett:

-Du kan bare koble ipoden til en pc for å kopiere sanger til/fra enheten med itunes.

-Alle lydfilene havner i merkelige nummererte mapper på ipoden, uten noe system man kan bruke for å finne riktig sang hvis man skal spille dem av på en annen pc. (med itunes)

-Du kan bruke winamp til å overføre sanger tio ipoden, men ikke fra. spillelister kunne man ikke overføre sist jeg sjekket, men er mulig det går nå. Om karakterene kan eksporteres vet jeg ikke

-Du kan sjekke ut programmene på http://www.zeleksoftware.com/, vet ikke om de er til noe hjelp for deg.

Lenke til kommentar

Takk for linken!

Er så mye info om pod-applikasjoner at man drukner!

Er det ikke noen som har en bra formening om hva som er best?

- iTunes?

- Winamp + Mediamonkey?

eller

- Anapod?

Noen må jo ha brukt dette og støtt på en del ulemper eller bra ting.

/Takk

Lenke til kommentar
Takk for linken!

Er så mye info om pod-applikasjoner at man drukner!

Er det ikke noen som har en bra formening om hva som er best?

- iTunes?

- Winamp + Mediamonkey?

eller

- Anapod?

Noen må jo ha brukt dette og støtt på en del ulemper eller bra ting.

/Takk

7236885[/snapback]

Du kan bruke MediaMonkey, og winamp. men da trenger du en PlugIn, den finner du på hjemmesida til winamp eller mediamonkey.

Sempron ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...