Versatile Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg kommer ikke inn i windows xp mer. Etter at jeg skifta ut gainward ti4400 kortet mitt med et TNT2 kort( ti kortet skulle på rep). Jeg hadde bare vert inne i windows i tja en 10 min. tid. Plutselig! Blå skjerm! System interupted. Begining System memory dump. " **** da tenkte jeg, det der hørtest jo alvorlig ut... etter på dette så har maskinen låst rett før xp logoen har dukket opp. Under den "loading streken". Der kommer det også en feilmelding. Den mangler en fil. Den ber meg om å boote fra xp cden og bruke reprasjons programmet. Joda, gjorde det. problemet er at programmet på cden også klikker, før jeg får sjangsen til å benytte reprasjonsprogrammet. hm..... Jeg formaterte disken. Installerte xp på nytt. Jeg snufset litt over de tapte dataen mine, men hentet meg inn igjen. Satt meg ned og begynte å lage til windowsen slik jeg ville ha den og da ! Poff, til min forbannelese så begynte hele ****skapen på nytt! blåskjerm , og manglende fil til å starte opp windows. rep programmet vil selvsagt ikke mer det heller. Jeg er helt blank. Jeg tror enten det er diskfeil, eller så har det noe med TNT 2 kortet som jeg akuratt hadde satt i. Noen som har noen forslag??? [ Denne Melding var redigert av: Versatile på 2002-11-10 14:30 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 har vert borti det flere ganger, gidder ik finne dr jg skrev det sist så jeg bare sier det igjen, start opp Windows XP installasjonen og velg Recovery Console i starten, skriv så chkdsk i "dos" som kommer frem, la den bli ferdig og restart maskinen. :smile: Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 og da skjer ikke feilen igjen? blir disken formatert samtidig? "chkdsk" i c: da eller? ... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 chkdsk er NT versjonen av Scandisk, den sjekker feil osv. Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 du er en knupp, tor. Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg hadde samme problem men jeg bare restarte en tre fire ganger så startet XP normalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå