Polarium Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har akkurat oppgradert minne på pc min. Se spec i linken under. http://support.packardbell.com/no/item/ind...13301391&g=1400 Satt inn en 1024 mg brikke (ddr 400mhz) Etter at denne var plasert, sjekket jeg biosen at den var registrert der... OK.. Ved oppstart av Windows Xp home gikk det fint helt til den kom fram til skrivebordet da den plutselig restartet og slik fortsetter den hele tiden. Har prøvd å starte maskinen i sikkerhetsmodus der fungerer det helt ok.. Prøvde å deaktivere restart ved feilmeldinger ved å trykken F8, fungerte fint helt til jeg kom til skrivebordet igjen, hvor det plutselig kommer blå skjerm. Her står noe om dumping av minne. Minnebrikkene er ikke fra samme leverandør, kan det ha noe å si at de ikke er kompatible sammen? Evt hva er galt? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei og velkommen til forumet! Hva sier feilmeldingen? Det skal stå en kode der som sansynligvis starter med Error 0x000....osv. Kan du poste den koden? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Polarium Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Ja, det stemmer den begynner på 00 ett eller annet. Har dessverre ikke pc'n i nærheten så jeg får ikke skjekka nøyaktig hva det står.. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ok, tror denne koden er nøkkelen så post den i tråden når du kommer hjem da... *Tronaldo* Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Evt. kan søke på Google eller hos Microsoft med feilkoden. Da vil du få forslag til hva som kan være årsaken. Men ettersom du har satt inn en ny minnebrikke ville jeg anbefale at du tester minnet med Memtest86 (fra f.eks. UltimatebootCD). Lenke til kommentar
Polarium Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Ja det går jo ann. Tenkte jeg skulle prøve å ta ut den originale ram brikken, å bare la den nye stå igjen for å se om problemet framdeles er der.. Poster opp den 00 koden i løpet av morgen dagen.. Lenke til kommentar
Polarium Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Prøvde å ta ut den originale ram brikken og erstattet den med den nye. Da fungerer pc'en uten problemer. Men når brikkene er sammen blir det bare krøll.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå