Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Løsningen hvis drivstoffprisene dobler seg er å flytte nærmere den røde streken. Billigere hverdag.

Eller er det harry?? Norsk lønning, svenske priser :)

 

Hehe, jeg har allerede flyttet over den røde streken, og trives utmerket, selv med svensk lønning. Men nå skal det sies at de svenske drivstoffprisene kommer til å øke et par øre etter nyttår som følge av en avgiftsøkning vedtatt av vår nye, borgerlige regjering. Den samme regjeringen som før valget lovet billigere bensin og ingen bomring rundt Stockholm. Morsomt å se at politikere er akkurat like svikefulle og upålitelige her borte også! ;)

Lenke til kommentar

For meg spiller det snart ingen rolle.

Urimelige avgifter for meg rettferdiggjør svart arbeid, og skatteunndragelse. :)

Kombinerer man dette med avgiftsfri diesel å vips, man er et rikere menneske..

 

Blir avgiftene for syke, kan man gjøre dette, og se på seg selv som nåtidens Robin Hood.

(Nei, jeg gjør ikke dette pr. i dag. Betaler skatt med ’glede’, og fyller vandlig diesel)

Lenke til kommentar
Urimelige avgifter for meg rettferdiggjør svart arbeid, og skatteunndragelse. :)

Sterkt uenig. Dette rettferdiggjer at ein prøver å gjere noko med det, på lovlig vis.

 

Svart arbeid og skatteunndragelse er lavmål! Det er vel det mest usolidariske som finst og løser ingen problem. Men dette blir en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å ha bil om jeg skal komme meg noen steder. Er ganske dårlig busstilbud her, så om jeg bare skulle brukt bussen hadde jeg ikke komt meg ut i det hele tatt.

 

Nå har det seg jo også slik at buss blir omtrent dobbelt så dyrt for meg som å kjøre selv. Uten klippekort vel og merke. Ikke at buss er noe alternativ for meg heller, siden det stort sett aldri går en buss som passer, uansett hva jeg skal.

Skjønner faen ikke hvorfor buss og tog ikke kan være grisebillig, slik at folk gidder ta det. Er det ikke gratis busser i sverige ellerno? De store syter og klager og sier vi må ta vare på miljøet, og drukner oss billister i tonnevis med avgifter, slik at vi ikke kan kjøpe oss disse "nye, miljøvennlige bilene" men isteden må ha et gammelt vrak som spyr ut 10 kilo sot per kjørte meter, og i tillegg rister i fillebiter på de sykt dårlige veiene vi har.

 

De er ikke ute etter å redde miljøet, de er ute etter å sette drageklørne sine i pengene våre. $-)

 

 

Irriterer meg forresten over emnetittelen her. Det er jo, som vi alle vet, blitt bevist at storsynderen selv, chevrolet suburban faktisk gjør mye mindre skade på miljøet enn det miljø(forpester)bilen Toyota primus gjør.

 

Hva med de som kjører små, spreke biler som f.eks Bmw? Er bøttevis med små,fine biler som bruker like mye bensin som disse SUV'ene.. Vil også nevne at om man bytter ut alle SUV'ene i verden med en "vanlig" bil, så blir forskjellen i miljøskading bare som en dråpe i havet.

 

Det er industrien,fly, store skip etc som er tungvekterne.

 

Så folkens, om dere virkelig vil redde miljøet så slutt å klage på alle SUV'ene!! Klag heller til styresmaktene og få dem til å sette ned prisen på kollektiv transport. Jeg som har prøvd begge deler og skjønner godt hvorfor folk velger bilen foran bussen, med alle sine ulemper må bussen ha noe som lokker folk til å ta den. Og det kunne den gjort dersom den var billig, og da mener jeg billig.

 

Jeg synes det er på tide at folk slutter å syte over at noen kjører litt store biler. Er ikke SUV folket sin feil at dere kjøpte toyota corolla :roll:

 

Få opp øynene og se hva som VIRKELIG betyr noe.

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Igjen: Bare fordi Toyota sier det betyr det ikke nødvendigvis at Prius er den mest drivstoffeffektive bilen. Egentlig skulle det vært flere igjen der. Det finnes mye bedre biler til slikt om man leter, så det burde ikke være et argument. Bare fordi reklamen sier det betyr det ikke at den er den minst miljøfarlige bilen, og ta utgangspunt i det og komme å si at det finnes større biler som er mer drivstoffeffektive. Å syte til styresmaktene går heller ikke når FRP sitter der, valgt av de som syter?...

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Alle som tror de trenger en SUV. Se her:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=499141

 

Du får en mye bedre bil og sparer masse penger og utslipp.

Hva med bakkeklaringen da ? Er faktisk noen som har SUV,som trenger bakkeklaringen,enten opp til hytta,eller som meg,pga dårlig brøyting på smal veg. Dessuten,jeg gir f**n ikke 650.000 for en BMW..no way.

 

Akkurat: "Noen". De fleste som har SUV trenger bakkeklaringen de siste 200 meterne til hytten.

Lenke til kommentar

Og poenget ditt er?

Vil du at man skal måtte bevise at man har behov for den bilen man har lyst på?

Jeg har overhode ikke "behov" for Hummeren min,men det er min drømmebil,jeg blir glad hver gang jeg setter meg inn og skal kjøre.

Mine penger,ærlig tjent,brukes på det JEG vil :p

Lenke til kommentar
Fælt så godt du kjenner meg da?

Kan du i det minste lese?

Står det noen sted at jeg ikke innretter meg etter samfunnet?

Jeg bryr meg ikke om hva folk synes,det er ikke det samme som at jeg ikke følger lover og regler!

 

Lover og regler er en konkretisering av hva folk mener en bør og ikke bør gjøre i samfunnet, følger man de, så innretter man seg etter hva andre mener. Uttalelsen din "mine penger brukes på det JEG vil", indikerer vel også at du ikke er særlig villig til å innrette deg etter andre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Uttalelsen din "mine penger brukes på det JEG vil", indikerer vel også at du ikke er særlig villig til å innrette deg etter andre.

 

AtW

 

Skulle da bare mangle. Jeg kjøper den bilen JEG har lyst på for mine penger, ikke den bilen dere her på forumet, eller forsåvidt mannen i gata synes jeg bør kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...