Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere

Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

• De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette jævla landet skattelegger allerede ting skyhøyt over hva som er i nærheten av rimelig for mannen i gata. Folk i utlandet får helt hakaslep når jeg forteller dem om vårt skattenivå på biler.
Jepp jepp, er jo en grunn til att eg kvitta meg med bilen eg en gang hadde. Var for dyrt. Og bussen funker like greit. Den er dessuten varm på vinterstid.

Og stappfull. Stappfull av idioter. Ingen musikk som du kan høre på. Du kan ikke tenke "Nei faen, jeg skulle handla noe på Rimi før jeg dro hjem", fordi du må følge den jævla bussruta.

Det jeg hater mest er alle stoppene. Noen ganger får jeg lyst til å tenne på hele jævla driten. For at noen skulle kunne overtale meg til å ta bussen resten av livet, måtte den fungert som en taxi - være der når jeg trengte den, og kjøre hvor jeg ville.

Høres ut som haugevis med luksusproblem, men det med buss har jo mye med hvor man bor, og gjerne hvor man jobber. For min del finnes det en arbeidsrute som kjører gjennom tunnelen og rett til jobben, så og si.Ellers pleier det å eksistere ekspressbusser mellom 15 og17. Da slipper man disse stoppene. Og att det finnes folk uten folkeskikk som har musikk på på full guffe, er ikke noe vi kan gjøre med.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er høyst unødvendig å kjøpe en såppas svær bil dersom man ikke har bruk for det. En Jeep Cherokee (stavelse?) er jo forsåvidt greit for biler som må frakte en del, via tilhenger eller stort bagasjerom.

Folk som kjøper seg feite Hummere for å brife med millionlønnen sin syntes jeg absolutt ingenting om.

Jeep Cherokee en stor bil? Er da ikke større enn en vanlig stasjonsvogn. Litt høyere er det eneste. Personlig er jeg veldig glad i disse bilene.

Lenke til kommentar
Folk som kjøper seg feite Hummere for å brife med millionlønnen sin syntes jeg absolutt ingenting om.

Du trenger ikke millionlønn for å ha en hummer, å folk flest kjøper ikke hummer for a bryfe..

Kjenner du i det hele tatt noen med hummer? (siden du trekker en så latterlig konklusjon)

Greit, den var kanskje litt drøy. Poenget mitt er at det er ikke den vanlige mann i gaten som kjøper seg flotte nye hummere?

Kjenner en som har en Hummer 2 eller hva den heter. Svær bil, helt ny. Den må da koste mye? Vet at faren er millionær ihvertfall..

Unødvendige biler uansett etter min mening.

Lenke til kommentar
Kjenner en som har en Hummer 2 eller hva den heter. Svær bil, helt ny. Den må da koste mye? Vet at faren er millionær ihvertfall..

Spr.målet er da. Er den mer unødvendig enn en lik priset sportsbil? Disse har også svære maskiner, som dere så fint sier "har for store utslipp" Synes man skal få lov å kjøpe seg sånn bil man har lyst på jeg så lenge man har råd til det selvsagt. Bil prisene i Norge er helt hårreisende i mine øyne, men det er nå en helt annen sak :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Du trenger ikke millionlønn for å ha en hummer, å folk flest kjøper ikke hummer for a bryfe..

Kjenner du i det hele tatt noen med hummer? (siden du trekker en så latterlig konklusjon)

Greit, den var kanskje litt drøy. Poenget mitt er at det er ikke den vanlige mann i gaten som kjøper seg flotte nye hummere?

Den koster mindere en Audien min, da den var ny... Å det er en ganske vandlig bil.

Lenke til kommentar

Folk må kjøre gammel LASTEBIL, for min del.

Kenworth_bull.jpg

Men syns politikerne burde ta mot til seg og gjøre noe med trafikkprobleme rundt om.

Doble drivstoffprisene. DET hadde gjort seg. Også klasket til med 100,- pr. passering i AutoPass i rushtiden.

Men det kommer nok aldri å skje.. omså, så hadde busselskapene kollapset om ENDA fler begynte å ta bussen. De er overfulle allerede.

Lenke til kommentar
Også klasket til med 100,- pr. passering i AutoPass i rushtiden.

Hvorfor gi seg på 100? Si 500, så eliminerer vi jo effektivt alle fattigluser som forpester veiene med sine gamle biler, og ikke minst med sin blotte tilstedeværelse, de vulgære skapningene. Ja til klasseskille på veiene! :new_woot:

Lenke til kommentar
Men syns politikerne burde ta mot til seg og gjøre noe med trafikkprobleme rundt om.

Doble drivstoffprisene. DET hadde gjort seg. Også klasket til med 100,- pr. passering i AutoPass i rushtiden.

Det vil si det samme som å utrydde bygdenorge der det ikke er noen andre tilbud.. Man må tenke på de store konsekvene av slikt samt det blir større klasseskille da det blir bare millinonærer som blir "mobile" med bil.

Lenke til kommentar

Det vil si det samme som å utrydde bygdenorge der det ikke er noen andre tilbud.. Man må tenke på de store konsekvene av slikt samt det blir større klasseskille da det blir bare millinonærer som blir "mobile" med bil.

Det er en sterk overdrivelse, folk tilpasser seg, det er MYE å hente på samkjøring, som folk ikke utnytter, videre er det ikke så stor del av ksotnaden av å ha bil som er bensin, så det vil langt ifra bare være millionærer som har råd. Det vil ikek utrydde bygdenorge, og det vil IHVERTFALL ikke sørge for at bare millionærer har bil.

AtW

Lenke til kommentar

Det er en sterk overdrivelse, folk tilpasser seg, det er MYE å hente på samkjøring, som folk ikke utnytter, videre er det ikke så stor del av ksotnaden av å ha bil som er bensin, så det vil langt ifra bare være millionærer som har råd. Det vil ikek utrydde bygdenorge, og det vil IHVERTFALL ikke sørge for at bare millionærer har bil.

AtW

Vel du innrømmer vel at det går hardest utover de som bor i utkant Norge og de svakeste med minst inntekter med barn.

Lenke til kommentar

Ikke alle som er int. i å dele bilen sin med 3 ukjente den halvtimen man kjører til å fra jobb vet du. JEG er ihvertfall ikke det. Ned med bensinprisene. Kan man heller øke bomprisene inn til storbyene, pluss man gjør offentlig trafikk enda bedre der. Kunne jeg gått ut døren, satt meg rett på en buss eller trikk / tog å vært på jobben like fort som å kjøre selv, hadde jeg ikke vært i tvil. Bil er en stor utgift, selv om man ser bort fra bensinforbruket.

Må du gi deg freddy85. Klart du kan stå opp 3 timer før du skal på jobb. Ta en buss avgårde med første ungen til barnehagen. Vente på en buss der for å komme deg til skolen med nr.2. Bare for å vente på en buss for å komme deg på jobb igjen. Minste du kan gjøre for miljøet :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...