Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere

Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

• De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193

Anbefalte innlegg

... ser på diesel for bønder og traktorer :)

9364495[/snapback]

Da har du ikke prøvekjørt en ny BMW 335d Coupe skjønner jeg...

;)

9364814[/snapback]

Nei, diesel er vel etterhvert like mye (lite?) for bønder og traktorer som Mercedes er for gamle gubber. Nå er jo ikke jeg personlig så overbegeistret for den voldsomme oppblomstringen av dieselbiler, men med mindre man snakker om særlig sportslige biler (altså ikke MB300CE/Saab 9-3 turbo) er jo dieselmotorene blitt riktig så bra, og man går glipp av gode opplevelser om man kategorisk avviser det som noe for bønder og traktorer. (hva som nå er så galt med bønder og traktorer... ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei men alikevel diesel... Man får ikke den gode gode grom lyden i en diesel bil uansett hvordan man ønsker å vri dette...

9364859[/snapback]

Inni nevnte bil er det helt umulig å høre hvilket drivstoff den går på. Når man klamper pedalen høres bare en dyp brumming der framme. Og så blir man most mot seteryggen allerede fra under 2000 rpm. 280 + HK og rundt 600NM merkes...og forbruk på godt under 0.8 på grisekjøring er hyggelig. Utvendig hører man sant og si ikke mye motorlyd...i motsetning til steinknuserene man som oftest finner i dieselbiler. Så det finnes dieselmaskiner som får et entusiasthjerte til å slå raskere selv om slikt nok ikke er for alle og enhver.

Jeg er ihvertfall ikke i tvil: Av BMW sin 304 hesters bensinmotor og nevnte diesel er den siste betraktelig mer brutal. Og at den er den er vanvittig mye rimeligere i drift er bare en bonus, selv om det kanskje ikke betyr så mye når man handler bil til en knapp stor en.

:)

Lenke til kommentar
vel, Lyden av en bensin motor er vel finere enn lyden av en diesel motor..

9365541[/snapback]

Enig. Diesel skrangler mer (spes VW 2.0/1.9TDI) og lukter vondere. Ikke noe er som lyden fra en skikkelig bensin rekke 6'er.

En annen ting, jeg ler litt av reklamene til Shell, som skryter av sin 99-Oktan Ferrari-bensin, som er relativt skivebom her i landet hvor snart alle kjører diesel :!:

Dagens visdomsord: "Du skjønner hvor kjipt livet er når du har endt opp med en TDI stasjonsvogn."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uff ja Muffinman, der er ikke beltebruken lenger avgjørende for utfallet. Jeg føler meg ikke trygg heller når jeg kjører slike biler som den, eller eldre Hiace ol, der frontlykten er eneste beskyttelse mellom meg og det man måtte treffe.

Men lurer litt på hva den er lastet med under testen, må da være et tonn eller mer under den presenningen tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg blir spesielt nervøs når jeg møter kvinnfolk i SUV...

9462871[/snapback]

Spesielt når de har lebestiften i ene hånda, blikket på ansiktet sitt i sladrespeilet, mobilen i andre hånda og rattet i...ehhh....

Da er det greit at de ikke kjører en doning på 2.5 tonn, ja. Men for balansens skyld, menn i suv er ofte litt "ovenpå" når det gjelder kjørestil og lager ofte situasjoner de også. I likestillingens navn. Nå må det jo nevnes at jeg kjenner høyst oppegående damer i som kjører små-suv`er som egentlig ikke er annet enn vanlige personbiler med litt høyere bakkeklaring som er bedre og tryggere sjåfører enn meg selv.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg blir spesielt nervøs når jeg møter kvinnfolk i SUV...

9462871[/snapback]

Spesielt når de har lebestiften i ene hånda, blikket på ansiktet sitt i sladrespeilet, mobilen i andre hånda og rattet i...ehhh....

Da er det greit at de ikke kjører en doning på 2.5 tonn, ja. Men for balansens skyld, menn i suv er ofte litt "ovenpå" når det gjelder kjørestil og lager ofte situasjoner de også. I likestillingens navn. Nå må det jo nevnes at jeg kjenner høyst oppegående damer i som kjører små-suv`er som egentlig ikke er annet enn vanlige personbiler med litt høyere bakkeklaring som er bedre og tryggere sjåfører enn meg selv.

9465777[/snapback]

Så klasker mann en skiboks på toppen og lasser den full med tull - og vips har man en skikkelig vinglete bil. Nei, takke meg til biler som holder seg på bakken.

Man er per def ikke oppegående om man kjører Rav 4 eller X3 uansett kjønn :tease:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...