Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Folk (flest) har da vel råd til den bilen de har bruk for.

8593050[/snapback]

Merk at folk ofte har varierende behov i løpet av en dag, uka, året. I stedet for å velge en bil som dekker alle bruksområdene (Hummer med 7 seter, avtagbar hard-top, mulig å fjerne setene for økt lastekapasitet, mulig å kjøre både i utmark og på E6 osv) så kan det være lurt å kjøpe en type bil som dekker det mest brukte bruksområdet mest, og heller leie de ulike biltypene hver gang man har behov for en annen type bil. En annen dårlig løsning man bør styre unna er å ha 5-6 biltyper som stort sett står ubrukt i en kjempegarage og bare velge den som passer for dagens bruksområde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5-6 biler i garasjen er nok i meste laget for de fleste, men hadde de fleste familier i allefall hatt råd til to biler så kunne faktisk det resultert i færre kjørte kilometer, i stedet for å løse alle kjørebehovene med en bil.

8593502[/snapback]

 

Det kunne det i teorien, realiteten er vel at folk i snitt kjører mer om de har flere biler. (om jeg ikke husker feil)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

8587557[/snapback]

Ikke nødvendigvis. For eksempel er det fornuftig å kjøpe en MX-5. Og en MX-5 er vel ikke en kjedelig bil.

 

Fornuftig bilkjøp kan være kjedelig, trenger ikke være.

 

Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

8587557[/snapback]

= Passat TDi :tease:

8587637[/snapback]

Neida. Nye Passat med 140HK TDi drar bra, kjører veldig bra, også på svingete veier, er komfortabel, har god plass, føles som et kvalitetsprodukt (jeg er interiørfetisjist, mind you) og er jevnt over en god bil.

 

Og i tillegg bruker den lite diesel. Gir meg mye å smile over, faktisk.

Lenke til kommentar
Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

8587557[/snapback]

Ikke nødvendigvis. For eksempel er det fornuftig å kjøpe en MX-5. Og en MX-5 er vel ikke en kjedelig bil.

 

Fornuftig bilkjøp kan være kjedelig, trenger ikke være.

 

Om en liten 2-seter uten bagasjeplass er et fornuftig bilkjøp kommer vel an på definisjonen, hehe. Et herlig og befriende kjøp er det nok derimot! Har faktisk snust på en MX-5 selv, men da selvsagt som en bil nummer 2.

Lenke til kommentar
Folk (flest) har da vel råd til den bilen de har bruk for. Skal du se enkelt på det, er bil ikke annet enn et redskap til å frakte deg, dine og ditt fra A til B. Du får brukte biler i alle størrelser til nettop dette kravet.

 

Jovisst, bare man kjøper gammel nok bruktbil så får man akkurat det man har bruk for til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Folk (flest) har da vel råd til den bilen de har bruk for. Skal du se enkelt på det, er bil ikke annet enn et redskap til å frakte deg, dine og ditt fra A til B. Du får brukte biler i alle størrelser til nettop dette kravet.

 

Jovisst, bare man kjøper gammel nok bruktbil så får man akkurat det man har bruk for til en overkommelig pris.

8594749[/snapback]

 

Joda, men for å ta utgangspunktet for debatten, så ender man som oftest opp med biler som bruker relativt mye bensin kontra nyere biler som bruker mindre.

 

Hele poenget er at det burde vært langt rimeligere å skaffe seg en ny bil i dette landet. Selv kjører jeg en gammel bil som bruker relativt mye bensin. I hvertfall mye mer enn den bilen jeg hadde valgt om nybilprisene hadde vært noenlunde edruelige.

Lenke til kommentar
Folk (flest) har da vel råd til den bilen de har bruk for. Skal du se enkelt på det, er bil ikke annet enn et redskap til å frakte deg, dine og ditt fra A til B. Du får brukte biler i alle størrelser til nettop dette kravet.

 

Jovisst, bare man kjøper gammel nok bruktbil så får man akkurat det man har bruk for til en overkommelig pris.

8594749[/snapback]

 

Joda, men for å ta utgangspunktet for debatten, så ender man som oftest opp med biler som bruker relativt mye bensin kontra nyere biler som bruker mindre.

 

Hele poenget er at det burde vært langt rimeligere å skaffe seg en ny bil i dette landet. Selv kjører jeg en gammel bil som bruker relativt mye bensin. I hvertfall mye mer enn den bilen jeg hadde valgt om nybilprisene hadde vært noenlunde edruelige.

8594985[/snapback]

 

Jeg er naturligvis helt enig med deg, men tronni_87 har tross alt rett i at bare man velger en gammel nok årsmodell så kan man selv med allminnelig inntekt kjøpe seg en Mercedes S-klasse eller lignende. Men man får jo selvsagt både høyt forbruk, lav sikkerhet, rust og tekniske problemer med på kjøpet da ;)

 

EDIT: Se her ja!

http://www.nettavisen.no/bil/article1035466.ece

Fete biler, riktignok et par generasjoner gamle, til overkommelige priser. Om det er mer miljøvennlig, eller bedre for sikkerheten på veiene, enn å kjøpe en nyere S-klasse eller 7-serie er en annen sak, men muligheten finnes i hvert fall, om man er litt eventyrlysten...

Endret av Swe
Lenke til kommentar
Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

8587557[/snapback]

Ikke nødvendigvis. For eksempel er det fornuftig å kjøpe en MX-5. Og en MX-5 er vel ikke en kjedelig bil.

 

Fornuftig bilkjøp kan være kjedelig, trenger ikke være.

 

Om en liten 2-seter uten bagasjeplass er et fornuftig bilkjøp kommer vel an på definisjonen, hehe. Et herlig og befriende kjøp er det nok derimot! Har faktisk snust på en MX-5 selv, men da selvsagt som en bil nummer 2.

8594727[/snapback]

En MX5 har et ganske akseptabelt bagasjerom. :p Det er blant annet derfor MX5 er det mest fornuftige bilkjøpet i den klassen det er snakk om.

 

Det er kanskje den mest fornuftige sportsbilen du kan kjøpe. Pålitelig, fungerer på vinteren, har tross alt nok bagasjeplass for en bilferie. I det hele tatt, en meget god bil. Og skal du ha sportsbil er den et fornuftig valg.

 

Fin søndagsbil. :p

Lenke til kommentar
Jovisst, bare man kjøper gammel nok bruktbil så får man akkurat det man har bruk for til en overkommelig pris.

8594749[/snapback]

 

Joda, men for å ta utgangspunktet for debatten, så ender man som oftest opp med biler som bruker relativt mye bensin kontra nyere biler som bruker mindre.

 

Hele poenget er at det burde vært langt rimeligere å skaffe seg en ny bil i dette landet. Selv kjører jeg en gammel bil som bruker relativt mye bensin. I hvertfall mye mer enn den bilen jeg hadde valgt om nybilprisene hadde vært noenlunde edruelige.

8594985[/snapback]

Ja, gamle biler forbruker mer og forurenser også mer. For ikke å snakke om at er er mindere sikre enn nyere biler også. :no:

Lenke til kommentar
Ja, gamle biler forbruker mer og forurenser også mer. For ikke å snakke om at er er mindere sikre enn nyere biler også.  :no:

8596333[/snapback]

 

Dere glemmer hver gang dere nevner at gamle biler forurenser mer, at en meget stor del av hele bilens forurensing kommer av produksjonen...

Lenke til kommentar
Ja, gamle biler forbruker mer og forurenser også mer. For ikke å snakke om at er er mindere sikre enn nyere biler også.  :no:

8596333[/snapback]

 

Dere glemmer hver gang dere nevner at gamle biler forurenser mer, at en meget stor del av hele bilens forurensing kommer av produksjonen...

8598048[/snapback]

Prius og andre hybridbiler er vel de som generer mest utslipp ved produksjon. Ligg unna, kjøp gammel Mustang med V8!

Lenke til kommentar
Krapfoss, jeg tenker ikke på noen spesielle biler, bare generelt. Og du blir ikke mer saklig av å si kjøp gammel mustang v8...

8609405[/snapback]

Mordi asså. Saklig meg her og saklig meg der. :tease:

 

Men jeg vil ha billigere biler! Så bruk stemmen deres til å stemme på noe annet en barnehagetanter som vil ha miljøavgifter på alt som går på drivstoff!

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg må bare påpeke: Jeg er absolutt ikke for så dyre avgifter som vi faktisk har her i norge, det er på grensen til kriminelt i tillegg til alt det andre vi skattes for.

 

Men når jeg du og de andre diskuterer på en nettside som heter diskusjon.no, så er vel saklighet noe av det viktigste å få frem. Jeg argumenterer igrunn bare imot de som (jeg syns) ikke klarer å se en sak fra flere vinkler...

 

btw: Jeg stemte blankt ;)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Krapfoss, jeg tenker ikke på noen spesielle biler, bare generelt. Og du blir ikke mer saklig av å si kjøp gammel mustang v8...

8609405[/snapback]

Mordi asså. Saklig meg her og saklig meg der. :tease:

 

Men jeg vil ha billigere biler! Så bruk stemmen deres til å stemme på noe annet en barnehagetanter som vil ha miljøavgifter på alt som går på drivstoff!

8609549[/snapback]

Finfint, billig diesel til bulldozeren som kjører over velferdsstaten.

Lenke til kommentar

Trenger ikke kjøpe SUV for å ha bil som bruker mye bensin. Denne bilen bruker opp tanken sin på 12 minutter ved hardkjøring, å dekkene holder da ikke lengre enn 15 minutter. Men satan for en rå bil. Normal kjøring, så holder selvsagt alt mye lengre. Tør ikke tenke på prisen på den i Norge engang......

 

Bugatti Veyron on Top Gear

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...