Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

I mine øyne er SUV noe du kjøper fordi du MÅ kjøpe SUV, ikke fordi du vil ha en.

 

Det er det stikk motsatte av veldig mange andre.

 

La meg illustrere det med CARs omtale av BMW X3, den kanskje mest velkjørende SUVen som eksisterer:

"Slower, noisier, clumsier, wider, worse built, slower and less roomy 3-series estate ..."

 

Det syns jeg personlig er sabla godt sagt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som bør ha dårlir sammvittighet overfor milijøet.

 

I vinter, med diverse Vinteraktiviteter med min volvo 244 målte jeg den til:

 

10mil - det ble 19liter bensin.

 

Volvo har sikkert 1% av all forurensing i verden!

Endret av tbend
Lenke til kommentar
La meg illustrere det med CARs omtale av BMW X3, den kanskje mest velkjørende SUVen som eksisterer:

"Slower, noisier, clumsier, wider, worse built, slower and less roomy 3-series estate ..."

8565621[/snapback]

Har du sett TopGear slakte X3 forresten? Er bare ta en tur på YouTube og søke på Top Gear og BMW X3. Og nei, den er langt fra velkjørende. Den er stygg også, og dyr. Jeg tenker at de som kjøper X3 må være de dummeste menneskene i Norge, ja faktisk enda dummere enn dem som kjøper Passat TDi :tease:

Lenke til kommentar
La meg illustrere det med CARs omtale av BMW X3, den kanskje mest velkjørende SUVen som eksisterer:

"Slower, noisier, clumsier, wider, worse built, slower and less roomy 3-series estate ..."

8565621[/snapback]

Har du sett TopGear slakte X3 forresten? Er bare ta en tur på YouTube og søke på Top Gear og BMW X3. Og nei, den er langt fra velkjørende. Den er stygg også, og dyr. Jeg tenker at de som kjøper X3 må være de dummeste menneskene i Norge, ja faktisk enda dummere enn dem som kjøper Passat TDi :tease:

8579362[/snapback]

 

Men den har nok klart bedre kjøreegenskaper enn alle folke-SUVer under 500k. Kan jo ikke sammenligne X3 med en vanlig 3-serie.

Lenke til kommentar
La meg illustrere det med CARs omtale av BMW X3, den kanskje mest velkjørende SUVen som eksisterer:

"Slower, noisier, clumsier, wider, worse built, slower and less roomy 3-series estate ..."

8565621[/snapback]

Har du sett TopGear slakte X3 forresten? Er bare ta en tur på YouTube og søke på Top Gear og BMW X3. Og nei, den er langt fra velkjørende. Den er stygg også, og dyr. Jeg tenker at de som kjøper X3 må være de dummeste menneskene i Norge, ja faktisk enda dummere enn dem som kjøper Passat TDi :tease:

8579362[/snapback]

Jeg har sett de fleste episodene av Top Gear flere ganger. :) God underholdning.

 

La meg illustrere det med CARs omtale av BMW X3, den kanskje mest velkjørende SUVen som eksisterer:

"Slower, noisier, clumsier, wider, worse built, slower and less roomy 3-series estate ..."

8565621[/snapback]

Har du sett TopGear slakte X3 forresten? Er bare ta en tur på YouTube og søke på Top Gear og BMW X3. Og nei, den er langt fra velkjørende. Den er stygg også, og dyr. Jeg tenker at de som kjøper X3 må være de dummeste menneskene i Norge, ja faktisk enda dummere enn dem som kjøper Passat TDi :tease:

8579362[/snapback]

 

Men den har nok klart bedre kjøreegenskaper enn alle folke-SUVer under 500k. Kan jo ikke sammenligne X3 med en vanlig 3-serie.

8581193[/snapback]

Poenget er vel heller, hvorfor kjøpe en X3 når du får en 3-serie billigere, med mer plass, mer økonomisk drift, bedre interiør, med firehjulstrekk, mer bagasjeplass og ikke minst mye penere?

 

Snakk gjerne om bakkeklarering, men jeg bor langt oppe i nord, jeg har aldri hatt et virkelig behov for klaringen på vår Outlander.

 

E46 3-serie er jo en designperle, det kan en ikke si om X3.

Lenke til kommentar

Poenget er vel heller, hvorfor kjøpe en X3 når du får en 3-serie billigere, med mer plass, mer økonomisk drift, bedre interiør, med firehjulstrekk, mer bagasjeplass og ikke minst mye penere?

 

Snakk gjerne om bakkeklarering, men jeg bor langt oppe i nord, jeg har aldri hatt et virkelig behov for klaringen på vår Outlander.

 

E46 3-serie er jo en designperle, det kan en ikke si om X3.

8581459[/snapback]

 

Ja, det er nettopp det, hva skal folk bruke bilen sin til, om den er dårligere enn andre biler til et gitt bruksområde, så er det en dårligere bil, om den andre bilen er SUV eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor jeg har motsatt holdning til SUVs enn de som virkelig vil ha SUV. Dersom jeg i fremtiden kjøper SUV, er det fordi jeg har bruk for en, akkurat som om jeg kjøper en Renault Espace. Jeg kjøper ikke en Espace fordi det er noe jeg drømmer om, hvor mye den enn er Rolls Royce innen flerbrukere. En Espace kjøper man fordi man har bruk for den. Eventuelt kan det jo være den ultimate penisforlengeren.

 

"Hei damer, min VIRKER!"

Lenke til kommentar
Har du sett TopGear slakte X3 forresten? Er bare ta en tur på YouTube og søke på Top Gear  og BMW X3. Og nei, den er langt fra velkjørende. Den er stygg også, og dyr. Jeg tenker at de som kjøper X3 må være de dummeste menneskene i Norge, ja faktisk enda dummere enn dem som kjøper Passat TDi  :tease:

8579362[/snapback]

 

Hva er galt med passat tdi? De skulle visstnok være en av bilene som holdt seg best i verdi etter 5 år...

Lenke til kommentar
Krapfoss mener at Passat er en bil som ikke fortjener å selge så mye som den gjør. Der er jeg uenig, men smaken er som baken.

 

Og verditap er en ting, en Toyota Yaris har også lavt verditap, men.. ja.

8586299[/snapback]

Vel, du kan få billigere stasjonsvogner enn Passat som er minst like gode. (for ingen kjøper sedan i dette landet mer gnome-gal.gif - vi er blitt en nasjon av fjotter som kjører TDI-stasjonsvogner med skiboks på taket) Det er bare det at ola-nisselue har et eller annet om at man må ha tyske biler fremfor f.eks. japanske.

 

Finnes det biler uten verditap? Kanskje, men de er enten ekstremt dyre eller ekstremt gamle. Bil er tap, og halvparten går rett i statskassa der det brukes til alt mulig annet tull som ikke har noe med bil eller veier å gjøre. Innse det, bil er penger ut vinduet uansett hvordan du vrir og vrenger på det i dette landet.

Lenke til kommentar

Stasjonsvogn med skiboks på taket er ikke noe annet enn en fattigmanns SUV. Og når det gjelder bil, er de aller fleste i dette landet fattigmenn...

 

Folk har rett og slett ikke råd til de bilene de egentlig hadde hatt bruk for, noe som gir grobunn for mildt sagt sære bil-løsninger.

 

Her om dagen kjørte jeg f.eks. bak en liten sportsbil med tilhengerfeste.... :hmm:

Lenke til kommentar
Krapfoss mener at Passat er en bil som ikke fortjener å selge så mye som den gjør. Der er jeg uenig, men smaken er som baken.

 

Og verditap er en ting, en Toyota Yaris har også lavt verditap, men.. ja.

8586299[/snapback]

Vel, du kan få billigere stasjonsvogner enn Passat som er minst like gode. (for ingen kjøper sedan i dette landet mer gnome-gal.gif - vi er blitt en nasjon av fjotter som kjører TDI-stasjonsvogner med skiboks på taket) Det er bare det at ola-nisselue har et eller annet om at man må ha tyske biler fremfor f.eks. japanske.

 

Finnes det biler uten verditap? Kanskje, men de er enten ekstremt dyre eller ekstremt gamle. Bil er tap, og halvparten går rett i statskassa der det brukes til alt mulig annet tull som ikke har noe med bil eller veier å gjøre. Innse det, bil er penger ut vinduet uansett hvordan du vrir og vrenger på det i dette landet.

8586539[/snapback]

Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

Lenke til kommentar
Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg er motstander av SUV, men ikke pga forbruk/utslipp.

Det som er skummelt med SUV, er at de er store og tunge. Dermed vil de fleste biler gå ut som taper hvis de koliderer med en suv.

De er heller ikke kjent for å ha gode kjøreegenskaper, og sjåførene er ofte godt under snittet interessert i bilkjøring.

Dette er en skummel kombinasjon som lett kan føre til ulykker.

 

Det er greit at folk kjøper suv hvis de har 5 unger og trenger 4x4 for å komme opp til hytta, men å kjøpe det for å frakte seg selv og matpakken til jobb, er egoistisk.

 

Ellers er jeg stor motstander av dieselbiler. De gir lokal forrurensing istedefor global. Dieselbilene påvirker miljøet mer enn bensin.

 

Når det kommer til biler som ikke sluker bensin, kan dere lese denne artikkelen om miljøvennlige Toyota Prius.

http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/e....asp?NewsID=188

 

Plutselig gikk det opp for meg at jeg kjører en veldig miljøvennlig bil.

Lenke til kommentar
Dersom vi først skal snakke om noe folk kjøper mot bedre vilje må det vel kanskje være staturmerkene. Spesielt BMW. Om vi skal tenke ren fornuft.

 

Men skal vi nå det?

8587324[/snapback]

 

Et bilkjøp basert på fornuft er rett og slett et drepende kjedelig bilkjøp, spør du meg.

8587557[/snapback]

= Passat TDi :tease:

Lenke til kommentar

Krapfoss: ser ikke helt hvor du vil hen... (foruten at du hater passat td av en eller annen grunn)

 

Dipstick: Det var en mildt sagt lite reflektert uttalelse (kanskje med vilje?). Stasjonsvogn er vel så anvendelige så lenge du ikke trenger høy bakkeklaring. Mange stasjonsvogner rommer dessuten mer i areal enn norske suv'er.

 

Folk (flest) har da vel råd til den bilen de har bruk for. Skal du se enkelt på det, er bil ikke annet enn et redskap til å frakte deg, dine og ditt fra A til B. Du får brukte biler i alle størrelser til nettop dette kravet.

 

Men så er det ekstra krav som en ikke nødvendigvis har bruk for, men kommer veldig godt med, som komfor, sikkerhet, elektroniske innredninger som gjør kjøreturen litt enklere, mindre utslipp, sterkere motorer, mer kjøreglede. Dette er ikke noe de fleste trenger, men kommer som sagt, godt med.

 

(sikkerhet har en jo bruk for, men det er relativt alt etter hvordan du ser på det)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...