Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan forklarer dere da rundetidene til Thomas på Autofil i en Dodge RAM SRT-10

Denne bilen er like høy som de fleste SUV'er, men de kunne kjøre den som to galninger fordet. Hadde faktisk bedre rundetider enn med mange sportsbiler.

Dette skyldes vel først og fremst at den er svært godt motorisert. Også har den vel også en noe mer fordelaktig utforming med lasteplan som senker tyngdepunkt ifht en med full cupe. I tillegg er den vel også noe bredere enn typiske SUV?

 

Har selv kjørt mye gris i en 200X modell Jeep Grand Cheerokee med V8, å folk ble sinnsykt overrasket over hvor godt denne hang på veien i brå svinger. Det er klart, kan jo ikke måle seg med Porscher å sånt, men det er heller ikke poenget. At en vanlig Skode / Golf eller ett eller annet hadde klart noe mer i svingene, det har jeg ingen tro på.

8505938[/snapback]

Tja, de sklir jo ikke spesielt lett, har gjerne brede dekk, så veigrep som sådan er bra. Men kjører tilfeldigvis selv en 05 Jeep Grand Cherokee V8 bensin for tiden, og blir jo hele tiden minnet om de middelmådige kjøreegenskapene med en diger gul lapp... :p

post-56388-1177956882_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Og nå er vel ikke BMW 320D coupe prakteksempelet miljøbil :S

8504639[/snapback]

 

Litt OT, menmen.

 

Man kjøper faen ikke coupe med dieselmotor! :mad:

8506942[/snapback]

 

Er det ikkje bra dreiemoment i den bilen da? Kanskje 320 diesel er sprekere enn 320 bensin? :D

 

Men hva vet jeg her på Hardware.no :blush:

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig. Denne frustrasjonen handler nok egentlig mer om misunnelse enn om miljøhensyn!  :nei:

8506880[/snapback]

Det tror jeg også..

8507074[/snapback]

Hehe.. Dette bekrefter jo en del fordommer mot eiere av sånne. Dvs. de skjønner ikke at folk ikke ønsker seg sånne biler og tror de er statuskonger på veien.

La meg bare gjøre det klart: Jeg ser ikke noen status i å ha sånne biler. Jeg ser på det som harry og kunne ikke tenkt meg en sånn bil selv. Selv hummeren hadde kostet det samme som andre biler ville jeg styrt langt unna. Hummer er harry ! Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov. Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med.

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig. Denne frustrasjonen handler nok egentlig mer om misunnelse enn om miljøhensyn!  :nei:

8506880[/snapback]

Det tror jeg også..

8507074[/snapback]

Hummer er harry ! Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov. Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med.

8507332[/snapback]

He he, ja hvis vi først skal være med på å sett folk i bås, og tenke sterotyper som bla mrknockout dro kraftig ingang med sin beskrivelse av arbeidsky trygdemottagere, må jeg si meg ening med deg akkurat i dette siste Simen :p

Lenke til kommentar
Og nå er vel ikke BMW 320D coupe prakteksempelet miljøbil :S

8504639[/snapback]

 

Litt OT, menmen.

 

Man kjøper faen ikke coupe med dieselmotor! :mad:

8506942[/snapback]

 

Er det ikkje bra dreiemoment i den bilen da? Kanskje 320 diesel er sprekere enn 320 bensin? :D

 

Men hva vet jeg her på Hardware.no :blush:

8507205[/snapback]

 

Ifølge informasjon fra BMW's hjemmeside slår 320 med diesel bensinvarianten både hva gjelder hester, dreiemoment, aksellerasjonsøvelser av ymse slag og ikke minst forbruk. Og nå når 320 bensinmotoren ikke lengre er enn rekkesekser med behagelig lydbilde så skulle det ikke være så mange grunner til å velge bensinvarianten fremfor dieselen, spør du meg! Men dette er jo fryktelig off-topic da, hehe.

Lenke til kommentar
Hehe.. mulig jeg var litt krass og fordomsfull der, men kommentaren din blir bare morsom når den er så skivebom. :D

 

Jeg beklager at jeg insinuerte at du var harry.

8507966[/snapback]

 

Kansje min første var teit.. :) Men du er en dust!

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar

Nå prater du jo bare vås EvilDick. På hvilken måte fikk du bekreftet dine fordommer?

Er man fattig, arbeidsløs, fjortiss, samt snyltende dersom man finner Hummer svært harry? Jeg er ingen av delene, og syns den er griseharry.

Eller var det dette at det faktisk finnes folk som ikke misunner SUV eiere som ble for mye for deg? Jeg er i så fall en av dem også, jeg har ingen problem med å finne biler jeg gjerne skulle hatt, og dermed på et vis misunnelig, men SUV kommer veldig langt ned på den listen. Er jeg også dust da?

Lenke til kommentar

Ja, jeg var teit på den der... Sorry.

Blir bare så iritert. dro en like lite gjennomtenkt en som han jeg var iritert på...

Må lære meg at vi alle er forskjellige, og det er klart Simen1 har krav på sin mening.

 

Jeg føler selv at jeg er veldig lite harry, selv om jeg har kjøpt en bil han/dere aldri kommer til og fårstå verdien av.(for meg)

 

Det er ikke mulig for meg og overtale dere til og like SUV, V8, Hummer, ol. og jeg har heller ikke tenkt og prøve mer.

Smaken er som baken.

 

Jeg ELSKER mine biler, og har kjøpt begge to etter genuin interesse.

Hvis noen tror man gjør slikt av fordet man har kort penis, kan vi sikkert måle. )selv om dette er litt Harry selv for meg)

Jeg regner med at jeg har like mye og rutte med som en som kjører Polo, eller Golf :)

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar
Ja, jeg var teit på den der...  Sorry.

Blir bare så iritert. dro en like lite gjennomtenkt en som han jeg var iritert på...

Må lære meg at vi alle er forskjellige, og det er klart Simen1 har krav på sin mening.

 

Jeg føler selv at jeg er veldig lite harry, selv om jeg har kjøpt en bil han/dere aldri kommer til og fårstå verdien av.(for meg)

 

Det er ikke mulig for meg og overtale dere til og like SUV, V8, Hummer, ol. og jeg har heller ikke tenkt og prøve mer.

Smaken er som baken.

8508155[/snapback]

Det er greit det, bare for å ha det sagt er ikke jeg noen SUV hater, og jeg kan like lyden av en skikkelig V8. Var bare argumentasjonen jeg syns ble litt vel tynn :)

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig. Denne frustrasjonen handler nok egentlig mer om misunnelse enn om miljøhensyn!  :nei:

8506880[/snapback]

Det tror jeg også..

8507074[/snapback]

Hehe.. Dette bekrefter jo en del fordommer mot eiere av sånne. Dvs. de skjønner ikke at folk ikke ønsker seg sånne biler og tror de er statuskonger på veien.

La meg bare gjøre det klart: Jeg ser ikke noen status i å ha sånne biler. Jeg ser på det som harry og kunne ikke tenkt meg en sånn bil selv. Selv hummeren hadde kostet det samme som andre biler ville jeg styrt langt unna. Hummer er harry ! Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov. Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med.

8507332[/snapback]

 

 

Tror du Jeg har kjøpt biler for og imponere deg??

 

"Hummer er harry" sier du.. Er ikke det smaken, eller mangel på smak som styrer det?

 

"Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov"

Er ikke dette litt lite gjennomtenkt. Noen har den kansje som et værktøy.

Kjenner til H1'er i tjeneste utenfor millitæret som er 100% nødvendige.

 

"Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med."

Jeg boler ikke.. Er igrunner litt feit. Var korperal i hæren. Ikke etter eget ønske. Du kjenner meg ikke, og vil ikke identifisere meg meg. ?? Hva sier slikt om deg?

 

Hvordan kan du si at folk ikke ønsker seg sånne biler??

Representerer du 'folket' ??

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig. Denne frustrasjonen handler nok egentlig mer om misunnelse enn om miljøhensyn!  :nei:

8506880[/snapback]

Det tror jeg også..

8507074[/snapback]

Hehe.. Dette bekrefter jo en del fordommer mot eiere av sånne. Dvs. de skjønner ikke at folk ikke ønsker seg sånne biler og tror de er statuskonger på veien.

La meg bare gjøre det klart: Jeg ser ikke noen status i å ha sånne biler. Jeg ser på det som harry og kunne ikke tenkt meg en sånn bil selv. Selv hummeren hadde kostet det samme som andre biler ville jeg styrt langt unna. Hummer er harry ! Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov. Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med.

8507332[/snapback]

 

Så folk er ute etter status vist de kjøper seg en Hummer eller en SUV.?

Eller er det kanskje fordi de liker akkurat den bilen.?

 

Så vist f.eks en venn av deg kjøpte en hummer eller en SUV, så ville ikke du blitt sett sammen med den personen.? Forstår jeg deg riktig eller er jeg helt på jorde. ?

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig. Denne frustrasjonen handler nok egentlig mer om misunnelse enn om miljøhensyn!  :nei:

8506880[/snapback]

Det tror jeg også..

8507074[/snapback]

Hehe.. Dette bekrefter jo en del fordommer mot eiere av sånne. Dvs. de skjønner ikke at folk ikke ønsker seg sånne biler og tror de er statuskonger på veien.

La meg bare gjøre det klart: Jeg ser ikke noen status i å ha sånne biler. Jeg ser på det som harry og kunne ikke tenkt meg en sånn bil selv. Selv hummeren hadde kostet det samme som andre biler ville jeg styrt langt unna. Hummer er harry ! Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov. Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med.

8507332[/snapback]

 

 

Tror du Jeg har kjøpt biler for og imponere deg??

 

"Hummer er harry" sier du.. Er ikke det smaken, eller mangel på smak som styrer det?

 

"Hummer er penisforlengere for folk med markeringsbehov"

Er ikke dette litt lite gjennomtenkt. Noen har den kansje som et værktøy.

Kjenner til H1'er i tjeneste utenfor millitæret som er 100% nødvendige.

 

"Klassiske boler-dørvakter, sersjanter osv. Folk jeg ikke vil identifisere meg med."

Jeg boler ikke.. Er igrunner litt feit. Var korperal i hæren. Ikke etter eget ønske. Du kjenner meg ikke, og vil ikke identifisere meg meg. ?? Hva sier slikt om deg?

 

Hvordan kan du si at folk ikke ønsker seg sånne biler??

Representerer du 'folket' ??

8508307[/snapback]

 

Hva forventer du slags svar når du åpner men den latterlige tiraden du gjorde om misunnelse fra folk som går på trygd? Du legger jo ikke akkurat lista for seriøsitet...

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva forventer du slags svar når du åpner men den latterlige tiraden du gjorde om misunnelse fra folk som går på trygd? Du legger jo ikke akkurat lista for seriøsitet...

 

AtW

8509986[/snapback]

 

En latterlig tirade forsvarer ikke at andre og tilsynelatende seriøse debattanter, som til og med skal moderere dette forumet, fortsetter i samme stil. Det må da være mulig å diskutere bil - selv om man er en kronisk bilhater - uten å gå til direkte personangrep, det være seg mot enkeltpersoner eller grupper.

Lenke til kommentar

Swe: Jeg har allerede beklaget at jeg gikk litt hardt ut og insinuerte at alle hummer-eiere er harry, inkludert EvilDick som foreslår penismålinger, selv om det selvsagt er en grov generalisering og ikke nødvendigvis betyr at han er harry. Jeg kjenner ikke fyren så jeg vet jo ikke. Det var heller ikke meningen å provosere hverken, bolere, dørvakter eller sersjanter. Jeg ble bare litt provosert av uttalelsen om arbeidssky trygdemissbrukere.

 

Men la oss nå få diskusjonen opp på et saklig nivå igjen. Få f.eks noen saklige argumenter for hvorfor Hummer burde bli billigere slik at flere ville kjøpt de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...