Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg elsker "Store stygge bensinslukere".

Kjøpte meg en 2004 Chevrolet Tahoe 5.3l 295hk for noen uker siden, og angrer ikke et sekund.

Kjører med et gjennomsnittsforbruk på 15.6 l/100km, og jeg nyter hvert sekund av det.

Sweet!

 

Sikler på en Dodge SRT-10.. Stor stygg bil? hahaha.. neppe :dribble:

Må nesten ha ei rifle til pynt i bakruta, cowboyhatt og halmstrå i kjeften :cool:

dodge-ram-srt10-005.jpg

Lenke til kommentar
Jeg elsker "Store stygge bensinslukere".

Kjøpte meg en 2004 Chevrolet Tahoe 5.3l 295hk for noen uker siden, og angrer ikke et sekund.

Kjører med et gjennomsnittsforbruk på 15.6 l/100km, og jeg nyter hvert sekund av det.

Sweet!

 

Sikler på en Dodge SRT-10.. Stor stygg bil? hahaha.. neppe :dribble:

Må nesten ha ei rifle til pynt i bakruta, cowboyhatt og halmstrå i kjeften :cool:

dodge-ram-srt10-005.jpg

Den gode nyheten for oss andre når du kjøper et slikt monster er at du gjør en direkte innbetaling til statskassa som nesten klarer å kompensere for den skaden et slikt monster gjør på lokalmiljøet.

 

For all del kjøp en pickup hvis du trenger det til å frakte store og uhåndterlige ting, men ikke prøv å bland en sportsbil og en pickup det virker bare dumt.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt. Hva bruker staten pengene på som de får inn fra bilavgifter? Jeg har ikke sett noen tiltak som forbedrer miljøet enda.

Er uansett så latterlig få som har råd til biler med stor motor, og de som har sånne biler bruker de så sjelden at de ikke vil spy ut i nærheten like mange avgasser som en vanlig Toyota Avensis diesel gjør i løpet av et helt år.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Den gode nyheten for oss andre når du kjøper et slikt monster er at du gjør en direkte innbetaling til statskassa som nesten klarer å kompensere for den skaden et slikt monster gjør på lokalmiljøet.

 

For all del kjøp en pickup hvis du trenger det til å frakte store og uhåndterlige ting, men ikke prøv å bland en sportsbil og en pickup det virker bare dumt.

 

Cobos

 

Tror ikke lokalmiljøet som du kaller det merker noe spes til det i og med dette er en av mine naboer:

392329.jpeg

 

edit: Ja, jeg kommer nok til å føle meg jævlig dum når jeg sitter bak rattet på en slik en :wee:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
cobos hva or en freak er du?

 

store biler er saken eller raske.

 

ram srt 10 er et bra eksempel eller hva med en litt eldre lamborghini murcielago (veier mer ;P)

 

PS: staten er griske som vil ha alle pengene til folk.

Jeg er sannelig ikke helt sikker på hva du prøver å si her bortsatt fra personangrepet. Uansett Ram SRT 10 er en latterlig bil. Den er ikke spesielt god som en pickup siden den er latterlig dyr for det den yter og som "sportsbil" er den heller ikke særlig imponerende. 0-100 på 4,9 sek for en bil med en 8.3L V10. Det eneste den bilen er effektiv på er å lage bråk og bruke bensin

 

Cobos

Lenke til kommentar

Må si jeg støtter Cobos her. Det er laget mange store unødvendige maskiner opp igjennom historien og mens noen syns de er et rent mesterverk, er det andre som ikke kan fordra dem. Nå handler tråden her om slike maskiner når man har miljø og økonomi i bakhodet. En SRT10 treffer ikke på noen av dem.

 

Forbruk- og miljømessig kommer SRT10 godt ut i forhold til kjøretøyene i traktorpulling, men det vil jo være slik uansett - man finner alltid noe værre å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Er det ingen som tenker på at ram og andre dodge biler har HEMI motor som slår av 6 sylindere når man ikke gir bånn gass?

 

Selv om bilen har en 6,7L 8 sylindere så betyr ikke det at den sluker bensin på for eks trondheim-oslo da den kjører på 2 sylindere en stor del av vegen.

 

For eks 1:26 her

 

i en tidligere utgave.

 

Når hummer somregel er ombygget til gass og dodge bilene slår av halvparten av sylindrene osv

Så er dem ikke så mijøverstinger som før.

Folk som har slike biler kjører somregel kortere en hvis de hadde hatt en 0,1L popo.

April til oktober ser jeg mustangene og andre veteraner, om om vinteren tar de bussen.

Hvor mange kjenner jeg ikke som flyr til oslo pga det blir billigere.

Endret av War
Lenke til kommentar

Å prestere å lage en bil som SRT10 = wow creds

Ville jeg eid en? nei. Den er ubrukelig, ferdig med det.

 

Men hva er det dere mener er store stygge bensinslukere? Hvis dere mener suvs så har dere jo utelukket MB M-klasse, Audi Q7, RR sport, RR vouge, BMW X5 og volvo xc90 siden du sa stygg.

 

Men hva om folk faktisk vil ha sånne biler, hvorfor blir dere så sure på det? De koster jo flesk.

 

En av mine mål i livet er å få meg en skikkelig bil, tenker da CLS 55 amg, rs6 osv. En bil som kombinerer det du forventer fra en sportsbil (ikke prøv dere på at ferrarier, lamborghinier osv forurenser så mye, de tilbringer mesteparten av året i en garasje) og det praktiske du forventer fra en familiebil.

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på at ram og andre dodge biler har HEMI motor som slår av 6 sylindere når man ikke gir bånn gass?

 

Selv om bilen har en 6,7L 8 sylindere så betyr ikke det at den sluker bensin på for eks trondheim-oslo da den kjører på 2 sylindere en stor del av vegen.

 

For eks 1:26 her

 

i en tidligere utgave.

 

Når hummer somregel er ombygget til gass og dodge bilene slår av halvparten av sylindrene osv

Så er dem ikke så mijøverstinger som før.

Folk som har slike biler kjører somregel kortere en hvis de hadde hatt en 0,1L popo.

April til oktober ser jeg mustangene og andre veteraner, om om vinteren tar de bussen.

Hvor mange kjenner jeg ikke som flyr til oslo pga det blir billigere.

Tja jeg vet sannelig ikke hva du mener, men tar du en titt på Wikipedia siden for denne bilen så ser du at den bruker 9/12mpg og er ikke det en stor og stygg bensinsluker vet sannelig ikke jeg. Godt mulig det er med halvparten av sylinderen slått av og isåfall er det direkte elendig. 9/12mpg for heholdsvis bykjøring/langkjøring er i tilfelle du lurte 0,26L/km og 0,19L/km.

Det faktum at bilen solget 973 stk siste året, som også ble kuttet tidlig sier vel egentlig sitt om hvor "god" denne bilen var. Selv i USA klarte de ikke å selge den, forhandlere ga den etterhvert bort. Selge den for $8000 er å gi den bort...

 

Cobos

Lenke til kommentar
Å prestere å lage en bil som SRT10 = wow creds

Ville jeg eid en? nei. Den er ubrukelig, ferdig med det.

 

Men hva er det dere mener er store stygge bensinslukere? Hvis dere mener suvs så har dere jo utelukket MB M-klasse, Audi Q7, RR sport, RR vouge, BMW X5 og volvo xc90 siden du sa stygg.

 

Men hva om folk faktisk vil ha sånne biler, hvorfor blir dere så sure på det? De koster jo flesk.

 

En av mine mål i livet er å få meg en skikkelig bil, tenker da CLS 55 amg, rs6 osv. En bil som kombinerer det du forventer fra en sportsbil (ikke prøv dere på at ferrarier, lamborghinier osv forurenser så mye, de tilbringer mesteparten av året i en garasje) og det praktiske du forventer fra en familiebil.

Du slår ihjel ditt eget argument her, "fordelen" med en Lamborghini sett fra et miljøstandpunkt er at både veier, føre, klima og manglende komfort gjør at produksjonen av denne vil nok stå for mesteparten av forurensingen fra en slik. En M serie BMW eller RS6 fra Audi el. er et problem siden den slipper ut store mengder eksos og blir faktisk kjørt en hel del. Dens effekt på lokale miljøet er dermed veldig mye større. Samtidig skal jeg vel være ærlig å si at jeg selv nok har mer sans for det enn en Ferrari. :)

 

Cobos

Lenke til kommentar
cobos hva or en freak er du?

 

store biler er saken eller raske.

 

ram srt 10 er et bra eksempel eller hva med en litt eldre lamborghini murcielago (veier mer ;P)

 

PS: staten er griske som vil ha alle pengene til folk.

Jeg er sannelig ikke helt sikker på hva du prøver å si her bortsatt fra personangrepet. Uansett Ram SRT 10 er en latterlig bil. Den er ikke spesielt god som en pickup siden den er latterlig dyr for det den yter og som "sportsbil" er den heller ikke særlig imponerende. 0-100 på 4,9 sek for en bil med en 8.3L V10. Det eneste den bilen er effektiv på er å lage bråk og bruke bensin

 

Cobos

 

Er det mer miljøvennlig å skaffe seg en vanlig motorisert Dodge Ram, og så en Dodge Viper i tillegg?

Lenke til kommentar
cobos hva or en freak er du?

 

store biler er saken eller raske.

 

ram srt 10 er et bra eksempel eller hva med en litt eldre lamborghini murcielago (veier mer ;P)

 

PS: staten er griske som vil ha alle pengene til folk.

Jeg er sannelig ikke helt sikker på hva du prøver å si her bortsatt fra personangrepet. Uansett Ram SRT 10 er en latterlig bil. Den er ikke spesielt god som en pickup siden den er latterlig dyr for det den yter og som "sportsbil" er den heller ikke særlig imponerende. 0-100 på 4,9 sek for en bil med en 8.3L V10. Det eneste den bilen er effektiv på er å lage bråk og bruke bensin

 

Cobos

 

Er det mer miljøvennlig å skaffe seg en vanlig motorisert Dodge Ram, og så en Dodge Viper i tillegg?

Såfremt du vedlikeholder den Dodge Viperen slik at den varer lenge ja så absolutt. Da strekker du belastningen ved produksjon over en stor periode med bruk og totalt antall kilometer som blir kjørt på en Dodge Viper er nok ikke veldig mye. Mistenker den ikke er veldig komfortabel eller morsom å kjøre med 50cm med snø. Trenger du å trekke tunge ting eller frakte mye stuff er jo en normalt motorisert pickup ofte et greit valg. For miljøet kommer man nok ut bedra da. I tillegg får man en raskere rask bil og en mye greiere og billigere å vedlikeholde arbeidsbil.

 

Cobos

Lenke til kommentar
Dere glemmer en veldig viktig ting.. morofaktor.. ting som går fort og bråker er morsomt

Synes enkelte mennesker blir litt vel hysteriske i denne "miljøkrisen"

 

Personlig skulle jeg ønske folk fikk bråkemoroet sitt fra høyttalere eller noe annet. Kjører selv MC, bevares det er moro det, men at det knapt er mulig å få tak i en brukt MC uten en "effektpotte" (dvs bråkepotte) irriterer meg, det er meningsløst og skaper irritasjon for andre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dere glemmer en veldig viktig ting.. morofaktor.. ting som går fort og bråker er morsomt

Synes enkelte mennesker blir litt vel hysteriske i denne "miljøkrisen"

 

Personlig skulle jeg ønske folk fikk bråkemoroet sitt fra høyttalere eller noe annet. Kjører selv MC, bevares det er moro det, men at det knapt er mulig å få tak i en brukt MC uten en "effektpotte" (dvs bråkepotte) irriterer meg, det er meningsløst og skaper irritasjon for andre.

 

AtW

For såvidt enig, men man trenger ikke stille seg på plenen til naboen med leketøyet sitt :p

 

Vurderer faktisk å bygge meg crosskart med passelig motor på jobb, men det er vel bannlyst i denne tråden :wee:

Lenke til kommentar
Å prestere å lage en bil som SRT10 = wow creds

Ville jeg eid en? nei. Den er ubrukelig, ferdig med det.

 

Men hva er det dere mener er store stygge bensinslukere? Hvis dere mener suvs så har dere jo utelukket MB M-klasse, Audi Q7, RR sport, RR vouge, BMW X5 og volvo xc90 siden du sa stygg.

 

Men hva om folk faktisk vil ha sånne biler, hvorfor blir dere så sure på det? De koster jo flesk.

 

En av mine mål i livet er å få meg en skikkelig bil, tenker da CLS 55 amg, rs6 osv. En bil som kombinerer det du forventer fra en sportsbil (ikke prøv dere på at ferrarier, lamborghinier osv forurenser så mye, de tilbringer mesteparten av året i en garasje) og det praktiske du forventer fra en familiebil.

Du slår ihjel ditt eget argument her, "fordelen" med en Lamborghini sett fra et miljøstandpunkt er at både veier, føre, klima og manglende komfort gjør at produksjonen av denne vil nok stå for mesteparten av forurensingen fra en slik. En M serie BMW eller RS6 fra Audi el. er et problem siden den slipper ut store mengder eksos og blir faktisk kjørt en hel del. Dens effekt på lokale miljøet er dermed veldig mye større. Samtidig skal jeg vel være ærlig å si at jeg selv nok har mer sans for det enn en Ferrari. :)

 

Cobos

 

Hehe det jeg prøvde å si var at sportsbiler generelt sett forurenser lite. Ja jeg vet at AMG, M, og RS biler forurenser mye men akkurat der blir miljøspørsmålet skyvet til side i mitt hode. Jeg er miljøvennlig ellers, men med biler så mister jeg omtanken for vår kjære planet.

 

Men hvor stort problem er egentlig det store stygge bensinslukerne, bare et fåtall i Norge har råd/lyst på en slik bil. Problemet er vel heller antall biler som vi har i verden idag. Selv om alle verdens SUVs hadde blitt byttet ut med feks en VW passat så tror jeg ikke man ville fått den "WOW" effekten som man kanskje hadde forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...