Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Var å så på en Hummer H2 idag, var ikke langt fra å kjøpe den.

Tror jeg skal vurdere den til over helgen som kommer før jeg event. slår til.

 

Bare for å irritere den Røde regjeringen, og fordi etter at jeg byttet over til dieselbiler snudde de tvert om og stakk oss alle i ryggen :)

 

Du kjøper ting til en halv million bare for å irritere folk du ikke liker? Kan du ikke heller gi pengene til meg, så skal jeg plage Jens litt for deg, om du har såpass å kaste bort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

 

Er ikke vits å følge rådene til regjeringen i allefall, de snur alt om dagen etter du kjøper ditt nye kjøretøy.

 

Dessuten 400-500,000kr er ikke mye for en bil, er vel knapt en godt utstyrt Volvo V70.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar
Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

Fordi den nettopp sluker bensin og lagar bråk?

 

Sluker bensin -> store utslepp av klimagassar -> global oppvarming

 

Bråk vil no vel ingen ha? Å kjøre rundt i ein støyande primitiv doning av eit kjøretøy til en halv mill er slik eg ser det et trasig bilvalg(i forhold til prisen)

Lenke til kommentar
Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

 

Er ikke vits å følge rådene til regjeringen i allefall, de snur alt om dagen etter du kjøper ditt nye kjøretøy.

 

Dessuten 400-500,000kr er ikke mye for en bil, er vel knapt en godt utstyrt Volvo V70.

 

Fordi bensinforbruk og råk er ulemper med en bil? I tilegg så er jo ikek hummeren særlig fin, og på meg virker den også overraskende trang til å ha så store utvendige mål.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

 

Er ikke vits å følge rådene til regjeringen i allefall, de snur alt om dagen etter du kjøper ditt nye kjøretøy.

 

Dessuten 400-500,000kr er ikke mye for en bil, er vel knapt en godt utstyrt Volvo V70.

 

Fordi bensinforbruk og råk er ulemper med en bil? I tilegg så er jo ikek hummeren særlig fin, og på meg virker den også overraskende trang til å ha så store utvendige mål.

 

AtW

 

hummeren er et ikon for mange og den skal være ganske deilig å kjøre over lengre strekninger. Hvis du først skal ha en arbeidsbil så er det jo litt morro å ha en hummer =) De hummer h2ene som jeg ser mest av der jeg bor tilhører firmaer innen feks byggebransjen.

Lenke til kommentar
Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

 

Er ikke vits å følge rådene til regjeringen i allefall, de snur alt om dagen etter du kjøper ditt nye kjøretøy.

 

Dessuten 400-500,000kr er ikke mye for en bil, er vel knapt en godt utstyrt Volvo V70.

 

Fordi bensinforbruk og råk er ulemper med en bil? I tilegg så er jo ikke hummeren særlig fin, og på meg virker den også overraskende trang til å ha så store utvendige mål.

 

AtW

Hummer H1 går vel for det meste på diesel? H1 er grisetrang inni på grunn av en forvokst stor drivverkskasse mellom setene som er løftet opp og setene ut i hvert hjørne på grunn av både bakkeklaring og få bilen lav nok til å passe i diverse millitærfly. Fantastisk artig bil å kjøre i terreng, men på vanlig vei bråker og rister den noe utav helvete.

Lenke til kommentar
Skal jo kjøpe ny bil uansett, så hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk?

 

Er ikke vits å følge rådene til regjeringen i allefall, de snur alt om dagen etter du kjøper ditt nye kjøretøy.

 

Dessuten 400-500,000kr er ikke mye for en bil, er vel knapt en godt utstyrt Volvo V70.

 

Fordi bensinforbruk og råk er ulemper med en bil? I tilegg så er jo ikke hummeren særlig fin, og på meg virker den også overraskende trang til å ha så store utvendige mål.

 

AtW

Hummer H1 går vel for det meste på diesel? H1 er grisetrang inni på grunn av en forvokst stor drivverkskasse mellom setene som er løftet opp og setene ut i hvert hjørne på grunn av både bakkeklaring og få bilen lav nok til å passe i diverse millitærfly. Fantastisk artig bil å kjøre i terreng, men på vanlig vei bråker og rister den noe utav helvete.

 

Det gjør den helt sikkert, siden det er et militært kjøretøy, men min første setning er en kommentar til utsagnet "hvorfor ikke kjøpe noe stort som sluker bensin og lager litt bråk"

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes ikke bilen bråker nevneverdig når jeg kjører den, hva den gjør utenfor bryr meg lite.

 

Jeg har råd til bensinforbruket, så hvorfor skulle jeg bry meg om det er dyrt?

 

Er dessuten mer miljøvennlig å kjøpe (og drive) en hummer over et gitt antall år en det å ha en prius.

 

At man ikke ønsker å ta spesielt mye hensyn til sine medmennesker er vel forsåvidt en ærlig sak, men du har jo framstilt bråk som en fordel, ikke som en relativt liten ulempe.

 

Igjen, du er neppe rik nok til at putgifter er 100% uvensentlig for deg, så igjen så argumenterer du for at det ikke er en veldig stor ulempe, ikke at det er en fordel, som du har framstilt det som. Det virker jo unektlig som svært lite gjennomtenkt å la seg styre av regjeringen til hva slags bil man kjøper, når denne styringen ikke innebefatter noen objektive fordeler, hverken for deg selv eller samfunnet.

 

Den påstanden om hummer vs prius har blitt tatt opp tidligere, og det ligger et ganske tvilsomt regnestykke bak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg byttet inn 3 bensinbiler i 2 dieselbiler da de babla så mye om ar alt var så mye bedre hvis folk kjøpte dieselbiler.

 

Så går det noen sekunder, så snur de rett om, og sier at de som kjører dieselbiler er slemme mennesker og er vel knapt hakket over pedofile, pluss at vi får alle kostnader økt..........

 

Jeg sier bare at jeg ser ikke vitsen å kjøpe bil med tanke på moder natur, som de fleste folk så kjøper jeg bil for meg og mine, da i hovedsak komfort og sikkerhet.

 

H2 har i mine øger en super sikkerhet for meg og mine, pluss den er meget behaglig å kjøre, og den føles ikke så stor som man tror den føles, pluss, plass er jo ikke noe negativ ting :)

 

H1 er jo et militærkjøretøy, og jeg liker ikke å kalle H2 en hummer, da det egentlig er en Tahoe i bunn og grunn :)

 

Ang. bråkbiten, så er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men jeg personlig liker å høre lyden av kraftige biler.

 

Du vet forresten også at døveforbundet i California vil forby stillegående elektriske biler, fordi de laget for lite bråk og medfører høyere risiko for dies brukere?. Nå er jo spranget stort fra G wizz til h2, men likevel :p

 

Sutre på bensinpriser er også feil synes jeg, vi har alle råd til den. Folk som sutrer mest (blant disse studenter) går gjerne på byen 2-3-4++ ganger i måneden.

 

Hva med å kutte ned til 1 gang i måneden?

 

Folk kjøper klær til 1000kr plagget, hva er nå det vitsen med?

Folk handler matvarer 4-5 ganger i uken, hvorfor ikke handle 2 og planlegge?

 

Det gjør mye mer skader på milijøet all den andre aktiviteten folk har en biler (hvis man da tenker alle ledd fra råstoff til sluttforbruker).

 

Verden går ikke under om man kjøper en bil som bruker både 2 og 3 liter drivstoff på milen, er vel større sannsynlighet at den går til grunne grunnet matmangel grunnet kvinner og skjønnhetsprodukter dies, eller rema 1000 og dies plastposer.

 

Ja til store, sikre og komfortable biler :)

Nei til bensin og C02 sutring :)

 

|edit| Skjønner ikke helt den "rik" biten, alt i livet handler om prioriteringer. Jeg har ingen lån lenger, jeg har hus, biler og god jobb. Det er noe flere andre også kunne ha klart når de er i 30 årene hvis de hadde hatt et snev av fornuft og noe mellom øra :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Høyere bensinforbruk fører ofte med seg større utslipp av sot, svovel, NOx og CO, stoff som jeg ikke vil ha mest mulig av. Derfor vil jeg si det er en fordel å forbruke minst mulig drivstoff, men er ikke hysterisk på milliliter-nivå. Som nevnt 124,6 ganger før er kjørestil en vesentlig faktor som er minst like viktig.

 

Med tanke på støy er ikke Hummer H2 gal, ivertfall ikke for de utenfor bilen. Vil du prøve bil som støyer innvendig så prøv Toyota Hiace varebil 95-mod eller eldre (uten lydisolasjon), eller eventuelt en BV-206-DN6. Når det gjelder støy fra veien så synest jeg at motorsykler er mest plagsomt, de støyer langt mer enn de fleste biler.

Lenke til kommentar
Du vet forresten også at døveforbundet i California vil forby stillegående elektriske biler, fordi de laget for lite bråk og medfører høyere risiko for dies brukere?. Nå er jo spranget stort fra G wizz til h2, men likevel :p

 

Sutre på bensinpriser er også feil synes jeg, vi har alle råd til den. Folk som sutrer mest (blant disse studenter) går gjerne på byen 2-3-4++ ganger i måneden.

 

Hva med å kutte ned til 1 gang i måneden?

 

Folk kjøper klær til 1000kr plagget, hva er nå det vitsen med?

Folk handler matvarer 4-5 ganger i uken, hvorfor ikke handle 2 og planlegge?

 

Det gjør mye mer skader på milijøet all den andre aktiviteten folk har en biler (hvis man da tenker alle ledd fra råstoff til sluttforbruker).

 

Verden går ikke under om man kjøper en bil som bruker både 2 og 3 liter drivstoff på milen, er vel større sannsynlighet at den går til grunne grunnet matmangel grunnet kvinner og skjønnhetsprodukter dies, eller rema 1000 og dies plastposer.

 

Ja til store, sikre og komfortable biler :)

Nei til bensin og C02 sutring :)

 

|edit| Skjønner ikke helt den "rik" biten, alt i livet handler om prioriteringer. Jeg har ingen lån lenger, jeg har hus, biler og god jobb. Det er noe flere andre også kunne ha klart når de er i 30 årene hvis de hadde hatt et snev av fornuft og noe mellom øra :)

 

Døveforbundet i California tenker desverre ikke så langt, støy er en ganske alvorlig helseplage i samfunnet.

 

Poenet er ikke at det ikke er mulig å prioritere slik at man har råd til bensin, poenget er at du mener man like gjerne bør satse på en bil som bruker mye drivstoff når man først skal kjøpe noe, selv om man kan ta en kostnad, så er ikke øktekostnader noen fordel, derfor er det ingen vits å prioritere stort bensinforbruk (selv om andre eventuelle fordeler kan veie opp for ulempene). Er du ikke (ekstremt) rik, så er økt drivstofforbruk utelukkende en ulempe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, det er forskjell på SUV-er. De som slipper ut minst vil ikke oppleve økning.

 

Biler som Audi A3, WW Golf og BMW1-serien blir billigere.

 

Alt i alt ganske positivt for regjeringen, men jeg ville helst sett at de med drivstoffgjerrige bilene ble langt billigere enn det vi ser her.

 

EDIT:

 

De nye CO2-satsene (dagens satser i parentes)

 

Første 120 gram: 0,00 kr (41,25 kr)

Neste 20 gram (121-140 g): 526,00 kr (195,90 kr)

Neste 40 gram (141-180 g): 531,00 kr (515,53 kr)

Neste 70 gram (181-250 g): 1.486,78 kr (1.443,48 kr)

Over 251 gram: 2.500 kr (1.443,48 kr)

 

Litt merkelig med en så kraftig økning fra 120 til 121 g. f.eks...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...