Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

I klartekst, jeg mener folk skal få gjøre hva de vil dersom de holder seg innenfor norsk lov. Jeg har ingen rett til å mene hva andre skal gjøre dersom de holder seg innenfor norsk lov. Mener du at du har rett til dette, f.eks, ved å fortelle meg hvilken bil jeg skal kjøre?

7233648[/snapback]

 

Ok, takk for oppklaringen. Men er ikke bilavgiftene endel av loven? Høyere avgifter er jo lovbestemt? Er det slik å forstå at det du reagerer på ikke er ønsket om å øke avgiftene, men det at folk "ser ned på" folk som kjører (det de) ser på som "unødvendige" biler?

 

AtW

7233678[/snapback]

Bilavgiftene bestemmes i statsbudsjettet. Og de skal følges. Umulig å ikke følge dem, i praksis.

 

Men selv om satsene er fastsatt, gjør det ikke avgiftene mer rettferdige. Eller miljøvennlige for den saks skyld.

 

Skal vi la reglene og lovene i samfunnet være, selv om de strider mot vår overbevisning, fordi de er regler?

 

Hvor er fornuften i det? Vi lever da i et demokrati.

7233877[/snapback]

 

Ja det er jeg enig i, ting blir ikke mer fornuftig bare fordi det er en lov. Jeg synes ikke hvorvidt det er nedfelt i loven eller ei er så veldig vesentlig for det prinsipielle i denne diskusjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I klartekst, jeg mener folk skal få gjøre hva de vil dersom de holder seg innenfor norsk lov. Jeg har ingen rett til å mene hva andre skal gjøre dersom de holder seg innenfor norsk lov. Mener du at du har rett til dette, f.eks, ved å fortelle meg hvilken bil jeg skal kjøre?

7233648[/snapback]

 

Ok, takk for oppklaringen. Men er ikke bilavgiftene endel av loven? Høyere avgifter er jo lovbestemt? Er det slik å forstå at det du reagerer på ikke er ønsket om å øke avgiftene, men det at folk "ser ned på" folk som kjører (det de) ser på som "unødvendige" biler?

 

AtW

7233678[/snapback]

 

Jeg betaler mine avgifter, det gjør de som kjører biler som bruker 7 liter på milen også. Jeg blir provosert av at noen skal fortelle meg at jeg kjører en bil de mener er unødvendig for meg, hvilken rett har de til å dømme andre slik? Mener du at du har rett til å diktere andre, basert på dine egne overbevisninger?

 

Edit: Fint om du også svarer på mine spørsmål.

 

Mener du at du har rett til dette, f.eks, ved å fortelle meg hvilken bil jeg skal kjøre?

7233715[/snapback]

 

Ja, jeg mener jeg har "rett" til det, ikke i den forstand at jeg har det nå, men la oss si jeg var plitiker og hadde innflytelse, så mener jeg at man har rett til å diktere enkelte aspekter ved folks liv, i større eller mindre grad.

 

Om man skal ta stilling til bilavgifter, så må man veie opp kostnaden av bilen for samfunnet mot nytten av bilen for samfunnet. Så om bilen er unødvendig, så mener jeg det har en innvirkning ja.

 

Hadde jeg vært politikere, så mener jeg det hadde vært min rett å øke avgiftene på enkelte typer biler ja, som privatperson mener jeg at jeg har rett til å ønske at de ble økt. (dvs i realiteten ville jeg vel egentlig ønsket et mer bruksbasert avgiftssytem enn dagens)

 

AtW

7233765[/snapback]

 

Utdyp hva du mener med "større eller mindre grad". Jeg betaler mine avgifter, som folkevalgte representanter har satt. Mener du at du utover dette har rett til å fortelle meg at hva jeg skal kjøre? Er dine meninger for hvilken bil jeg skal kjøre bedre enn mine? Du er altså for å innskrenke norske statsborgeres valgfrihet med formål at deres valg passer bedre med dine synspunkt på hva som er rett?

Endret av diss
Lenke til kommentar

I klartekst, jeg mener folk skal få gjøre hva de vil dersom de holder seg innenfor norsk lov. Jeg har ingen rett til å mene hva andre skal gjøre dersom de holder seg innenfor norsk lov. Mener du at du har rett til dette, f.eks, ved å fortelle meg hvilken bil jeg skal kjøre?

7233648[/snapback]

 

Ok, takk for oppklaringen. Men er ikke bilavgiftene endel av loven? Høyere avgifter er jo lovbestemt? Er det slik å forstå at det du reagerer på ikke er ønsket om å øke avgiftene, men det at folk "ser ned på" folk som kjører (det de) ser på som "unødvendige" biler?

 

AtW

7233678[/snapback]

 

Jeg betaler mine avgifter, det gjør de som kjører biler som bruker 7 liter på milen også. Jeg blir provosert av at noen skal fortelle meg at jeg kjører en bil de mener er unødvendig for meg, hvilken rett har de til å dømme andre slik? Mener du at du har rett til å diktere andre, basert på dine egne overbevisninger?

 

Edit: Fint om du også svarer på mine spørsmål.

 

Mener du at du har rett til dette, f.eks, ved å fortelle meg hvilken bil jeg skal kjøre?

7233715[/snapback]

 

Ja, jeg mener jeg har "rett" til det, ikke i den forstand at jeg har det nå, men la oss si jeg var plitiker og hadde innflytelse, så mener jeg at man har rett til å diktere enkelte aspekter ved folks liv, i større eller mindre grad.

 

Om man skal ta stilling til bilavgifter, så må man veie opp kostnaden av bilen for samfunnet mot nytten av bilen for samfunnet. Så om bilen er unødvendig, så mener jeg det har en innvirkning ja.

 

Hadde jeg vært politikere, så mener jeg det hadde vært min rett å øke avgiftene på enkelte typer biler ja, som privatperson mener jeg at jeg har rett til å ønske at de ble økt. (dvs i realiteten ville jeg vel egentlig ønsket et mer bruksbasert avgiftssytem enn dagens)

 

AtW

7233765[/snapback]

 

Utdyp hva du mener med "større eller mindre grad". Jeg betaler mine avgifter, som folkevalgte representanter har satt. Mener du at du utover dette har rett til å fortelle meg at hva jeg skal kjøre? Er dine meninger for hvilken bil jeg skal kjøre bedre enn mine? Du er altså for å innskrenke norske statsborgeres valgfrihet med formål at deres valg passer bedre med dine synspunkt på hva som er rett?

7234041[/snapback]

 

Jeg mener at graden av innskrenking, og om det bør være noen innskrenking i det hele tatt avhenger av hva det er snakk om, og hvor mye det påvirker de andre medlemmene i samfunnet. Over det jevne ser jeg liten grunn til å regulere ting som ikke negativt påvirker andre medlemmer i samfunnet.

 

Som jeg har spesifisert: i den forstand at jeg for øyeblikket ikke er folkevalgt, eller har noen innflytelse over bilavgiftene, så har jeg ingen rett til å bestemme oer folks valg av bil. Men hadde jeg vært folkevalgt hadde jeg hatt rett til det, og jeg har også rett til å ønske at systemet var annerledes. Jeg vil si alle som diskutere noe samfunnsmessig aspekt nesten per definisjon mener at deres synspunkt er mer riktig enn de fleste andres.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men mener du at dagens bilavgifter er akseptable?

 

Vil det ikke være bedre for sikkerhet, folkehelse, miljø og generell fremkommelighet, at den jevne nordboer hadde råd til moderne, miljøvennlige, sikre, driftssikre og drivstoffeffektive biler?

7233959[/snapback]

 

Akseptable er de forsåvidt, men jeg hadde gjerne sett et system som i større grad belastet bruk, og i mindre grad belastet innkjøp.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan kan du mene de er akseptable? Når barnefamilier ikke har råd til nye, trygge og driftsikre biler?

7235004[/snapback]

 

Har de ikke? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange barnefamilier som har en gammel bil. (dvs sprøs jo litt hva du legger i gammel, er det feks uakseptabelt at en barnefamilie har en 5 år gammel bil? Eller 10?)

 

Jeg vil ihvertfall ikke gå så langt som å si at dagens bilavgifter er uakseptable.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet ligger i at bil tross alt ikke er bare transport for veldig mange. Derfor kan en vel kanskje komme seg fra a til b med en Passat 1.6 bensin. Men man kjøper en eldre bil som gir en bedre følelse. Passat har kanskje 5 stjerner i EURO NCAP. Den forrige Passaten har meg bekjent 4 stjerner. Der går forskjellen mellom liv og død, faktisk. :)

 

Videre er de eldre modellene belastet med mer forurensende motorer. Nyere modeller har i de fleste tilfeller moderne sikkerhetsutstyr.

 

Videre, ville det trolig kunne være store ting å hente på miljøgevinst om nybilprisene gikk såpass ned at bruktbilprisene også gikk såpass ned at unge mennesker kunne kjøre, la oss si forrige generasjon Passat, heller enn en andregenerasjons Passat. La oss heller ikke snakke om drivstoffeffektivitet og sikkerhet heller.

 

Prisnivået på nye biler i Norge er helt latterlig. Det skaper mer forurensing, det sørger for å drepe mennesker i trafikken og setter ned fremkommeligheten.

 

Uenig?

Lenke til kommentar
Hvordan kan du mene de er akseptable? Når barnefamilier ikke har råd til nye, trygge og driftsikre biler?

7235004[/snapback]

 

Har de ikke? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange barnefamilier som har en gammel bil. (dvs sprøs jo litt hva du legger i gammel, er det feks uakseptabelt at en barnefamilie har en 5 år gammel bil? Eller 10?)

 

Jeg vil ihvertfall ikke gå så langt som å si at dagens bilavgifter er uakseptable.

 

AtW

7235021[/snapback]

 

Nei mange har ikke det, og er også mye vanskligere i dag, med de boligprisene man har i dag, bil prisene som bare blir høyre vært år og en lønning som ikke holder følge.

 

Gjør ikke noe å kjøre en 5 eller 10 år gammel bil? vet du hva du snakker om?

 

Er fakktisk så store forskjeller at i en 10 år gammel bil kunne hele familen blir drept men hadde de hadd råd til en ny bil ville dem ha overlevd uten alvorlige skader også.

 

For ikke å snakke om alle hjelpe mindlene en ny bil har for og forhindre ulykker.

 

Her står det noe om dette fra NAF

 

Men du er for at rike skal få sikre sine barn mens de som ikke har så mye penger skal heller bli alvorlig skadet eller drept?

Og statet skal få masse penger i sparebøssen sin heller for felleskapet? hvor mye fellesskap er det da?

 

Fra motor nettsiden:

Hvis en 10 år gammel Corolla kolliderer med en ny på veien, er følgende sannsynlig: Fra den nye bilen kan føreren spasere ut med bare noen blåmerker etter sikkerhetsbeltet. Den gamle bilen vil få enda større deformasjoner enn i vår test og føreren har en alvorlig risiko for permanente skader eller død.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Hvordan kan du mene de er akseptable? Når barnefamilier ikke har råd til nye, trygge og driftsikre biler?

7235004[/snapback]

 

Har de ikke? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange barnefamilier som har en gammel bil. (dvs sprøs jo litt hva du legger i gammel, er det feks uakseptabelt at en barnefamilie har en 5 år gammel bil? Eller 10?)

 

Jeg vil ihvertfall ikke gå så langt som å si at dagens bilavgifter er uakseptable.

 

AtW

7235021[/snapback]

 

Nei mange har ikke det, og er også mye vanskligere i dag, med de boligprisene man har i dag, bil prisene som bare blir høyre vært år og en lønning som ikke holder følge.

 

Gjør ikke noe å kjøre en 5 eller 10 år gammel bil? vet du hva du snakker om?

 

Er fakktisk så store forskjeller at i en 10 år gammel bil kunne hele familen blir drept men hadde de hadd råd til en ny bil ville dem ha overlevd uten alvorlige skader også.

 

For ikke å snakke om alle hjelpe mindlene en ny bil har for og forhindre ulykker.

 

Her står det noe om dette fra NAF

 

Men du er for at rike skal få sikre sine barn mens de som ikke har så mye penger skal heller bli alvorlig skadet eller drept?

Og statet skal få masse penger i sparebøssen sin heller for felleskapet? hvor mye fellesskap er det da?

 

Fra motor nettsiden:

Hvis en 10 år gammel Corolla kolliderer med en ny på veien, er følgende sannsynlig: Fra den nye bilen kan føreren spasere ut med bare noen blåmerker etter sikkerhetsbeltet. Den gamle bilen vil få enda større deformasjoner enn i vår test og føreren har en alvorlig risiko for permanente skader eller død.

7235123[/snapback]

 

Som sagt hadde jeg gjerne sett at prispolitikken på biler hadde fokusert mindre på innkjøp, og mer på bruk. En Normalt stor bil er vel antakelig billigere relativt til inntekt i dag enn den var for feks 10 år siden.

 

Ellers har jeg aldri sagt at det ikke gjør noe å kjøre en 5 eller 10 år gammel bil, jeg spurte om det var uakseptabelt å kjøre en 5 til 10 år gammel bil. Det er forøvrig en ganske stor forskjell mellom å mene at noe "ikke er uakspetabelt", kontra å støtte det med hele sitt hjerte.

 

Ellers blir jo samfunnsspørsmål som dette alltid et spørsmål om oppveininger for hele samfunnet totalt, det hadde vært mye færre dødsfall i trafikken om alle biler ble låst til max 30 km/t også, men det betyr ikke at det er ønskelig for samfunnet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers blir jo samfunnsspørsmål som dette alltid et spørsmål om oppveininger for hele samfunnet totalt, det hadde vært mye færre dødsfall i trafikken om alle biler ble låst til max 30 km/t også, men det betyr ikke at det er ønskelig for samfunnet.

 

AtW

7235196[/snapback]

 

Nei er nok ikke ønskelig og låse biler til 30 km/t men å få kjøre sikkrere biler er noe jeg er 100% nesten alle har lyst til.

 

Og biler er en stor del av sammfunnet enten man vil eller ikke, kan jo ikke bare skatte ihjel det man ikke liker å satse på at det løser seg uten noe annet tilbud. nesten alle nordmenn over 18 har bil idag og trenger bil. Hele sammfunnet er avhenging av biler og annen transport hver eneste dag så hvorfor dette ikke prioriteres høyre klarer jeg ikke å forstå i det hele tatt. Man kan ikke bare fjerne biler og ta i fra folk frihet.

 

så gjør det beste ut av det biler er for å bli!

Få ned avgifter slik at folk har råd til bedre og mer miljøvennlige biler, bygg veier slik at folk kommer seg fort fram uten å måtte stå timer i kø, og forrurense enda mer!. bygg flere felts veier med skikkelige midtsperrer, ikke noe sånn malingstull det fungerer ikke i det hele tatt, utenom for trøtte eller fulle folk bak rattet, men som også i de fleste tilfeller ikke klarer å komme seg tilbake i riktigfelt på 1-2 sek uansett.

og valgfrihet på hvoran biler man vil kjøre og ser man har behov for, uten at staten skal bestemme hva du har bruk for og ikke bruk for.

 

Straff er ikke løsningen!! slik som er politikken til de rød/grønne er, for er det noe dem vil ha slutt på eller ikke liker så er det med en gang å kreve mer penger fra bilister i stede for å belønne dem mer og gi flere fordeler til de som tar buss,tog osv.

Lenke til kommentar
Ellers blir jo samfunnsspørsmål som dette alltid et spørsmål om oppveininger for hele samfunnet totalt, det hadde vært mye færre dødsfall i trafikken om alle biler ble låst til max 30 km/t også, men det betyr ikke at det er ønskelig for samfunnet.

 

AtW

7235196[/snapback]

 

Nei er nok ikke ønskelig og låse biler til 30 km/t men å få kjøre sikkrere biler er noe jeg er 100% nesten alle har lyst til.

 

Og biler er en stor del av sammfunnet enten man vil eller ikke, kan jo ikke bare skatte ihjel det man ikke liker å satse på at det løser seg uten noe annet tilbud. nesten alle nordmenn over 18 har bil idag og trenger bil. Hele sammfunnet er avhenging av biler og annen transport hver eneste dag så hvorfor dette ikke prioriteres høyre klarer jeg ikke å forstå i det hele tatt. Man kan ikke bare fjerne biler og ta i fra folk frihet.

 

så gjør det beste ut av det biler er for å bli!

Få ned avgifter slik at folk har råd til bedre og mer miljøvennlige biler, bygg veier slik at folk kommer seg fort fram uten å måtte stå timer i kø, og forrurense enda mer!. bygg flere felts veier med skikkelige midtsperrer, ikke noe sånn malingstull det fungerer ikke i det hele tatt, utenom for trøtte eller fulle folk bak rattet, men som også i de fleste tilfeller ikke klarer å komme seg tilbake i riktigfelt på 1-2 sek uansett.

og valgfrihet på hvoran biler man vil kjøre og ser man har behov for, uten at staten skal bestemme hva du har bruk for og ikke bruk for.

 

Straff er ikke løsningen!! slik som er politikken til de rød/grønne er, for er det noe dem vil ha slutt på eller ikke liker så er det med en gang å kreve mer penger fra bilister i stede for å belønne dem mer og gi flere fordeler til de som tar buss,tog osv.

7235510[/snapback]

 

Jeg er enig i at infrastrukturen kunne vært bedre i norge, men hvorfor løser det samfunnsproblemer å ikke skatte støre biler hardere (som jo er temaet her i tråden), de fører til mer forurensing, som er en definitiv økonomisk og mennskelig ulempe, spesielt på lang sikt, og det fører til mer skader i trafikken. Å gjøre det dyrere å kjøpe og kjøre store biler er en økning av sikkerheten.

 

Den sittende regjerings politikk er ikke temaet i denn tråden, jeg foreslår at du holder deg til å diskutere hva du mener er gode og mindre gode tiltak, og sparer dine holdninger til regjeringen til en annen tråd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bensinforbruket på bilene er ikke det som provoserer meg, jeg kjører en bensinsluker selv.

 

Det jeg missliker med bytraktorene er at ingen av de som kjøper dem har behov for en så stor bil.

Når man frakter seg selv og matpakken til jobb, har man ikke behov for en stor 4hjulstrekker på 2-3 tonn.

 

Disse bilene utgjør en stor fare for alle som kjører småbil. De som kjøper bytraktor er gjerne ikke verdens mest erfarene sjåfører, og hvis de kræsjer i en mindre bil, blir følgene fatale.

 

Dumt å dø fordi noen på død og liv skal kjøre storbil uten at det er nødvendig.

 

Jeg har ikke lest svarene i tråden, så ikke skyt meg hvis dette har blitt nevnt tidligere.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Problemet med mange valg folk tar er at de går utover andre, når folk ikke klarer å være ansvarlige nok til å gjøre det "beste for samfunnet" (litt forenklet sagt), så må man komme inn med tiltak, tiltakene gjøres over det jevne nettopp fordi de har en effekt.

 

AtW

7223843[/snapback]

 

Ergo, så tilhører du den gruppen som tar for gitt at folk er for dumme/egioistiske eller for politisk ukorrekte til at man kan stole på de og vi trenger at staten styrer våre valg da vi ikke er i stand til og velge etter behov.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor miljø og bilavgifter blandes da disse ikke har noe med hverandre og gjøre, Finansdep har vel alle anledninger benektet at disse er noe annet enn en fiskalavgift og hvis bilene ble for miljøvennlige ville man uansett justere systemet slik at inntektene var uendret.

At endel dieselvenner nå smiler må vel komme av at de ikke er klar over trinn to som er en kraftig økning av årsavgiften som er varslet av den rødgrønnegjengen.

7224009[/snapback]

 

Såvidt jeg har fått med meg, så har ikke den site endringen av avgiftene ført til økte inntekter for staten, mener du den ikke er argumentert utifra miljø?

 

Man kan ikke stole på alle folk, hadde man kunnet det, så hadde det ikke vært nødvendig med intervnesjon fra en stat i det hele tatt. Jeg kan like gjerne bruke den samme argumentasjonen mot å ha lover, og å straffe kriminelle.

 

AtW

7224982[/snapback]

 

 

Det er jo ikke så jæv... rart. Den begynner ikke å virke før neste år.

Dessuten kan man ikke vite på forhånd hvilken type bil Hvermansen har kjøpt det året, før året er omme.

 

Hvis ikke flertallet har latt seg skremme av avgiften, men kjøper den bilen de har gått og siklet på over lengere tid, vil staten tjene på avgiftsendringen.

Lenke til kommentar
Opps, du har plutslig ikke plass til de tre lovpålagte barnestolene i den lille søte bilen din....

 

Hva gjør du da?

 

For du finner nemlig ikke en jæv.. bil i din ønskestørrelse som klarer 3 barneseter i baksetet.

 

:no:

7223261[/snapback]

 

Om man absolutt må kjøre alle i bilen, så kan man sette det ene setet i framsetet, eller kjøpe en bil til (eller en MC :)), eller bli med i et bileier-fellesskap, eller selge bilen å kjøpe en større en.

 

Hva er poenget ditt uansett? At man bør kjøpe en bil som kan dekke alle mulig eventualiteter? Det finnes ikke, da forskjellige biler er gode på forskjellige ting.

 

AtW

7223867[/snapback]

 

 

Hallo??

 

Hvilken verden lever du i?

 

Det er da ikke sjeldent i Norge med tre små barn i familiene.

 

Men man kan selvfølgelig leie inn barnevakt, slik at man kan ta med noen av barna sine annenhver gang på besøk til tante Magda.

 

 

 

Til ditt svar om at man kan kjøpe seg en større bil ved behov, så er det jo trådstarters ønske med små biler du hitil har forsvart...

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Opps, du har plutslig ikke plass til de tre lovpålagte barnestolene i den lille søte bilen din....

 

Hva gjør du da?

 

For du finner nemlig ikke en jæv.. bil i din ønskestørrelse som klarer 3 barneseter i baksetet.

 

:no:

7223261[/snapback]

 

Om man absolutt må kjøre alle i bilen, så kan man sette det ene setet i framsetet, eller kjøpe en bil til (eller en MC :)), eller bli med i et bileier-fellesskap, eller selge bilen å kjøpe en større en.

 

Hva er poenget ditt uansett? At man bør kjøpe en bil som kan dekke alle mulig eventualiteter? Det finnes ikke, da forskjellige biler er gode på forskjellige ting.

 

AtW

7223867[/snapback]

 

 

Hallo??

 

Hvilken verden lever du i?

 

Det er da ikke sjeldent i Norge med tre små barn i familiene.

 

Men man kan selvfølgelig leie inn barnevakt, slik at man kan ta med noen av barna sine annenhver gang på besøk til tante Magda.

7238009[/snapback]

 

Jeg har da ikke sagt det er sjeldent, selv om når jeg tenker meg om så er det antakelig relativt uvanlig å ha 3 barn som må sitte i barnesete samtidig.

 

Jeg skrev om mange alternativer for hva man kunne gjøre om man hadde 3 barn i denne alderen. Jeg kan ikke helt se hvordan innlegget mitt har gitt inntrykk av at jeg mener det er uvanlig å ha 3 barn.

 

Trådstarter har vel uttrykt et ønske om at større biler skal være dyrere å eie, og det er jeg enig i. Jeg kan ikke huske her at noen har ment det ikke bør være mulig å kjøpe. (forøvrig er det vel heller ingen som har "ergret" seg så mye over "vanlige" biler heller, der man har plass til 3 unger).

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjør ikke noe å kjøre en 5 eller 10 år gammel bil? vet du hva du snakker om?

 

Er fakktisk så store forskjeller at i en 10 år gammel bil kunne hele familen blir drept men hadde de hadd råd til en ny bil ville dem ha overlevd uten alvorlige skader også.

 

For ikke å snakke om alle hjelpe mindlene en ny bil har for og forhindre ulykker.

7235123[/snapback]

Visste du forresten at biler med 4WD og som i tillegg er større enn vanlige biler har en vesentlig større ulykkesrisiko enn en hvilken som helst annen bil?

Lenke til kommentar
Gjør ikke noe å kjøre en 5 eller 10 år gammel bil? vet du hva du snakker om?

 

Er fakktisk så store forskjeller at i en 10 år gammel bil kunne hele familen blir drept men hadde de hadd råd til en ny bil ville dem ha overlevd uten alvorlige skader også.

 

For ikke å snakke om alle hjelpe mindlene en ny bil har for og forhindre ulykker.

7235123[/snapback]

Visste du forresten at biler med 4WD og som i tillegg er større enn vanlige biler har en vesentlig større ulykkesrisiko enn en hvilken som helst annen bil?

7238110[/snapback]

 

Har du noe bevis på det? noen plass der det står?

 

Kan tenkte meg det er en del flere utforkjøringer med dem siden dem brukes mer på hytteturer osv.

 

Er også noen som trur dem er helt konge på veien siden dem har 4wd noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...