Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere

Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

• De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske frustrert over at store, stygge bensinslukere (ofte amerikanske) blir stadig mer populære i Norge. De er stygge, bråkete, trafikkfarlige (for alle andre bilister), tar alt for mye plass på parkeringsplasser og er unødvendig mye forurensende både i produksjon og bruk. Og nevnte jeg stygge?

Denne tråden dedikerer jeg til andre med de samme frustrasjonene.

Se også avstemningen: Hva synes du om utseendet på store bensinslukere?

Et utvalg stygge bensinslukere:

post-3851-1162466392_thumb.jpg

post-3851-1162467388_thumb.jpg

post-3851-1162467393_thumb.jpg

post-3851-1162467401_thumb.jpg

post-3851-1162467407_thumb.jpg

post-3851-1162467415_thumb.jpg

post-3851-1162467423_thumb.jpg

post-3851-1162467431_thumb.jpg

post-3851-1162467439_thumb.jpg

post-3851-1162467453_thumb.jpg

post-3851-1162467461_thumb.jpg

post-3851-1162556850_thumb.jpg

post-3851-1162556866_thumb.jpg

post-3851-1162556878_thumb.jpg

post-3851-1162556892_thumb.jpg

post-3851-1162556906_thumb.jpg

post-3851-1210973901_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Renault Espace er en familiebil og ikke en bensinsluker. Den er helle rikke amerikansk. Skjønner ikke helt hvor du vil hen med å si at disse typer biler "sluker" bensin...

Lenke til kommentar

Jeg ser du har bilde av en slik magnum stasjonsvogn. Ikke er den stygg, og ikke bruker den mer bensin enn en v70 bensin/automat...

Går det greit hvis bilen er europeisk/japansk og bruker mye bensin da? For usa er slettes ikke det eneste landet som pøser ut biler som bruker 1,4 liter pr mil

Lenke til kommentar

Mange av disse bilene er da virkelig ikke spesielt stygge. Smaken er som baken delt i to, men tror ikke dette er de bilene folk flest tenker på hvis de skal dra fram noen stygge biler. Og noen av de sluker bensin ja, men langt i fra alle! Og til slutt må jeg nevne at når topicen er "Frustrasjon over stygge amerikanske bensinskulere" så hadde det kanskje hvert noe å ha bilder av bare amerikanske biler.

Lenke til kommentar
Skal si meg enig med Simen.

Store stygge biler->Penis forlengere  ;)

7203514[/snapback]

Amerikanere er ikke populær lengre, ikke blandt "arbeiderklassen" men det er

flere og flere rike som kjøper seg Lincon navigator, Hummer H1/H2 og andre

"bling bling" biler.

OT:

S_tone_meg: Simen1+Animert avatar= Smekk på fingra ;)

Lenke til kommentar
Mange av disse bilene er da virkelig ikke spesielt stygge. Smaken er som baken delt i to, ..

7203553[/snapback]

Jeg ser det er en del som har en annen smak enn meg og da vil jeg bare minne om følgende:

Denne tråden dedikerer jeg til andre med de samme frustrasjonene.

7203180[/snapback]

At noen av de ikke er produsert i amerika eller bruker diesel spiller forsåvidt liten rolle for tråden. Det jeg vil frem til er at den typen biler er stygge, sluker drivstoff, tar for stor plass, er frafikkfarlige, bråkete og har en rekke andre ulemper som plager andre trafikanter.

Jeg vil med det samme si at det er flott å se at regjeringen prøver å lage mer miljøriktige avgifter, noe som i stor grad vil å gå over slike biler, og at fremtidige avgiftsøkninger på slike biler er velkomne. :)

Lenke til kommentar

Leste en reportasje om at SUV-er ikke nødvendigvis er så sikre som folk tror. De er i utgangspunktet veldig sikre i kollisjoner så lenge bilen holder seg på hjula. Problemet er at de ruller oftere rundt på taket enn andre biler og da blir de ekstremt farlige (for de som sitter i bilen).

Lenke til kommentar
Leste en reportasje om at SUV-er ikke nødvendigvis er så sikre som folk tror. De er i utgangspunktet veldig sikre i kollisjoner så lenge bilen holder seg på hjula. Problemet er at de ruller oftere rundt på taket enn andre biler og da blir de ekstremt farlige (for de som sitter i bilen).

7203686[/snapback]

Ikke minst det at folk kjører villere i dem

Lenke til kommentar
Jeg vil med det samme si at det er flott å se at regjeringen prøver å lage mer miljøriktige avgifter, noe som i stor grad vil å gå over slike biler, og at fremtidige avgiftsøkninger på slike biler er velkomne. :)

7203639[/snapback]

Helt enig med deg på dette punktet, biler som bruker såpass mye bensin/diesel og forurenser såpass mye bør være ordentlig dyre...

7203656[/snapback]

Du har tydeligvis ikke fått med deg listen over hvilke biler som kommer til å gå ned mest i pris med den nye avgiftsordningen. Med unntak av et par "bensinslukere" fra Mercedes er det stort sett dieselbiler som blir billigere fra årsskiftet. Dieselbiler som forurenser langt mer enn tilsvarende bensinbiler gjør.

Lenke til kommentar
Dieselbiler som forurenser langt mer enn tilsvarende bensinbiler gjør.

7203707[/snapback]

Akkurat det er vel en sannhet med modifikasjoner. Både diesel og bensin forurenser ganske mye, men de forurenser på litt forskjellige måter. Måler man CO2 så blir diesel miljøvinneren og måler man partikkelutslipp så er bensin den klare miljøvinneren av de to. Med andre ord kan man fremprovosere en miljøfavoritt bare ved å velge kildemateriale. Å si at den ene forurenser langt mer enn den andre avslører bare at man er svært partisk og ønsker å fremme sin personlige favoritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...