Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke i gang windows xp pro sp2...

Anbefalte innlegg

Til å begynne med, kan jeg si at det er noen vesentlige faktorer her:

- nVidia GeForce FX 5600 (AGP)

- ATI "ett-eller-annet" 64mb skjermkort (PCI)

- Hansol 920D 19"

- Matsui 32" Widescreen LCD Tv

-----------

I går (01.11.06) var jeg fornøyd da jeg kom hjem fra byen med en DVI->HDMI kabel som skulle muliggjøre for meg å bruke det nye tvet mitt som pc skjerm, matsui 32" lcd. Etter mye om og men..fram og tilbake med nye og gamle drivere til skjermkortet, geforce fx 5600, fikk jeg bilde på min eksisterende pc skjerm, hansol, og min nye tv. Med alternativet "klon" fungerte alt, og jeg prøvde etterhvert "enkeltskjerm". Dette fungerte også, og jeg benyttet meg kun av tven. Hansol skjermen var fortsatt tilkoblet.

Etter å prøvd å få best mulig bilde på tven, måtte jeg jo såklart prøve å spille på denne store skjermen, og jeg valgte bf 2. Satte i gang, og resultatet var forbausende, inntil skjermen blei svart, og maskinen sluttet å jobbe..altså...den gikk i lås.. jeg startet maskinen på nytt..kom inn i windows...ikke lenger etterpå, skjedde det samme.. ergo, spillet var utelatt fra problemlisten. Ved neste oppstart, kom jeg ikke forbi win xp "loading" skjermen. Jeg startet på nytt, valgte sikkermodus, og kom inn. Avinstallerte skjermkort driverne. Startet maskinen på nytt, kom inn i windows, la inn skjermkort driverne som fulgte med kortet (gamle drivere), startet på nytt i vanlig modus, og kom ikke forbi "loading" skjermen. Startet maskinen på nytt nok en gang, prøvde sikkermodus IGJEN, ser på skjermen at vanlig prosedyre blir satt i gang, men etter det, blir skjermen svart, og NULL respons.. Harddisk-led'n slutter å lyse, og som sagt..ingen tegn til liv.. Jeg prøver sist nevnte flere ganger, men samme skjer. Dette resulterte i at jeg byttet skjermkort, fra geforce fx 5600 (agp) til ATI "ett-eller-annet" 64mb, som også har vga og dvi kontakt. Startet maskinen, og kort fortalt..det samme skjer.. Jeg sitter nå her på gutterommet, uten den fjerneste anelse om hva jeg kan gjøre for å komme inn i windows igjen...

Kan det være hovedkortet?

Prøvde å "reparere" windows med win xp cd'n, men dette hjalp null og niks.

Biosen ser ut til å stemme som den alltid har gjort.

Klar over at det blei mye greier her, men håper noen der ute kan hjelpe meg...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn å ta ut ett og ett kort, se om det hjelper. Hvis ikke det funker, er det ikke godt å vite hva som har skjedd. Eneste jeg kan tenke meg, må rett og slett være HK eller bare at windowsen din har blitt teh fucked.

Siste løsning må vel være å formatere c: og ta det bra begynnelsen av :\

Lenke til kommentar

Slik var det hos meg da jeg skulle fikse på tv`en. Men da jeg sletta alt av drivere så finner skjermkortet ut at tv`en er i og da får du bilde. Ligger ikke i driver, men på skjermkort bios. Får at det skulle funke igjen uten lagg så la jeg inn beta drivere. da funka alt igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Begynn å ta ut ett og ett kort, se om det hjelper. Hvis ikke det funker, er det ikke godt å vite hva som har skjedd. Eneste jeg kan tenke meg, må rett og slett være HK eller bare at windowsen din har blitt teh fucked.

7203119[/snapback]

Har ribbet maskinen for alt overflødig bortsett fra harddiskene, minne, det sistnevnte skjermkortet og ellers av mest nødvendig stuff, uten at dette har hatt noen innvirkning.

Før jeg går til det skritt å investerer i nytt skjermkort, så må jeg jo si det frister med en liten formatering, men skulle hjerne hatt noen filer som nylig har blitt lastet ned på c:... Uten å ha prøvd det, funker det å starte opp med en win 98 oppstartsdiskette for å komme i dos, for så å kopiere filene til andre stasjoner..?

Lenke til kommentar
Slik var det hos meg da jeg skulle fikse på tv`en. Men da jeg sletta alt av drivere så finner skjermkortet ut at tv`en er i og da får du bilde. Ligger ikke i driver, men på skjermkort bios. Får at det skulle funke igjen uten lagg så la jeg inn beta drivere. da funka alt igjen :hmm:

7203143[/snapback]

hmm...et evig fenomen det greine det.. :cry::hmm:

Lenke til kommentar

ja pc er et rart dyr :!:

Men om du har testa både pci og agp kort så er det tvilsomt at skjermkortet er saken.

Du skulle ha kommet inn i sikkermodus og fjerna alt av drivere og registry filer.

Eneste drivere jeg har funnet ut at funker best er beta driver 91.47 fra nvidia.

Lenke til kommentar

7203119[/snapback]

Har ribbet maskinen for alt overflødig bortsett fra harddiskene, minne, det sistnevnte skjermkortet og ellers av mest nødvendig stuff, uten at dette har hatt noen innvirkning.

Før jeg går til det skritt å investerer i nytt skjermkort, så må jeg jo si det frister med en liten formatering, men skulle hjerne hatt noen filer som nylig har blitt lastet ned på c:... Uten å ha prøvd det, funker det å starte opp med en win 98 oppstartsdiskette for å komme i dos, for så å kopiere filene til andre stasjoner..?

7203151[/snapback]

det burde gå, hvis begge partisjonene er FAT32, win98 støtter ikke NTFS.

vel, hvis du installerer det, så går det sikkert an å mekke en støtte, men dos støtter det iallfeall ikke.

Lenke til kommentar

Måtte bøte med nedlastede filer, og formatere disken. Holder nå på å installere xp på nytt, og jeg går på med friskt mot om at det skal fungere etter installasjonen..

Håper folket krysser fingrene..;)

Takk for alle svar...hittil... kan fort bli behov for fler..:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...