Gå til innhold

Julemas i september - Jula starter for tidlig

Jula starter for tidlig eller?  

307 stemmer

1. 1. Jula starter for tidlig eller?

• Altfor tidlig, 01.12. er riktig dato
      246
    • Passelig tidlig, 01.11. er riktig dato
      31
    • Jeg vil ha jul året rundt.
      10
    • Tror ikke på Julenissen, hopper over julen.
      8
    • Har ikke penger, hopper over julen.
      6
    • Hva er jul?
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke julebrus og rødbrus det samme?

Rødbrusen får vel bare en annen etikett og selges som julebrus noen måneder hvert år?

7209126[/snapback]

I enkelte steder av landet ja. Her i Trondheim har vi derimot ekte gyllen julebrus som er helt unik. =D

Julen får vente til første desember, adventskalenderen er startskuddet.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke merket mye til maset i år, men det er vel kanskje fordi jeg er student og ikke har råd til å gå i butikker. Fra novemberish kan jeg tilgi julepynt. Farmor hadde julepynten framme hele året en stund før hun omsider havnet på hjem, så overdreven feiring er jeg vant til. :p

Lenke til kommentar

Syns det er koselig at (den ekte Dahls) julebrusen kommer litt mot jul og ikke selges året rundt. Da vet jeg at det nærmer seg jul iallefall. Ellers er det ikke så farlig at slike ting selges året rundt, de som vil vente til 1. desember kan da bare gjøre det, mens de som vil ha julebrus og pepperkaker i sommerferien må da vel få lov til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Er ikke julebrus og rødbrus det samme?

Rødbrusen får vel bare en annen etikett og selges som julebrus noen måneder hvert år?

7209126[/snapback]

Spørs litt hvor du bor tror jeg, enkelte steder så ungår man brusens kneip (dvs rdbrus, som brukes til alt mulig søppel, rødbrus, eventyrbrus, festbrus, haloweenbrus, bursdagsbrus, osv). Blant annet lager de brun julebrus på gjøvik, og dahls som sagt.

Ellers er vel juleskinke det samme som sommerskinke, påskeskinke og baynonneskinke?

Personlig må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg så fantastisk mye, la de holde på med de tåplige sesongproduktene sine som er akkurat det samme som ellers i året, og etter jul får man kjøpt melkesjokolade på tilbud fordi det er "julesjokolade". Personlig kommer jeg ikke i julestemning før eksamenstida er over uansett :)

AtW

Lenke til kommentar
Jeg valgte 01.12-alternativet, men hallo - mandariner (eller kanskje heller klementiner, som er det man får i butikken for det meste) har da ikke noen spesiell tilknytning til jul? For meg er klementiner mer synonymt med "nå er det vinter".

7211402[/snapback]

Enig, det er julebrus, pepperkaker o.l. som forbindes med jul :D

Lenke til kommentar
Eg kjøper ikkje ei mandarin (...)

Jeg valgte 01.12-alternativet, men hallo - mandariner (eller kanskje heller klementiner, som er det man får i butikken for det meste) har da ikke noen spesiell tilknytning til jul? For meg er klementiner mer synonymt med "nå er det vinter".

7211402[/snapback]

For meg er mandarin forbundet med fula. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig fint lite om jula,men er enig i at juleproduktene kommer altfor tidlig i butikkhyllene. Men alt handler om profitt i dag...og jula er intet unntak. Det er som sagt bare å la vær å kjøpe noe som helst med merkelappen jul på,før jula faktisk nærmer seg. Men det som irriterer meg,er at det fysiskt er i hyllene flere mnd før jul,da det er med på å ødelegge hele inntrykket av jula. Man ender jo bare opp med å bli lei hele jula før det faktisk er den 24..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...