Gå til innhold

Julemas i september - Jula starter for tidlig

Jula starter for tidlig eller?  

307 stemmer

1. 1. Jula starter for tidlig eller?

• Altfor tidlig, 01.12. er riktig dato
      246
    • Passelig tidlig, 01.11. er riktig dato
      31
    • Jeg vil ha jul året rundt.
      10
    • Tror ikke på Julenissen, hopper over julen.
      8
    • Har ikke penger, hopper over julen.
      6
    • Hva er jul?
      6

Anbefalte innlegg

Julehysteriet starter tidligere år for år. Jeg vil dedikere denne tråden til de som er frustrert over julemas fra handelsstanden alt for tidlig. Jula vannes ut og blir langtrekkelig og kjedelig om vi skal handle julevarer fra september til januar. Jepp, jeg så de første varene med julemotiver (julebrus) i butikken allerede i september.

Jeg vil oppfordre til boikott av julevarer fram til desember.

Hold jula kort og intensiv, ikke langtekkelig og utvannet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Praksis så er det jul i over 2,5 måned. Om man tar en kikk på daglivare hyllene.

Juleskinke som går ut på dato 11 november, marsipan i september, julekalender i november :thumbdown:

Det er helt perverst å se hvordan snop og matvaregigantene presser Jula på Ola og Kari Nordmann.

Når den store dagen endelig er her så er de drit lei: Forspist på gilde-julemat. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tenker lite over det selv om alt starter tidligere for hvert år. Kan da huske for 5-6 år sia, så var det da ikke så hardt press i butikkene så tidlig som utti oktober. Folk starter å prate på "jasså, har ikke testa ribba enda, kommet for ei måned sia den"..hæ? wtf?!

Men det jeg merker er at alle snakker negativt om det, men de forsetter og storhandle og velte seg i julegoder 2 måneder før alikvel. :hmm:

Greit jeg kjøper litt gaver før desember, orker ikke stress. Julebrusen er vel det eneste jeg er glad over at kommer tidlig, den er så uber digg (hamar bryggeri<3) :)

Lenke til kommentar

Første søndag i advent synes jeg er en mer riktig dag å starte "jula" på.

Men altså dette med julenisser/julebrus/jule godteri, det er jo bare en pengemaskin for alle bedrifter. De selger det ellers, bare i annen forkledning (Ofte er det sånn).

Dette gjelder jo ikke bare Jula, vi veit jo alle hvor tidlig vi har påskeegg i butikker.

Lenke til kommentar

Jeg støtter trådstarter. Jeg liker ikke at julen skal begynne så tidlig, og jeg vil ikke at andre skal gjøre det. 10 piskeslag til alle som er uenig med meg.

Tbh, jeg liker friheten. Stemning kommer og går, og mange mister den når de blir eldre. Det er ikke butikkens feil fordi det lukter jul litt tidligere.

Lenke til kommentar

Det er kjipt å se juleprodukter tidlig på høsten ja. Har irritert meg over det titt og ofte. Selv unngår jeg å kjøpe noe som helst før Desember, det gjelder også julebrusen fra hamar, der er det mer en regel. Jula blir mer dyrbar da på en måte. ;)

Lenke til kommentar

Første søndag i advent som julestart støttes. Jeg vil også gjerne ha fokuset over fra julegaver til kos med familien, god mat og pyntede mennesker. Det virker nesten som om folk har glemt at det er kosen som burde stå i sentrum, ikke hvor lenge vi kan melke høytida og hvor fine/dyre julegaver vi får.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Eg kjøper ikkje ei mandarin, flaske julebrus eller pepperkake før den første desember. Jula er den beste høgtida i året, men det er nok med ein månad, eg vil ikkje sjå nisser i september.

7203064[/snapback]

:yes: Der er jeg enig, hjemme hos oss gjør vi ingenting som har med julen å gjøre før 1. desember (eller første helg i advent som havnet i november i fjor). Gi oss julen tilbake!

Lenke til kommentar
Hvorfor bry seg om når handelsstanden feirer jul?

7205057[/snapback]

Jeg bryr meg, men det er fordi de selger gode kaker og god brus til meg da. Derfor støtter jeg at handelsstanden feirer jul året rundt, mens befolkningen kan spare seg til 1. søndag i advent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...