tigergutten Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Er det mulig å begrense en internett explorer på en maskin i ett nettverk til kun å nå en spesifikk nettside? Er på utkikk etter programvare som kan hjelpe til med dette. Vet at jeg kan sperre i brannmur o.l, men finnes flere brukere på nettverket som ikke skal bli påvirket. Finnes det noen programvare til dette?? (tror ikke det blir mulig i 7.0 heller ettersom jeg forstår) Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Du kan endre hosts fila til å peike på en ipaddresse som ikke finnes Åpne C:\windows\system32\drivers\etc\hosts i notepad eller lignende og legg til linjen: 127.0.0.1 www.dennesidenviljegsperre.nå du må også legge til: 127.0.0.1 dennesidenviljegsperre.nå Endret 2. november 2006 av SpACEmaN Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Takker for svar. På den måten kan jeg hindre vedkommende å bruke alle adresser som starter på www.xxxx og også alle nettsider hvor du slipper å skrive www foran? Forstår jeg deg rett nå? Hvordan kan jeg sikre meg at vedkommende kommer innpå f.eks www.vg.no og bare den. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Tror kanskje jeg missforstod litt. Trodde du ville sperre en nettside, ikke at maskinen kun skulle komme seg inn på en nettside... Det kan være mulig å bruke denne metoden på en litt annen måte også da.. Dersom du fjerner DNS serverene fra TCP/IP instillingene eller angir noen som ikke eksisterer. Deretter går du inn i hosts fila og angir IP'en til siden som skal gå ann å besøke, den finner du ved å pinge nettsiden. F.eks ping www.vg.no gir IP: 193.69.165.21 Da skriver du i hosts fila www.vg.no 193.69.165.21 vg.no 193.69.165.21 Teorien min er att dersom du angir en ugyldig DNS vil personen som bruker maskinen ikke finne IP'en til nettsidene, men dersom personen skal til www.vg.no så finner maskinen IP gjennom hosts fila. Endret 3. november 2006 av SpACEmaN Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du må sette opp en proxy server som maskinen er tilkoblet bak. Squid-admin kanskje? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 en annen løsning er å bruke Opera i kiosk-modus. Der har du slike muligheter. Men da må du også hindre folk i å åpne IE slik at de ikke kan bruke den nettleseren... :/ Ohh..: I Kioskmodusen til opera kan du deaktivere lukke-alternativene, samt få programmet til å kjøre i fullscreen. Hvis du deaktiverer ctrl+alt+delete så har ikke brukerne mange andre valg enn å browse på ønsket side! (Er ikke sikkert det er det du vil, du ønsker kanskje at maskina skal kunne fungere til annet en kun nettleser?) http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/ Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 SpACEmaN: var nok derfor jeg slet litt med å forstå deg... tenkte selv på dette med dns, men var usikker på om det ville fungere helt.. dette må prøves ut. Takker for info. Squeegie: håpet jeg slapp å sette opp dette... skal inn i ett eksisterende annlegg, og dette vil gi ganske mye merarbeid enn å bare gjøre endringer i explorer.. men takker for tips anyway qualbeen: perfect! Passer glimrende, samme for meg om det kjøres i opera eller explorer (opera er å foretrekke privat, men er ikke alltid 100% å stole på med tanke på visning på enkelte nettsteder, blir spennende å teste på denne siden). Takker og bukker! Må prøve begge løsningene deres. Igjen: takker og bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå