RamGuy Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Jeg har nå blitt møkka lei at DVD og CD-er blir enten brent feil, eller PC-en min ikke klarer å brenne på dem og alt det der.. Jeg brenner noe, PC-en min kan lese den, men hos kompisen min sin PC, så gikk det ikke så bra.. Hva kan jeg gjøre for at brenningene skal bli best mulig? Sånn at DVD og CD-ene kan leses av flest mulige spillere og på raskest mulighastighet etter brenning osv.. Men så klart best kompatibilitet? --------------------------------------------------------------------------------------------- Første steg jeg har gjort.. Er å kaste alle disse billig DVD og CD-platene som er kjøpt fra blant annet ICA.. Noen også de billigste fra El-Kjøp.. Noe av problemet kan jo fint ligge der.. Ikke det at jeg har peiling på plater.. Og hva som er forskjellen på en 16x DVD-plate og en DVD+plate.. Og hvorfor noen koster 90kr.. Og andre 200kr.. Men noe må det jo være.. Nesten 50% av disse ICA DVD-platene ville ikke brenneren min bruke i det heletatt.. Satt dem inn, skulle brenne.. Så sier PC-en at de ikke er noen plate i brenneren og masse sånt.. Så har vi det problemet at det er som oftest bare min PC, som kan lese platene etter brenning.. Selvom jeg alltid brenner på lavest mulig hastighet.. Har en LG "HD-DT-ST DVDRAM GSA-4082B" brenner.. Hvis noen lurer.. Kanskje den er hele problemet.. Noen innspill rundt det? Og hvordan platene egentlig burde brennes? (tenker på hastighet osv..) Uansett.. Nå har jeg bestilt noen: Taiyo Yuden PRO DVD+R 4x Silver 25pk og Taiyo Yuden Pro CD-R 700 MB Printbar/FULL Silver 100pk Vet ikke hva detta med Printbar/Full og alt sånt betyr.. Eller om Taiyo Yuden eller dissa platene er det beste.. Men jeg tok det dyreste jeg fant.. Noen innspill på platene? Ville vært fint.. Med tanke på fremtidlige kjøp.. Kjøpte også noen DVD-cover å ha dem i.. Så kommer vi til det siste her.. Men kanskje også det viktigste.. Brenne-programmet.. Hva skal jeg velge her?? Klart.. Brennes ikke ting riktig.. Så går jo alt i dass.. Uansett brenner eller plater.. Så hvilket brenne program er det beste? Tenker jeg ikke på gratis ting her, men det beste! Noen varme anbefalinger? Linker til eventuelle tester osv.. Hvis det finnes? Ønsker veldig mange gode innspill angående dette her.. Endret 2. november 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå