axelh Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Merkelig. Du mater vel dremelen? Ikke press den. Merker selv at min fake-dremel fra Clas ikke er helt som den var. Dette etter en god stund med full guffe og stålkutting ... 7205994[/snapback] bruker den akkurat som den skal brukes...har til og med sjekket denne guiden første gangen det ikke funket: http://www.mnpctech.com/Dremel2.html Skal tilbake med den så snart som mulig og så skal jeg kjøpe nytt verktøy etter det! Trenger forslag til verktøy som kutter 2mm alu og kan brukes til ganske avanserte mønstre... Føler at jeg bare gir et alternativ: dremelen Axel Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Vel ... Laserkutting? CNC? Men fra spøk til alvor. En kontursag eller en liten baufil er vel alternativene? Baufil er grusomt å sage metall med da ... Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du kan kanskje prøve denna hos Claes, eller en tilsvarende fra en anna sjappe. Artikkelnummer: 31-592. Med litt andakt og følese skal det gå å sage alu med denne. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Du kan kanskje prøve denna hos Claes, eller en tilsvarende fra en anna sjappe. Artikkelnummer: 31-592.Med litt andakt og følese skal det gå å sage alu med denne. 7206268[/snapback] tror jeg kjøper en ny dremel...hvilken er god da? Tror det ligger i skiven som brukes og teknikken så jeg får bare prøve meg fram... Axel Lenke til kommentar
Daron Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Dremmel har noen litt større kappeskiver som er fiberfosterket... Jeg fant at disse er mye bedre til aluminium enn de mindre jevne skivene.. Som sagt før så legger aluminium igjen mettalspon i porene på skivene og gjør disse "glatte" Du kan motvirke dette litt med å ikke legge for stort press på, heller gå over to-tre ganger.. Bruk også et høgt turtall.. Og ttror ikke det har mye å si om du bruker original eller kopi dremmel.. Kun to ting gjelder.. Turtall og kappeskiver.. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Med en trådsag kan du sage ut mønsteret som du vil. Med Dremmel eller noko slikt noko kan det bli vanskelig, eller at det blir mye pussing og sliping etterpå. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Sant nok, men en trådsag koster vel noe mer enn en dremel? Dog er den sikkert kjekk å ha. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Sant nok, men en trådsag koster vel noe mer enn en dremel? Dog er den sikkert kjekk å ha. 7207349[/snapback] hvis en trådsag gjør jobben mye lettere og bedre er det et bra valg syns nå jeg... hvor kan jeg kjøpe det? link? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Sant nok, men en trådsag koster vel noe mer enn en dremel? Dog er den sikkert kjekk å ha. 7207349[/snapback] hvis en trådsag gjør jobben mye lettere og bedre er det et bra valg syns nå jeg... hvor kan jeg kjøpe det? link? Axel 7211036[/snapback] kom igjen da! hvilket verktøy skal jeg kjøpe? Axel Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Sjekk det varenummert jeg skrev for noen innlegg siden, finner den hos Clas O.. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Sjekk det varenummert jeg skrev for noen innlegg siden, finner den hos Clas O.. 7213816[/snapback] danke! skal ut en tur i dag så da kan jeg spørre meg fram i diverse butikker... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Var på clas igjen og kjøpte noen nye dremel kutte skiver... Her er den berømte dremelen og skivene: Her er resultatet etter et kvarters tid: Skal selfølgelig pusse og sånn, men du ser prinsippet... Vil også takke alle som hjalp meg med å svare i denne tråden! og btw: gotta love the dremel! :dribble: Axel Endret 4. november 2006 av axelh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå