Gå til innhold

Problemer med å skjære i aluminium

Anbefalte innlegg

Merkelig. Du mater vel dremelen? Ikke press den. Merker selv at min fake-dremel fra Clas ikke er helt som den var. Dette etter en god stund med full guffe og stålkutting ...

7205994[/snapback]

bruker den akkurat som den skal brukes...har til og med sjekket denne guiden første gangen det ikke funket: http://www.mnpctech.com/Dremel2.html

Skal tilbake med den så snart som mulig og så skal jeg kjøpe nytt verktøy etter det!

Trenger forslag til verktøy som kutter 2mm alu og kan brukes til ganske avanserte mønstre...

Føler at jeg bare gir et alternativ: dremelen :hmm:

Axel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kanskje prøve denna hos Claes, eller en tilsvarende fra en anna sjappe.  Artikkelnummer:  31-592.

Med litt andakt og følese skal det gå å sage alu med denne.

7206268[/snapback]

tror jeg kjøper en ny dremel...hvilken er god da?

Tror det ligger i skiven som brukes og teknikken så jeg får bare prøve meg fram...

Axel

Lenke til kommentar

Dremmel har noen litt større kappeskiver som er fiberfosterket... Jeg fant at disse er mye bedre til aluminium enn de mindre jevne skivene..

Som sagt før så legger aluminium igjen mettalspon i porene på skivene og gjør disse "glatte"

Du kan motvirke dette litt med å ikke legge for stort press på, heller gå over to-tre ganger.. Bruk også et høgt turtall..

Og ttror ikke det har mye å si om du bruker original eller kopi dremmel.. Kun to ting gjelder.. Turtall og kappeskiver..

Lenke til kommentar
Sant nok, men en trådsag koster vel noe mer enn en dremel? Dog er den sikkert kjekk å ha.

7207349[/snapback]

hvis en trådsag gjør jobben mye lettere og bedre er det et bra valg syns nå jeg...

hvor kan jeg kjøpe det? link?

Axel

Lenke til kommentar
Sant nok, men en trådsag koster vel noe mer enn en dremel? Dog er den sikkert kjekk å ha.

7207349[/snapback]

hvis en trådsag gjør jobben mye lettere og bedre er det et bra valg syns nå jeg...

hvor kan jeg kjøpe det? link?

Axel

7211036[/snapback]

kom igjen da!

hvilket verktøy skal jeg kjøpe?

Axel

Lenke til kommentar

Var på clas igjen og kjøpte noen nye dremel kutte skiver...

Her er den berømte dremelen og skivene:

p1010004Small.jpg

Her er resultatet etter et kvarters tid:

p1010005Small.jpg

Skal selfølgelig pusse og sånn, men du ser prinsippet...

Vil også takke alle som hjalp meg med å svare i denne tråden!

og btw: gotta love the dremel! :dribble: :dribble:

Axel

Endret av axelh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...