Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lagt in xp på nytt, ting fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Du kan laste ned Windows XP SP2 herfra.

Dette er en såkalt "Network Installation Package", men det går an å bruke den på en enkeltstående maskin også. Ulempen er at den er stor (266MB). Det er mulig du kan finne "single PC Package" av SP2 hvis du går inn på WindowsUpdate og velger Windows Catalog (et eller annet sted).

En annen ting du kan prøve først er å gå inn i Device Manager og slette de USB-device'ene som har gule spørsmålstegn foran navnet. Deretter kan du restarte. Når USB-device'ene blir oppdaget på nytt kan du jo håpe at de blir tilegnet riktig driver.

Du kan sjekke om du har SP2 ved å høyreklikke på My Computer og velge Properties. Det står i den øverste tekstblokken hvilken Service Pack du har.

7236078[/snapback]

Hei, Jeg har service pack 2. Må jeg da avinnstallere den for å kunne legge den inn på nytt. Fant den nemlig ikke på legg til og fjern programmer, men det står at jeg har den på min datamaskin.

Avinnstallerte driverne til Usb, men kom opp med samme gule utropstegn, når det bel innstallert. Det er ikke gule spørsmålstegn, men gule utropstegn. Vet ikke om dette er av betydning.

Nå savner jeg virkelig USB portene mine, begynner å bli en smule problematisk.

Vet ikke om noen har noen flere tips?

Takker for alle tips til nå, og tar veldig gjerne imot flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis XP SP2 ble installert (fra CD) på PC'en, så vil du ikke kunne avinstallere SP2. Jeg husker ikke hvordan det var hvis du hadde Xp SP1 og så installerte SP2 på toppen av det igjen. Det er mulig du da kunne avinstallere SP2.

Jeg vet ikke hva som skjer om du prøver å installere SP2 på en maskin som allerede har SP2. Sannsynligvis får du beskjed om at det ikke er nødvendig fordi SP2 allerede er inne, og takk skal du ha, finished.

Står det noen feilmeldinger når du velger properties på de USB-devicene som har utropstegn foran seg? (Spørsmålstegn indikerer at det mangler driver, utropstegn er vel en indikasjon på en feil av en eller annen type.)

Lenke til kommentar
Hvis XP SP2 ble installert (fra CD) på PC'en, så vil du ikke kunne avinstallere SP2. Jeg husker ikke hvordan det var hvis du hadde Xp SP1 og så installerte SP2 på toppen av det igjen. Det er mulig du da kunne avinstallere SP2.

Jeg vet ikke hva som skjer om du prøver å installere SP2 på en maskin som allerede har SP2. Sannsynligvis får du beskjed om at det ikke er nødvendig fordi SP2 allerede er inne, og takk skal du ha, finished.

Står det noen feilmeldinger når du velger properties på de USB-devicene som har utropstegn foran seg?  (Spørsmålstegn indikerer at det mangler driver, utropstegn er vel en indikasjon på en feil av en eller annen type.)

7244558[/snapback]

Denne meldingen står under properties.

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Medion, sa de kunne ta inn maskinen min å titte på den, er det det beste?

Eller noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...