olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei la inn xp pro istedenfor home. Etter dette fungerer ikke usb inngangene. har prøvd p laste ned drivere uten at dette fungerte. Har hovedkort intel 82801. Synes også oppstarten tar en del lengre tid nå, er det mulig at det ligger to versjoner av windows og kjører. Hvordan sjekker jeg evt. dette? Takker for alle hjelp. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Innstalerer du sp2/sp1? Viss du har to windowser så får du valget mellom å velge home eller pro Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Innstalerer du sp2/sp1?Viss du har to windowser så får du valget mellom å velge home eller pro 7202474[/snapback] Takk for svar. Da har jeg nok bare en Xp. Værre er det at Usb inngangene min fortsatt ikke fungerer. Pørvde å laste ned fra driverguide.com men der fikk jeg beskjed om at min versjon var på et annet språk, så det fungerte ikke. Har som sagt Intel® 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA Noen som vet eksakt hvilken driver jeg trenger, for at Usb skal fungere igjen? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei la inn xp pro istedenfor home.Etter dette fungerer ikke usb inngangene. har prøvd p laste ned drivere uten at dette fungerte. Har hovedkort intel 82801. Synes også oppstarten tar en del lengre tid nå, er det mulig at det ligger to versjoner av windows og kjører. Hvordan sjekker jeg evt. dette? Takker for alle hjelp. 7202354[/snapback] Sjekket at USB ikke er disabled i biossetup? (Den menyen som kommer opp når man trykker "Del" ved oppstart av pc'en) Sjekk om de er det! Mvh. Malmern Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei la inn xp pro istedenfor home.Etter dette fungerer ikke usb inngangene. har prøvd p laste ned drivere uten at dette fungerte. Har hovedkort intel 82801. Synes også oppstarten tar en del lengre tid nå, er det mulig at det ligger to versjoner av windows og kjører. Hvordan sjekker jeg evt. dette? Takker for alle hjelp. 7202354[/snapback] Sjekket at USB ikke er disabled i biossetup? (Den menyen som kommer opp når man trykker "Del" ved oppstart av pc'en) Sjekk om de er det! Mvh. Malmern 7202761[/snapback] Jeg sjekket Bios nå, den var ikke disabled, så problemet må være et annet sted. Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei. Sliter veldig uten Usb porter som fungerer. Kjempe fint hvis noen har noen tips som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei. Sliter veldig uten Usb porter som fungerer.Kjempe fint hvis noen har noen tips som kan hjelpe meg. 7204102[/snapback] Har du installert chipsetdrivere til hovedkortet ditt da...? Er jo tross alt et av chip'ene som tar seg av usb hvis jeg husker riktig (northbridge/southbridge). Hvilket hovedkort har du så kan jeg peke deg i riktig retning? Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei. Sliter veldig uten Usb porter som fungerer.Kjempe fint hvis noen har noen tips som kan hjelpe meg. 7204102[/snapback] Har du installert chipsetdrivere til hovedkortet ditt da...? Er jo tross alt et av chip'ene som tar seg av usb hvis jeg husker riktig (northbridge/southbridge). Hvilket hovedkort har du så kan jeg peke deg i riktig retning? 7204163[/snapback] Det står litt om det over. Jeg har Intel® 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA Har prøvd noe, men pek meg gjerne i riktig retning. Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Har desverre ikk cd'n som fulgte med. Og funker ikke laste ned chipset fra intel har lastet ned 840 chipset for usb. Noen tips? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Har desverre ikk cd'n som fulgte med.Og funker ikke laste ned chipset fra intel har lastet ned 840 chipset for usb. Noen tips? 7207362[/snapback] Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Intel® 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA er ikke hovedkortet ditt, men en disk-kontroller som står på hovedkortet. Se etter andre nummer på hovedkortet. Rundt CPU slotten eller minneslottene feks.. Skal vel begynne med Intel <nummer> .. Evt hvis det er noen nokså flate svarte ca firkanter på hovedkortet, hva står på disse? (utenom den med ..... ultra ATA storage .... ) Endret 3. november 2006 av Caddy Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Intel® 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA er ikke hovedkortet ditt, men en disk-kontroller som står på hovedkortet. Se etter andre nummer på hovedkortet. Rundt CPU slotten eller minneslottene feks.. Skal vel begynne med Intel <nummer> .. Evt hvis det er noen nokså flate svarte ca firkanter på hovedkortet, hva står på disse? (utenom den med ..... ultra ATA storage .... ) 7209608[/snapback] Begynte å skjønne dette etterhvert..hehe. Tror hoved kortet mitt er: MT 8089P 411682810001- P/N.: 40007462 Kan det stemme? Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Formaterte du eller la du et klistermerke over et annet? Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Det siste der sa meg ikke så mye. Men det som skjedde var at Windows plutselig ikke virke, jeg prøvde deretter legge inn en gammel home uten sp2. Og den fungerte veldig dårlig, usb'n fungerte heller ikke da. Deretter fikk jeg en Xp pro, som jeg innstallerte helt på nytt. Daq fungerte alt ting veldig bra, bortsett fra Usb. Beholdt alle gamle filer og innstillinger jeg hadde før Windows plustelig ikke fungerte første gang. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva med å kjøre noe som heter Intel Chipset ID Utility? Det burde lette jobben med å finne de rette driverne for kortet ditt. Dessuten må du vel ha XP Pro SP1 (minst) for å få utnyttet USB2.0-portene fullt ut - hvis det er USB2.0-porter du har, da. Hva ser du forresten hvis du åpner Device Manager? En masse gule spørsmålstegn? (Som indikerer at det mangler drivere.) Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Hva med å kjøre noe som heter Intel Chipset ID Utility? Det burde lette jobben med å finne de rette driverne for kortet ditt. Dessuten må du vel ha XP Pro SP1 (minst) for å få utnyttet USB2.0-portene fullt ut - hvis det er USB2.0-porter du har, da. Hva ser du forresten hvis du åpner Device Manager? En masse gule spørsmålstegn? (Som indikerer at det mangler drivere.) 7211445[/snapback] Hei, Jeg har Intel® 855PM chipset PÅ behandle på min datamaskin, så står det et gult utropstegn ved usb driverne. Hjalp dette noe? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei la inn xp pro istedenfor home.Etter dette fungerer ikke usb inngangene. har prøvd p laste ned drivere uten at dette fungerte. Har hovedkort intel 82801. Synes også oppstarten tar en del lengre tid nå, er det mulig at det ligger to versjoner av windows og kjører. Hvordan sjekker jeg evt. dette? Takker for alle hjelp. 7202354[/snapback] skjedde d samme med meg med mitt gamle asus k8n hk, men med meg var d bare å installere driverne til HKet Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 drivere til ditt hovedkort finner du HER bare å velge rett chipset...som er det nederst på siden.innstaller denne. fungerer ikke det så prøv å reinnstallere sp2 til din windows xp. usb støtten for usb 2.0 skal ligge i sp2 men kan hende den ikke klarer å identifisere chippsettet ditt riktig før du har fått innstallert hovedkort driverne. Lenke til kommentar
olehenrik3000 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 drivere til ditt hovedkort finner du HER bare å velge rett chipset...som er det nederst på siden.innstaller denne. fungerer ikke det så prøv å reinnstallere sp2 til din windows xp. usb støtten for usb 2.0 skal ligge i sp2 men kan hende den ikke klarer å identifisere chippsettet ditt riktig før du har fått innstallert hovedkort driverne. 7223879[/snapback] Hei lastet inn driverne uten at det hjalp. Jeg får ikke til å laste ned sp2 fra windows. Tydelig at jeg har den, men finner den ikke på legg til eller fjern programmer. Lærer mens jeg holder på, men nå har jeg stoppet opp igjen... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du kan laste ned Windows XP SP2 herfra. Dette er en såkalt "Network Installation Package", men det går an å bruke den på en enkeltstående maskin også. Ulempen er at den er stor (266MB). Det er mulig du kan finne "single PC Package" av SP2 hvis du går inn på WindowsUpdate og velger Windows Catalog (et eller annet sted). En annen ting du kan prøve først er å gå inn i Device Manager og slette de USB-device'ene som har gule spørsmålstegn foran navnet. Deretter kan du restarte. Når USB-device'ene blir oppdaget på nytt kan du jo håpe at de blir tilegnet riktig driver. Du kan sjekke om du har SP2 ved å høyreklikke på My Computer og velge Properties. Det står i den øverste tekstblokken hvilken Service Pack du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå