Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bengalakk/Billakk på russebil

Anbefalte innlegg

Vi har uenighet innad medlemmene i russebilen våres.

Vi vet ikke om vi skal gå for billakk eller bengalakk. Vi har fått et tilbud fra en lakkforhandler om at vi får 7 liter for 1700 og 5 grunning for 1600.

Men så har vi også snakket om å gå for bengalakk - det er jo et mye billigere alternativ. Man slipper grunning, og dermed kan man jo spare en god del.

Er det noen som vet sånn ca hvor mye det koster for 7 liter bengelakk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg en bil som jeg rullet med benga lakk.

Det første strøket ble rullet på ufortynnet, det andre ble blandet ut med 1/3 del tynner. Resultatet ble meget bra.

Det var faktisk flere som nektet å tro at bilen var rullet med bengalakk.

Har også vært med å sprøyte en bil med bengalakk, ble kjempefint det også.

(Husk å ta prisen på lakken med i betraktningen da.)

En russebil blir jo herjet litt med, gjerne litt dansing på taket og panser....

Lenke til kommentar
En russebil blir jo herjet litt med, gjerne litt dansing på taket og panser....

7208883[/snapback]

10 poeng til deg.

Russetid er jo en avslutning på skolegangen. Dette innebærer jo selvfølgelig masse, masse festing og moro:)

Bengalakk blir fint det hvis du gjør det skikkelig. Vi brukte rød bengalakk på vår bil. 2 strøk, tynnet ingenting.

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar

Kan jo komme med noen kommentarer selv, siden jeg er medlem av russebilen. Jeg må ærlig nok innrømme at jeg helst vil gå for billakk.

*For det første, vi trenger ikke grunning annet enn de stedene der det er kommet litt rust. Vi har pusset bilen til lakken, så mer grunning trengs ikke. 1l grunning+lakk koster 2k.

*Bilens verdi stiger i pris.

* Lakken sitter bedre på

*Finere :p

Lenke til kommentar
Kan jo komme med noen kommentarer selv, siden jeg er medlem av russebilen. Jeg må ærlig nok innrømme at jeg helst vil gå for billakk.

*For det første, vi trenger ikke grunning annet enn de stedene der det er kommet litt rust. Vi har pusset bilen til lakken, så mer grunning trengs ikke. 1l grunning+lakk koster 2k.

*Bilens verdi stiger i pris.

* Lakken sitter bedre på

*Finere :p

7240554[/snapback]

Det er russebil, hvem bryr seg om den er fin i lakken? Ingen andre russ i alle fall, som regel er alle fulle uansett! ;) Bedre å bruker penger på øl, enn billakk! :D

Jeg tviler på at prisen vil stige, siden vi allerede har betalt ALT for mye for bilen fra før av.

Lenke til kommentar
Dere karer som skal feire kraftig... (been there, done that...) Rop ut om noen har lyst på en Caravelle da, den er glimrende som russebil :)

7261103[/snapback]

Det skal jeg skrive under på! Vi hadde Caravelle som russebil i sommer. Overraskende god bil å kjøre, selv med 8 pers.

Er null problem å få den godkjent med 8 seter heller (eller 7+1 som det heter).

Lenke til kommentar

Den vi hadde var 92-93 mod eller noe sånt. Iallefall ikke den karroseritypen som er mest kjent som russebil.

Edit: Vi fikk også med 2 brannslokningsapparater (1 apparat er påbudt i bilen) hvor vi bytta det ene i to store og tomme apparater som vi da selvfølgelig fylte opp med vann/luft og spylte på alle vi kom over gjennom russetida :) Brannslokningsapparater er verdens billigste og BESTE vanngevær :D

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...