Gå til innhold

PSU vil ikke starte! Alt er dødt

0din

Anbefalte innlegg

I går ettermiddag skjedde det noe, i mine øyne, totalt uforståelig! Jeg før et soundBlaster live 5.1 fra PSdata. Jeg setter det i, installerer drivere og alt vell. Jeg rebooter, installerer UnrealTournament 2003, spiller i ca 40 min. Fortsatt alt vel. Jeg skrur av maskina, 1 sekund etter at den er av skal jeg skru den på igjen for å sette oppstartspassord i bios. Jeg trykker på knappen og ABSOLUTT INGENTING skjer!!?? Jeg har sjekka spenninga i kontakten, alt er riktig der. Har også prøvd å bytte om power og reset knappen på hovedkortet med tanke på at det kanskje var noe klikk med brytern.. (kassa er 14 dager gammel) Er det noen som har en ide om hva som er galt?? Hvordan kan jeg sjekke om PSU virker?? Dvs vilke ledninger i ATX kontakten må kobles sammen for at den skal starte uten å være tilkoblet hovedkortet?? HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se hva en PSU produsent skriver her:

At any event, do not try to manually jump-start the power supply without attaching motherboard. Since the power supply is expecting certain sensing circuit feedback to regulate the output voltage, munaully starting it without attaching it to the motherboard could cause damage to the power supply.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...