0din Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 I går ettermiddag skjedde det noe, i mine øyne, totalt uforståelig! Jeg før et soundBlaster live 5.1 fra PSdata. Jeg setter det i, installerer drivere og alt vell. Jeg rebooter, installerer UnrealTournament 2003, spiller i ca 40 min. Fortsatt alt vel. Jeg skrur av maskina, 1 sekund etter at den er av skal jeg skru den på igjen for å sette oppstartspassord i bios. Jeg trykker på knappen og ABSOLUTT INGENTING skjer!!?? Jeg har sjekka spenninga i kontakten, alt er riktig der. Har også prøvd å bytte om power og reset knappen på hovedkortet med tanke på at det kanskje var noe klikk med brytern.. (kassa er 14 dager gammel) Er det noen som har en ide om hva som er galt?? Hvordan kan jeg sjekke om PSU virker?? Dvs vilke ledninger i ATX kontakten må kobles sammen for at den skal starte uten å være tilkoblet hovedkortet?? HJELP!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Problemet er at PSU vanligvis ikke kan starte uten å være tilkoblet hovedkortet - det trenger belastning. Så du må finne en annen maskin og teste ditt PSU på, eller omvendt. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 neida....psu starter uten belastning. Sett en binders inn i atx kontakter på psu mellom grønn og svart. Da skal den starte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Du kan jo se hva en PSU produsent skriver her: At any event, do not try to manually jump-start the power supply without attaching motherboard. Since the power supply is expecting certain sensing circuit feedback to regulate the output voltage, munaully starting it without attaching it to the motherboard could cause damage to the power supply. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har gjort det med alle psuene jeg har hatt (235w, 400w og enermax 431w), ingen av de har tatt noe skade av det..... Er vel bare noe fabrikkantene skriver for at ikke folk skal begynne å fikle med psuene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå