Zeph Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Frosten kom på døra her i går og då må sommarhjulene av og stuast vekk. Eg har ikkje lagringsplass innandørs der eg bur, men tar dei med meg heim om nokre veker. Eg har vurdert å kjøpe ein dekkstall (sjå vedlegg), men vil også ha ein slags presenning eller trekk over dekkene. Finnes det noko ferdige greier eller må eg snekre noko sjølv? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Jeg har dekkposer av plastikk kjøpt på BilXtra. De koster omtrent nada, og er omtrent som en plastikkpose av kvalitet. I den pakken følger også med en pose til skruene, og en plastikkhanske. Ellers finnes det dekkbagger, f.eks Møller selger kraftige bagger med VW/Audi-logo på.. Så ta en tur til en bilrekvisitasjappe, og hør hva dem har. Endret 2. november 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Ja, dekkposar har eg, men skulle gjerne hatt ein slags pose eller presenning som går over alle fire når dei står oppå kvarandre. Liknande ein svart søppelsekk, men litt større. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ta deg en tur innom Biltema så skal du nok finne det du er ute etter. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Sleng de på plenen så de får en halvmeter snø over seg, suveren lagring Trenger de ikke igjen før snøen er tint uansett Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det går utover felgen dessverre, spesielt hvis man har stålfelger. (Noe som i seg selv er noe dritt pga. de ruster seg fast så fort.) Antar at det du skrev var ironi. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det går utover felgen dessverre, spesielt hvis man har stålfelger. (Noe som i seg selv er noe dritt pga. de ruster seg fast så fort.) Antar at det du skrev var ironi. 7206979[/snapback] Det er faktisk sant. De ligger under 70 centimeter snø på plenen nå Er jo ikke verdt stort uansett, helt vanlige simple 15" alu. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Eg synest likevel det er feil måte å behandle hjulene på, men uansett så kostar mine 12k og eg har ikkje noko planar om å slenge dei ut på ein plen. Trur eg kjøper eit stativ og ein presenning av noko slag, muligens den til motorsykkel, såg ut som den kan passe greit. Endret 4. november 2006 av Zeph Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Eg synest likevel det er feil måte å behandle hjulene på, men uansett så kostar mine 12k og eg har ikkje noko planar om å slenge dei ut på ein plen. Trur eg kjøper eit stativ og ein presenning av noko slag, muligens den til motorsykkel, såg ut som den kan passe greit. 7215319[/snapback] Hadde jeg hatt noe dyrere så hadde jeg nok oppbevart dem litt finere. Er uansett ikke så farlig, har ikke planer om å ha så altfor dyre felger som jeg må kjøre sakte over dolper i veien osv for at de ikke skal bli kvestet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Alt for skjønnheten. Over hull i veien kjører eg seint uansett dekk for å spare både dekk og dempar. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hmm, lagrer dekka mine mørkt og kjølig (les kjeller) jeg. Er vel ikke helt bra å la de stå ute der det varierer mellom regn/snø, solsteik og frost/plussgrader Lenke til kommentar
bartemann Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har noen bager med glidelås, fra IKEA. Gjennomsiktige med bærestropper. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...productId=11976 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Eg synest likevel det er feil måte å behandle hjulene på, men uansett så kostar mine 12k og eg har ikkje noko planar om å slenge dei ut på ein plen. 7215319[/snapback] Må bare spørre, hvilke felger har du som koster 12 lapper? De bør isåfall være temmelig fete. Angående vinterlagring av felger: Hvis du ikke tør å lagre felgene på plenen, hvordan kan du da tørre å sette dem på bilen og kjøre i snø, slaps, salt og grus med dem? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Eg synest likevel det er feil måte å behandle hjulene på, men uansett så kostar mine 12k og eg har ikkje noko planar om å slenge dei ut på ein plen. 7215319[/snapback] Må bare spørre, hvilke felger har du som koster 12 lapper? De bør isåfall være temmelig fete. Angående vinterlagring av felger: Hvis du ikke tør å lagre felgene på plenen, hvordan kan du da tørre å sette dem på bilen og kjøre i snø, slaps, salt og grus med dem? 7352187[/snapback] Hjul, felg pluss dekk! 6000 på dekk og 6000 på felg. Eg har ikkje noko alternativ til å ha hjulene på bilen, kvifor legge dei på plenen når eg kan lagre dei ein plass der dei står trygt og godt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå