Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Farlige bremser på sierra min

Anbefalte innlegg

Eg har ein ford sierra stasjonsvong 1993 model, men bremse pedalen min vandrer for langt inn, eg har ikkje fått sjekka klossane endå. Men det er ikkje lekasje einaste eg har funne ut er at bremse veska er litt for gammald, så tenkte at eg skulle få skifta den. Men noen som veit kor mangen liter \ dl det systemet tar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du en liter bremsevæske så skal det holde i massevis til et skift. Få tømt systemet skikkelig og pump godt igjennom med ny væske for å få "flushet" rørene for gammel væske og luft. Hjalp endel med væskebytte hos meg. Søker du på forumet så finner du drøssevis med tråder om lufting og væskebytte :)

Lenke til kommentar
Eg har ein ford sierra stasjonsvong 1993 model, men bremse pedalen min vandrer for langt inn, eg har ikkje fått sjekka klossane endå.  Men det er ikkje lekasje einaste eg har funne ut er at bremse veska er litt for gammald, så tenkte at eg skulle få skifta den. Men noen som veit kor mangen liter \ dl det systemet tar?

7201935[/snapback]

Kan høres ut som om du har intern lekkasje i bremsemasteren. Denne må da overhales, eller i verste fall skiftes. Og det er vel ikke noe du begynner med på egenhånd om du ikke har erfaring med bremsearbeid fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...