Mafo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Mobiltelefonen har blitt en del av hverdagen til de fleste i dag, men har du noengang tenkt over hva som settes i sving når du ringer? Les mer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Mulig jeg er litt treg, men jeg lærte i hvert fall noe nå Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Samme her, interessant lesning. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Og selv om alt i dag er automatisk tar man fremdeles oppkoblingsavgift Egentlig var dette en avgift for fasttelefon i de tider da oppkoblingen skjedde manuelt som mange sikkert vet. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Bare jeg som syntes dette var særdeles lite detaljert? Trodde dette var allmennkunnskap - det er jo tross alt ikke så mange andre mulige måter det kan fungere på. Hadde forventet en detaljert artikkel når jeg klikket meg inn på den ja... Med informasjon om f.eks. hvordan basestasjonene fungerer - hvor stor rekkevidde etc, hvilken informasjon som sendes fra telefonen (nøyaktig), hvor "hovedsentralene" er, osv. Endret 2. november 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Enig med lurifaksen her. Dette er kan enhver person resonere seg frem til på egen hånd. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Og selv om alt i dag er automatisk tar man fremdeles oppkoblingsavgift Egentlig var dette en avgift for fasttelefon i de tider da oppkoblingen skjedde manuelt som mange sikkert vet. 7202781[/snapback] samme med tellerskritt/minuttpris det. orginalt innført for å unngå sprengt kapasitet fra den tiden da en trengte ett trådpar pr samtale hele veien fra sender til mottaker. er vel de samme som med visse statlige avgifter, en aner ikke hvordan en skal få regnskapet til å gå opp om en tar dem bort... Lenke til kommentar
randersen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Artikkelen er rimelig harelabb ifht. hvordan mobilnettverket egentlig fungerer, bla. er det ikke samme sentral som styrer basestasjonene og feks. autentisering. I tillegg er det kun fra mobil til basestasjon at det faktisk kan kalles radiobølger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg