Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Søla brus over bærbar.virker ikke mer.

Anbefalte innlegg

Heisann,jeg har ett lite problem for min lille datter var så uheldig og søle ca en halv flaske(0,33) med julebrus over laptopen ikveld.jeg fikk dratt ut ledning og tok ut batteriet bare ett par sekunder etter og tørka vekk og tok av bakdekslet og tok en hårføner og sto med den en stund og tørka til jeg ikke så no mer fuktighet.lot den ligge en stund uten bakdeksel og tørke litt og prøvde og starte den ca 1 time etter og den starta viftene i ett par sekunder også stoppet den brått..hver gang jeg prøvde så holdt den litt lenger og nå så virker det som den starter men jeg får ikke bilde.skjermen er helt svart.

Noen som har peiling på om det er noe og gjøre?

Jeg vet ikke om det har noe og si jeg men julebrus er jo rimelig søtt da og jeg forestiller meg at det ikke er helt heldig.hadde kanskje vært bedre med vann.

det gjelder en fsc amilo d1840

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut til at det har gått så veldig bra med maskinen, desverre. Eneste jeg kan tenke meg, er og skylle de berørte områdene med destillert vann godt, selvfølgelig uten mulighet for at den blir påvirket av strøm, og la den tørke noen dager. Ellers kan vel dette gå på innboforsikring? Det tror jeg vil være enkelre for deg og få dekket på en eller annen måte, så kan du heller ta ut harddisken og eventuelt sette den inn i en ny maskin, så du ikke mister vitale/viktige data...

Lenke til kommentar

Brus legger igjen sukker, og muligens fett. Skal du få løst opp det må du til med rensesprit og q-tips. Har reparert en del bærbare med "væskeskader". Er det sølt vann/farris hender det at PC-en faktisk funker igjen etter en god rens. Men da er det snakk om å sitte med q-tips, sprit og lupe og rense rundt hver minste komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...