Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Testikkelkreft eller ikke?

Old Game

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i den siste perioden vært smått plaget med at jeg har merket en viss form for ubehag i venstre testikkel. Hender også jeg får det i høyre, men somregel i venstre. Jeg har kjent etter klumper og liknene, men finner ingen ting. Virker som det kommer fra der bitestiken (eller hva det heter) går inn i testikelen. Jeg merker det omtrent aldri omdagen, da jeg tenker på andre ting. Får aldri veldig vondt eller noe sånt. Tror jeg skal ta meg en tur til legen

Har ett par spm.

a) rundt testikkelen; er det vanlig at den ene har flere "ledninger, som jeg kaller det, enn den andre? føler at den ene har mer bøte kabler rundt seg.

b) skal man egentlig ikke merke testikklene i det hele tatt? Jeg mener, er det unormalt å føle noe ubehag i pungen. Ikke hver dag, men ofte?

Tusen takk for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder punkt a så er det ja, det er vanlig. Det er heller ikke uvanlig å ha kuler der. Populært kalt fettkuler/o.l. Litt ubehag kan jo oppstå fra tid til annen.

Når man er i tenårene vokser det mye så endringer vil jo oppstå men opplever du at du blir dårlig, får vondt, finner noe "nytt" så skader det ikke å gå til legen.

Lenke til kommentar

Merker du forandringer, spesielt hvis det kun er i den ene, eller har ubehag, så bestill legetime med en gang.

Jeg ventet noen måneder, men jeg ble helt frisk selv om det gikk en stund før jeg bestilte time.

Se for øvrig linken min i signatur, Dotten har skrevet en blogg om det.

Lenke til kommentar
Har ikke lyst å gå til legen. Har ikke gått til legen.

7204067[/snapback]

Skjønner at du ikke har lyst, men hvis det skulle være noe, så er det greit å få gjort noe med det, i stedet for å vente.

Det kan også være brokk/væskeansamlig, det er ikke farlig, men men må til legen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...