Gå til innhold

Chieftec BH-02 til filserver?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har noen enermax 80mm vifter som er justerbare, de er jeg meget fornøyd med. Vet de har i 120mm også. Det er en liten justerbar motstand mellom 5v kontakten og selve vifta.

Bruk så stor vifte på så lavt turtall som mulig.

Prøv å ha overtrykk i kabinettet. 3-x som blåser inn (med filter seff, ta noen nylonstrømpebiter som du feks kan feste med strips rundt, gjerne i 2-3 lag) og da 1-2 vifter mindre som blåer ut. har du 3 inn så har du 2 ut. Har du 5 inn så har du 3 ut. osv.

Lykke til.

-Thelle-

Lenke til kommentar

stort sett så er det avsatt plasser til vifter. feks "brønner" for 80x80 vifter osv.

Jeg vet ikke helt hvilke innfestninger det kabinettet har.

Har kabinettet oppheng for vifter så ville jeg gått for den str som er beregnet, eller så må du nesten bare prøve deg frem.

-Thelle-

Lenke til kommentar

Har et slik kabinett selv av den høyere typen som filserver og det fungerer utmerket.

Har montert 3 stk. av denne viften til å kjøle harddiskene og 2 stk. av disse til å holde

kabinettet kjølig.

Alle viftene går på laveste hastighet og de 8 diskene mine ligger på maksimalt

32 grader på sommeren og 26-27 grader på vinterstid.

P4 3.2Ghz ligger jevnt på rundt 32-35 grader.

Lenke til kommentar
Har et slik kabinett selv av den høyere typen som filserver og det fungerer utmerket.

Har montert 3 stk. av denne viften til å kjøle harddiskene og 2 stk. av disse til å holde

kabinettet kjølig.

Alle viftene går på laveste hastighet og de 8 diskene mine ligger på maksimalt

32 grader på sommeren og 26-27 grader på vinterstid.

P4 3.2Ghz ligger jevnt på rundt 32-35 grader.

7202319[/snapback]

Ok, dem var utsolgt for den ene du snakker om så tror jeg går for samme typene bare av merket zelman, da får man med en motstand som gjør at viftene går på lavest hastighet.

Hva slags OS kjører du? Ellers fornøyd med serveren, resten av det hardware du har? Skal til å bygge sammen jeg og nå, så greit med tips fra en s om er veldig fornøyd=)

Lenke til kommentar

7202319[/snapback]

Ok, dem var utsolgt for den ene du snakker om så tror jeg går for samme typene bare av merket zelman, da får man med en motstand som gjør at viftene går på lavest hastighet.

Hva slags OS kjører du? Ellers fornøyd med serveren, resten av det hardware du har? Skal til å bygge sammen jeg og nå, så greit med tips fra en s om er veldig fornøyd=)

7203153[/snapback]

Jeg kjører foreløbig Windows 2000 på denne maskinen. Resten av hardwaren består av Asus P4P800E-Deluxe, P4 3.2Ghz, 1GB RAM.

Diskene er 8 stk. Seagate Barracuda 7200.9 250GB i RAID5 på 2 stk. Promise TX4310.

Fungerer finfint til mitt bruk. Denne brukes også av min bror og søster til backup av deres digitale bilder fra fotoapparat slik at de har backup på et annet fysisk sted (annet hus) enn hvor de selv bor.

Disse Chieftec kabinettene er greie, men husk at du må kjøpe vinklede s-ata kabler for å klare å få igjen sidedøren...

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

7202319[/snapback]

7203153[/snapback]

Jeg kjører foreløbig Windows 2000 på denne maskinen. Resten av hardwaren består av Asus P4P800E-Deluxe, P4 3.2Ghz, 1GB RAM.

Diskene er 8 stk. Seagate Barracuda 7200.9 250GB i RAID5 på 2 stk. Promise TX4310.

Fungerer finfint til mitt bruk. Denne brukes også av min bror og søster til backup av deres digitale bilder fra fotoapparat slik at de har backup på et annet fysisk sted (annet hus) enn hvor de selv bor.

Disse Chieftec kabinettene er greie, men husk at du må kjøpe vinklede s-ata kabler for å klare å få igjen sidedøren...

7209038[/snapback]

Ok, jeg har planer om å kombinere noen s-ata og -ata(ide) disker i raid-5(software). Kan strømkablene til hardiskene være vanlige, eller må dem også ha noe form for bøy?

Lenke til kommentar

7209038[/snapback]

Ok, jeg har planer om å kombinere noen s-ata og -ata(ide) disker i raid-5(software). Kan strømkablene til hardiskene være vanlige, eller må dem også ha noe form for bøy?

7209668[/snapback]

Jeg fikk ikke igjen døren uten å bruke vinklede kabler både på strøm og s-ata.

Vil tro det er likt på kabinettet du skal bruke.

Vær obs hvis du skal bestille vinklede kabler. Det er vanvittige prisforskjeller ute og går på disse.

Jeg kjøpte disse:

s-ata kabel

og disse:

strømkabel

Til sammenligning tar komplett kr. 80,- for samme s-ata kabelen....

svindyr s-ata kabel

Det er hva jeg kaller ran...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...