Gå til innhold

Når kjøpe mobil?

Anbefalte innlegg

Tjena

håper på noen innspill på det vanskeligste spørsmål som finnes angående mobiltelefoner. NÅR skal en kjøpe nye mobiler?

Momenter:

Jo nyere mobil - jo dyrere. Etter en stund synker prisen, men hvor mye den synker, og når det vil stanse opp med prisfall vet jeg lite om.

Jo nyere, jo mer usikkert om feil, når har de første feilene blitt rettet opp?

Momenter blir altså: Når er det mest prisgunstig å kjøpe nyheter, for med en gang de nærmer seg å være gammelt nytt er jo interessen ikke like stor.. :blush:

Mitt problem oppstod fordi jeg i ca 1 måned har lett etter min "nye" mobil, fordi jeg ønsker meg en ny, men ønsker ikke betale noe for den (helst gratis, ikke sant..?) Nyheter kommer og går, jo ting jeg nesten kjøpte på impuls er uken etter ikke lenger aktuelt.. Vet mobiler (uansett hva forbrukerombudet mener..) sjeldent lever lenger enn 1 (maks 2) år.. og synes i det perspektivet at flere tusen blir feil..

jeje. Som sagt, det jeg ønsker, er innspill på når (i tid etter lansering) det er mest fornuftig å kjøpe nye mobiler.

B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående pris:

Hvis etterspørselen øker i hovedmarkedet med fullkommen konkurranse, faller priskurven. Produsenten vil da selge mere til en lavere pris, men samtidig beholde sitt dekningsbidrag pr.enhet gjennom volumendring (antall enheter.) Hva evt. diverse butikker og grosisstledder har som påslag for varen er uvisst, men jeg har en viss mistanke om det er relativt høyt.

Med andre ord, jo høyere etterspørselen er, jo billigere blir det. Ta f.eks K750i. Den kosta rundt 3800 uten subsider hvis jeg ikke husker feil. Nå i sommer kosta den rundt 2600?. En ganske dramatisk prisendring, men som sagt, det avhenger av etterspørselen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...