Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger råd til ein stabil og god router


Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg skal kjøpe meg ein ny trådlaus router, da den eg har er alt for ustabil. Eg trenger ein som er kjapp og som har god rekkevidde. I begynnelsen skal den brukest på 6M/bit fiberlinje, men den skal utvides i framtida.

Huset den skal stå i er ett lite hus med 2 etasjer + kjeller. Routeren skal stå i hovedetasjen, men må også rekke til dei to andre etasjene. Lengste avstand fra router til kjelleren er 10meter. Da går signalet gjennom ein vegg og betonggulv.

 

I kjelleren skal eg bygge ein leilighet som eg tenkte eg skulle dele inntrenettkoplinga med. Så der er eg avhengig av å kunne bestemme hastigheten eg deler med den. Kommer det ann på routeren, eller har det med oppsettet på pcen å gjer?

 

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når er huset bygget? Har selv erfart problemer med betong gulv med armeringsnett nedstøpt, og et tregulv fra 80tallet som har en eller annen metallfolio under gulvet for å spare varme eller noe....som stopper ALT trådløst.

Men jeg har hørt mye positivt om Linksys sin WRT 54G serie, hvis du velger en av dem som kan moddes. De er også greie å bruke i WDS, hvis du må ha 2 stasjoner.

Lenke til kommentar
Når er huset bygget? Har selv erfart problemer med betong gulv med armeringsnett nedstøpt, og et tregulv fra 80tallet som har en eller annen metallfolio under gulvet for å spare varme eller noe....som stopper ALT trådløst.

Men jeg har hørt mye positivt om Linksys sin WRT 54G serie, hvis du velger en av dem som kan moddes. De er også greie å bruke i WDS, hvis du må ha 2 stasjoner.

7201482[/snapback]

Jeg er enig i den der, WRT54GL er vel tingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...