Hootie Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei Eg skal kjøpe meg ein ny trådlaus router, da den eg har er alt for ustabil. Eg trenger ein som er kjapp og som har god rekkevidde. I begynnelsen skal den brukest på 6M/bit fiberlinje, men den skal utvides i framtida. Huset den skal stå i er ett lite hus med 2 etasjer + kjeller. Routeren skal stå i hovedetasjen, men må også rekke til dei to andre etasjene. Lengste avstand fra router til kjelleren er 10meter. Da går signalet gjennom ein vegg og betonggulv. I kjelleren skal eg bygge ein leilighet som eg tenkte eg skulle dele inntrenettkoplinga med. Så der er eg avhengig av å kunne bestemme hastigheten eg deler med den. Kommer det ann på routeren, eller har det med oppsettet på pcen å gjer? Rune Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Når er huset bygget? Har selv erfart problemer med betong gulv med armeringsnett nedstøpt, og et tregulv fra 80tallet som har en eller annen metallfolio under gulvet for å spare varme eller noe....som stopper ALT trådløst. Men jeg har hørt mye positivt om Linksys sin WRT 54G serie, hvis du velger en av dem som kan moddes. De er også greie å bruke i WDS, hvis du må ha 2 stasjoner. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Rekker den trådløse du i dag har ned i kjelleren? Betong er en WLAN killer. Muligens kan D-Link sin nye 11N router være løsningen for deg, men kan ikke garantere noe. Hadde jeg vert det så hadde jeg gått for en Router i 1. etasje + kabel til router nr 2 i kjeller. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Når er huset bygget? Har selv erfart problemer med betong gulv med armeringsnett nedstøpt, og et tregulv fra 80tallet som har en eller annen metallfolio under gulvet for å spare varme eller noe....som stopper ALT trådløst.Men jeg har hørt mye positivt om Linksys sin WRT 54G serie, hvis du velger en av dem som kan moddes. De er også greie å bruke i WDS, hvis du må ha 2 stasjoner. 7201482[/snapback] Jeg er enig i den der, WRT54GL er vel tingen Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Eg har enda ikkje flytta inn i huset, så eg veit ikkje om den gamle fungerer... Huset er 60år gammalt. Skal pusse opp, så det å legge opp til 2 routere kan være ein løsning om det ikkje går med 1.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå