Enceladus Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei, kan noen anbefale meg noe melankolsk vakker musikk. Noe i samme gate som "Susanna And The Magical Orchestra" er kjempefint. Jeg vill ikke ha noe tragisk mainstream topp 20 listepop. Gi meg kvalitet. Takker så mye for forslag Endret 1. november 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har ikke hørt bandet du refferer til, våger meg allikevel å anbefale noen vakre, rolige og melankolske album. Opeth - Damnation Thomas Dybdahl - That Great October Sound Agalloch - The Mantle Pink Floyd - The Division Bell Anathema - A Fine Day to Exit Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Bra tips^ Jeg legger til; Ulver - Kveldssanger Nick Drake - Pink Moon Nick Cave and the Bad Seeds - The Boatman's Call Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Låter du trenger: Woven Hand - Story and Pictures Dronning Mauds Land - Død Postmann Devin Townsend - Tiny Tears Umbra Nihil - Fade Out Down - Jail Karl Sanders - Of the Sleep of Ishtar Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Alt av Bonnie "Prince" Billy. Fantastisk vakkert. Do, Make, Say, Think.... Noen av folkene fra Godspeed you! Black Emperor, men bare roligere. Godspeed you! Black Emperor anbefales også. Goldfrap- Felt Mountains er en klassiker. Og i den litt hardere gaten, men melankolsk og vakkert som få: Neurosis, da kun de siste utgivelsene(Siden de første er mer punk), altså: Eye of Every Storm, The Sun that Never Sets, Times of Grace. ++ Kan skrive under på at Woven Hand, Nick Drake, og Ulver anbefales også. Endret 2. november 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Nydelig folkens! Takker Endret 2. november 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Kings of Convenience anbefales, selv om jeg ikke har hørt om bandet du refererer til i førstepost. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 My Dying Bride - For my fallen angel. Deilig og melankolsk sang Opeth - Silhouette Opeth - Circle of tyrants Er også en del som er verdt å sjekke ut blant ambient-prosjektene til Burzum (de to siste albumene) og Fenriz (Neptune Towers). Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Alt av Bonnie "Prince" Billy. Fantastisk vakkert. Do, Make, Say, Think.... Noen av folkene fra Godspeed you! Black Emperor, men bare roligere. Godspeed you! Black Emperor anbefales også. Goldfrap- Felt Mountains er en klassiker. Og i den litt hardere gaten, men melankolsk og vakkert som få: Neurosis, da kun de siste utgivelsene(Siden de første er mer punk), altså: Eye of Every Storm, The Sun that Never Sets, Times of Grace. ++ Kan skrive under på at Woven Hand, Nick Drake, og Ulver anbefales også. 7204727[/snapback] Viktig å presisere at ikke alt til Ulver nødvendigvis vil være det han leiter etter (Selv om alt herjer vilt....) Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 David Sylvian - Secrets Of The Beehive (udiskutabelt verdens beste album, og jeg gjentar at dette er udiskutabelt så gi f i å krangle.) Damien Rice - O (kommer forresten med ny skive til uka!) Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Alison Krauss - den perfekte melankolske musikk! Blir i stemning av den på ca 4 sekunder. Kan anbefale "That kind of love" "Goodbye is all we have" <-- spesielt den "Baby, now that i've found you" "Sleep On" Sinnsykt melankolske sanger! Weee Lenke til kommentar
oarsman Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 3 fine album som passer på høsten: Natalie Merchant - Tigerlilly Portishead - Dummy Minor Majority - If I told you, you were beautiful Bonuslåt: Great Big Sea - Fast as I Can Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Radiohead har en del vakker melankolsk musikk. Lister opp noen fine sanger her: Fake Plastic Trees Karma Police Motion Picture Soundtrack Lenke til kommentar
Azubi Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Prøv Elliott Smith Joseph Arthur Damien Rice o.s.v Funke fint:) Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Vitalic - The Past Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 John Butler - Ocean Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Radka Toneff - The Moon Is a Harsh Mistress Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg tillater meg å anbefale samtlige album av Thomas Dybdahl. -That Great October Sound -Stray Dogs -One Day You'll Dance for Me New York City -Science (Spesielt de tre første, som for øvrig koster kun 89,90 på Platekompaniet atm) Kan ellers anbefale Antony & The Johnsons med I Am A Bird Now Heder til meg som gadd å ordne url og bb-koder til alle albumene ^^ Endret 3. november 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Bruce Springsteen - The River Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg anbefaler Marissa Nadler på det aller sterkeste. Singer/songwriter med en gudommelig stemme og nydelige, flytende gitarmelodier. Hør en sang. Carissa's Wierd er bra melankolske greier med en unik, ganske akustisk lyd (herlige strykere). Songs About Leaving er et strålende album. Meredith Monk er enda bedre, men mye vanskeligere tilgjengelig. Hun er rimelig avantgardistisk av seg. Jeg anbefaler låta «Biography» fra Dolmen Music. Den er stappfull av følelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå