tronni87 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei Jeg har en del spørsmål angående mobilen min (Samsung SGH-E730). Jeg kommer snart til å få meg et nytt sim kort, så jeg har en del spørsmål angående det. 1) Ligger sms meldignene på sim kortet eller mobilen? 2) Ligger bilder, videoer osv på sim kortet eller mobilen? 3) Ligger kontaktlista på mobilen eller sim-kortet? 4) Når jeg får midt nye sim-kort, vil jeg miste bildene, videoene, tekstmeldignene, kontaktlista osv? Takker for svar Endret 1. november 2006 av tronni87 Lenke til kommentar
glosi Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei Jeg har en del spørsmål angående mobilen min (Samsung SGH-E730). Jeg kommer snart til å få meg et nytt sim kort, så jeg har en del spørsmål angående det. 1) Ligger sms meldignene på sim kortet eller mobilen? 2) Ligger bilder, videoer osv på sim kortet eller mobilen? 3) Ligger kontaktlista på mobilen eller sim-kortet? 4) Når jeg får midt nye sim-kort, vil jeg miste bildene, videoene, tekstmeldignene, kontaktlista osv? Takker for svar 7201105[/snapback] Alt av filer, som filmer, bilder og musikk, ligger alltid på telefonen. Kontakter og meldinger ligger også mest sannsynlig på telefonen hvis du selv ikke har valgt simkortet som minne. (Dette er ikke vanlig å gjøre på nye telefoner) Selv om det meste ligger på telefonen er det ikke noe problem å ta backup av dette. Den beste måten er nok å synkronisere innholdet på telefonen med pc og deretter legge det inn på den nye telefonen. Til dette trenger du enten en datakabel eller en bluetooth usb dongle samt et program for å flytte over dataene med. Samsung har et program som du finner på deres funclub sider, men det finnes også 3.parts programmer. Endret 1. november 2006 av glosi Lenke til kommentar
Kern Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 I dag blir all slik informasjon lagret på telefonen. Informasjon som simkortet kan inneholde er kontakter og sms-meldinger, men dog veldig begrenset plass i forhold til det antallet som telefonen kan inneholde. Men selv om kontaktlista de ligger på telefonen kan det være lurt å ha en liten backup på simkortet, i tilfelle noe galt skulle skje med telefonen og du ikke får ut navnene og nummerene. Alt annen informasjon som bilder, videoer osv ligger lagret i telefonminnet. Lenke til kommentar
tronni87 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Tusen takk for svar. Det høres godt ut, at det meste ligge lagret inne på mobilen, sånn at jeg ikke mister det, ved å bytte sim kortet. Men jeg tror sånn som dere sier, at sim-kortet kan inneholde kontaktlista og sms meldinger (begrenset). For når jeg ser på mobilens minnestatus, så står det: Minnestatus for SMS: "Bilde av telefon" (148/200) "Bilde av SIM kort" (30/30) Innboks 163 Sendt boks 2 Utboks 0 Utkast 1 Min mappe 0 Betyr dette at det er lagret 148 meldinger på mobilen, mens det er lagret 30 meldinger på sim kortet? Dersom jeg bytter sim kortet, mister jeg de 30 meldingene som er lagret på simkortet? Men når man legger meldingene sammen, så blir det 163+2+1=166 meldinger. Det som er lagret blir 148+30=178 meldinger. Hva kan det skyldes? I grunnen vil det så at det er lagret mer meldinger, enn det som står oppgitt. Lenke til kommentar
tronni87 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Etter å ha studert minnestatuset i innstillingene, så stod det at alle kontaktene var lagret på mobilen. Alle meldignene var også lagret på mobilen, unntatt som skrevet tidligere, 30 stk. Men når jeg gikk inn på de meldingene som var lagret på sim-kortet, så gikk det an å overføre de fra sim-kortet til mobilen. Så nå har jeg overført meldingene fra sim-kortet til mobilen. Det vil si at alt er nå lagret på mobilen, og jeg kan føle meg trygg, når jeg skal skifte sim-kortet. Jeg vil bare at dere skal vite det. Uansett, takk for hjelpen "Kern" og "glosi". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå