Gå til innhold

Neverwinter Nights 2 - Hva skal du spille som?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorcerer har mindre spells men har tilgang til hvilken som helst av dem til enhver tid. Kan ikke lære seg spells ved å lære scrolls bare under leveling. I tidligere spill har også sorcerer brukt charisma i stedet for intelligence for å kaste spells.

7202266[/snapback]

Hva mener du med "tilgang til hvilken som helst til enhver tid"? Du kan jo bare velge et visst antall du skal ha i minnet. Når de er borte må du sove. Akkurat som en mage.

Lenke til kommentar

De beste våpna i Icewind Dale, BG og Planescape har vært basert på lawfull good, så det er nok det jeg velger denne gangen og :)

Fighter som vanlig, hvis ikke det er noe mer utdypende. Sannsynligvis human, hvis det da ikke er noen nye raser. Gidder ikke å spille en av de to Planescape rasene(Thiefling og det derre andre).

Lenke til kommentar
Jeg er fast bestemt på å spille dverg - klasse er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg antar at det blir en ranger, eller en cleric/warpriest. :)

7204792[/snapback]

Ranger og dverg? Er ikke dverger litt for klumsete til å te seg skikkelig i villmarka? Har aldri forestilt med det kortvokste folkeslaget som spesielt grasiøse. Men fortell gjerne litt mer om hvordan du har tenkt å fordele abilities, feats, skills, og så videre. Har den lille en bakgrunnshistorie? Et hevngjerrig, tidligere mobbeoffer med blod på tann?

;)

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar
Jeg er fast bestemt på å spille dverg - klasse er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg antar at det blir en ranger, eller en cleric/warpriest. :)

7204792[/snapback]

Ranger og dverg? Er ikke dverger litt for klumsete til å te seg skikkelig i villmarka? Har aldri forestilt med det kortvokste folkeslaget som spesielt grasiøse. Men fortell gjerne litt mer om hvordan du har tenkt å fordele abilities, feats, skills, og så videre. Har den lille en bakgrunnshistorie? Et hevngjerrig, tidligere mobbeoffer med blod på tann?

;)

7204890[/snapback]

Du er inne på noe! Jeg har alltid likt spesielle kombinasjoner mellom rase og klasse. Som du sier er ikke dverger kjent for å være grasiøse og skog-lige, men jeg har hentet inspirasjon fra Josef Bugman i Warhammer-universet. Han ledet et regiment med dverger (som vanligvis holder til i fjellet) kalt "Bugmans Rangers", som utforsket områder utenfor fjellheimen og spionerte. Dette har jeg tenkt å basere karakteren min på - en allsidig dverg men overraskende sporing- og utkikksferdigheter. Et skikkelig utskudd, med andre ord. :)

Han kommer til å ha en del feats som powerlevlere neppe ville valgt, men jeg spiller mest for moroa. Tracking, Hiding, Spotting, osv. :) Ellers kommer han til å være en fantastisk skytter med armbrøstet, og en solid trussel med økser i nærkamp.

Nå vil jeg høre flere karakteridéer!

Lenke til kommentar
Sorcerer har mindre spells men har tilgang til hvilken som helst av dem til enhver tid. Kan ikke lære seg spells ved å lære scrolls bare under leveling. I tidligere spill har også sorcerer brukt charisma i stedet for intelligence for å kaste spells.

7202266[/snapback]

Hva mener du med "tilgang til hvilken som helst til enhver tid"? Du kan jo bare velge et visst antall du skal ha i minnet. Når de er borte må du sove. Akkurat som en mage.

7204585[/snapback]

Nei ikke akkurat som med mage. Sorcerer har alle spells som han kan i minnet helt til han har brukt opp det antall han kan kaste av hver spell level. Mens mage kun kan ha tilgang til de spells som han har memorert ut av spellbook.

Lenke til kommentar

Men man memorerer jo bare de spellene man vet man vil bruke som Mage uansett. SÅ i praksis ser jeg ingen fordeler med å ha alle spellene man kan i hodet, når man bare kan kaste et visst antall av de. Det eneste fordelen er vel å kunne velge spells mere på sparket. Men når man hviler som Mage, sorterer man jo frem de spells man vet man kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Du er inne på noe! Jeg har alltid likt spesielle kombinasjoner mellom rase og klasse. Som du sier er ikke dverger kjent for å være grasiøse og skog-lige, men jeg har hentet inspirasjon fra Josef Bugman i Warhammer-universet. Han ledet et regiment med dverger (som vanligvis holder til i fjellet) kalt "Bugmans Rangers", som utforsket områder utenfor fjellheimen og spionerte. Dette har jeg tenkt å basere karakteren min på - en allsidig dverg men overraskende sporing- og utkikksferdigheter. Et skikkelig utskudd, med andre ord. :)

Han kommer til å ha en del feats som powerlevlere neppe ville valgt, men jeg spiller mest for moroa. Tracking, Hiding, Spotting, osv. :) Ellers kommer han til å være en fantastisk skytter med armbrøstet, og en solid trussel med økser i nærkamp.

Nå vil jeg høre flere karakteridéer!

Om du ikke fikk med deg min, fra forrige side:

Tiefling - Mage - Chaotic Neutral - Male

Idé: Vedkommende sliter med indre demoner som han prøver å kontrollere, og kanalisere utover, i form av magi. Fyren er uforutsigbar som få, han martres av voldsomme og plutselige raserianfall, hvilket gjør det til en prøvelse å ferdes sammen med ham. Han snakker ikke ofte, og holder seg helst unna store forsamlinger, da han er redd for konsekvensene av å fristille sin indre ondskap i slikt selskap. :whistle:

Lenke til kommentar
Kan druid bli werewolf?

Tror nok det blir druid eller bard på meg, liker å bruke de litt mindre brukte klassene.

7205007[/snapback]

Nei, kan ikke bli Werewolf i NWN 2. Valget er vel mellom grevling, ulv, panther, vortesvin og bjørn, og deretter Dire-versjonen av dem på lvl 12, slik som det var i 1'ern. På level 16 kan du gjøre deg om til Fire, Earth, Wind og Water Elementals.
Lenke til kommentar

Til dere som spiller som wizard/sorcerer: Bruker dere familiars? Har aldri gjort det i hverken Baldur's Gate eller Icewind Dale, men lurte på om jeg skulle gjøre det nå. Dette er hva man kan velge mellom:

• Bat: Master gains +3 to Listen checks.

• Beetle: Master gains +1 hit point per level.

• Cat: Master gains +2 to move silently and hide checks.

• Pig: Master gains +3 to diplomacy checks.

• Rabbit: Master gains +1 bonus to all saves.

• Rat: Master gains +2 to fortitude saves.

• Spider: Master gains +3 to bluff checks.

• Weasel: Master gains +2 to reflex saves.

Ugle, ravn og slange var også med i spillet på et tidspunkt, men ble droppet i den ferdige utgaven. Synd, jeg kunne gjerne tenkt meg en ravn.

Kilde

Lenke til kommentar

Om du ikke fikk med deg min, fra forrige side:

Tiefling - Mage - Chaotic Neutral - Male

Idé: Vedkommende sliter med indre demoner som han prøver å kontrollere, og kanalisere utover, i form av magi. Fyren er uforutsigbar som få, han martres av voldsomme og plutselige raserianfall, hvilket gjør det til en prøvelse å ferdes sammen med ham. Han snakker ikke ofte, og holder seg helst unna store forsamlinger, da han er redd for konsekvensene av å fristille sin indre ondskap i slikt selskap.  :whistle:

7205296[/snapback]

Oi, veldig kul idé! Klasse/Rase passer veldig godt til personligheten.

Jeg bør kanskje tenke på en personlighet til min Dverg - tenker på en ganske sær, eremitt-aktig type, kanskje litt smågal etter å ha bodd alene i skogen lenge. Han må dog fortsatt ha de grunnleggende dverge-karaktertrekkene - grådighet, visdom, og stahet. Langsint er han og, han hater mye rart, spesiellt troll. :)

Lenke til kommentar

Det må jeg si! Var akkurat nede på Spaceworld i Asker for å se om spillet var kommet enda. Jada, det var det. Men ikke bare DET. De solgte CE (good/evil) til 699,- også! Så jeg kjøpte såklart den istedet.

En svær pappboks som er laget som en bok. Og inni er det NWN1+alle expansions, en DVD med making-of og div. promogreier, en musikkcd med spillmusikken, en liten blokk med concept art (chaotic evil), et svært utbrettbart kart over hele verdenen, og ikke minst, en ganske stor pewter-figur av en Ogre med klubbe! Pluss en "Evil"-ring.

Pluss at man får noen ekstra items ingame, og får konstant +2 saving throw som bonus.

Mye ekstra stasj for bare 200kr mer :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...