Nitrius Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Spillet kommer ikke før på fredag, men har vært så heldig å få tak i en kopi idag, spaceworld på Stovner hadde allerede lagt ut spillet for salg, så nå er jeg glad, uansett nok om det. Jeg lurer rett og slett på hva folket her har i tankene om hva de har tenkt til å spille som? - Skal du være en alv, et menneske, eller kanskje en dverg? - Skal du være en snikmorder, en kriger, eller en trollmann? Hvis du har en bakgrunn historien allerede som du har tenkt ut til karakteren din så hadde det vært spennende å få høre den også. Sitter selv å driver å fikler med hva jeg skal være, så kommer vel min karakter etterhvert her også. Så da sier jeg bare, post ivei! Endret 1. november 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Livslykka Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Etter å trofast ha fulgt sin leder og mester gjennom eventyrene i NWN1 skal min tvers igjennom onde dvergmunk hylle dødens gud som sin egen herre nå. Han har forlatt sin tidligere sti der styrke var essensielt for å nedlegge sine ofre. Nå fokuserer han på finesse og smidighet. En weapon finesse dwarf monk altså. I NWN brukte jeg munkehjelperen som jeg ikke husker hva heter, men han ble absurd kraftig. Skal spille sammen med tre venner, som jeg satser på at blir cleric, wizard-type og rouge/ranger. Gleder meg! Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Blir vel Lawful Good Gold Dwarf Cleric/Warpriest det. Tar Warfighter så tidlig som mulig, og velger meg en snill gud. Har ikke tenkt noe spesiellt på bakgrunnshistorie, pleier ikke å rollespille så mye. Håper jeg får spillet i morgen, klarer snart ikke vente mer. Endret 4. november 2006 av xantir` Lenke til kommentar
andir Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Garantert en Rock Gnome druide! Med Natural Spell feat'n som kom i første patch, kan jeg endelig kaste magi i dyreform. Druide har uansett alltid vært favorittklassen min i D&D. Har flere karakterer jeg vil prøve ut óg, bl.a. har jeg lyst til å prøve en blanding av Rogue/Wizard/Arcane Trickster. Blir ikke så mye rollespilling første gangen, mest det å utforske og prøve ut alt. Har veldig lyst til å finne en god PW-server å spille på senere. Multiplayerdelen var det beste med NWN 1, og det samme gjelder sikkert for 2'ern. Endret 1. november 2006 av andir Lenke til kommentar
Skips Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Skal utvilsomt være en Tiefling Assassin, ved første gjennomspilling væfall! Blir knallfett. Synes også Duelist prestige classen er rå, skal sjekke ut den også senere. Gleder meg sykt til å hylle oppfølgeren til kanskje tidenes beste rollespill. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Vel, nå sitter jeg egentlig bare å venter på at Nwn2 collectors edition skal falle ned i min postkasse, gleder meg så sinnsykt! Skal prøve alle raser og klasser Forresten, er det flere som har bestilt CE versjonen? Spaceworld selger den til 1199,-, OMG! Bestilte den fra playx.no til 419,- Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Må nok i butikken på fredag ja! Hva jeg skal spille? ALT! Må prøve så mye som mulig Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Sorcerer i Baldur's Gate 1 og 2, Icewind Dale 1 og 2, Neverwinter Nights. Noe sier meg at jeg kommer til å velge det i Neverwinter Nights 2 også Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hehe, ser ut som det er mange som gleder seg til å spille Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hehe, ser ut som det er mange som gleder seg til å spille 7201457[/snapback] Vel, jeg er sikker på at det blir årets spill! *Mimre tilbake til NWN1 og Deekin og håpe på samme følelsen i NWN2* Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Min første character i alle Baldurs gate/Neverwinter nights/Icewind dale-spill har alltid vært en ranger, så jeg antar at det blir det samme på første gjennomspilling denne gangen også. Det er litt trist, siden jeg alltid ender opp med å spille rangeren som en gimpet fighter med bue. :| Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Tror jeg må prøve ren Mage (liker ikke dualclassing, da mister man de feteste spells/angrepene), jeg spilte gjennom NWN1 som mage, og det var dritmorro på lvl 20 med max spells. Lurer på hvordan lysshowet blir med moderne grafikk. Spilte aldri multiplayer selv om jeg har NWN1 Collectors edition nå. Men jeg husker jeg hadde et tonn med mods som ga nye quests, helt nye verdener m.m. Levelet opp en paladin fra 1-20 bare i forskjellige brukerlagde mods. Den ene hadde tilogmed full speech på alle karakterer. Er det ikke pes å være sorcerer når du går tom for memorized spells? Kan jo ikke bare sove og få dem tilbake igjen? Endret 2. november 2006 av Bitex Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Spilte gjennom Baldur's Gate serien med en half-elf druid, og gjorde det samme i Neverwinter Nights, så sjangsen er jo der for at jeg gjør det i NWN2 også. ...men er jo litt fan av tieflinger da () så meget mulig jeg prøver det - nå som det er mulig Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Noen som vet om en god character generator som har inne klasser og raser fra NWN2? Selv tror jeg at jeg kommer til å spille en Fighter, men Sorceror frister også grusomt. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det pleier stort sett å ende opp med at jeg spiller en eller annen Lawful Evil person. Gjerne en sorcerer eller mage. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg skal bli en kjedelig fighter. Jeg liker å ha en safe karakter som main. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg spilte igjennom NWN1 med en elf wizard, det var ganske gøy. Tror jeg går for en wizard eller sorcerer denne gangen også. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Er det ikke pes å være sorcerer når du går tom for memorized spells? Kan jo ikke bare sove og få dem tilbake igjen? 7201856[/snapback] Du får dem tilbake når du sover, akkurat som med en vanlig mage. Altså: Mage har flere spells men må velge hvilke han skal kunne bruke ved å memorisere fra spellbook. Kan også lære seg nye spells ved å lese scrolls. Bruker intelligence for å kaste spells. Sorcerer har mindre spells men har tilgang til hvilken som helst av dem til enhver tid. Kan ikke lære seg spells ved å lære scrolls bare under leveling. I tidligere spill har også sorcerer brukt charisma i stedet for intelligence for å kaste spells. Endret 2. november 2006 av Appleseed Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Tja, rollespillkunnskapene mine har aldri vært på topp, så det får bli noe enkelt som fighter eller barbarian eller whatever til å begynne med. Kanskje ranger, fint å kunne prate med dyrene. =P Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Synes det er artig å sitte og gruble på hva slags protagonist jeg skal velge. Veie for og imot, finslipe karakteren. Spilte som mage (pure class) i Baldur's Gate 1 og 2. Har egentlig tenkt å fortsette i samme spor, selv om jeg er temmelig nysgjerrig på Warlock'en. Tiefling - Mage - Chaotic Neutral - Male Idé: Vedkommende sliter med indre demoner som han prøver å kontrollere og kanalisere utover i form av magi. Tiefling-rasen har dessuten +2 i Intelligence og Dexterity, hvilket gjør ham egnet til magikeryrket. Medaljens bakside er -2 til Charisma, men man kan ikke få i både pose og sekk. Kommer antagelig ikke til å satse på Prestige Class, da jeg har lest at det ikke er noe som er verdt å samle på for trollmenn. De 32 ability-poengene man får ved starten av spillet skal trolig fordeles slik: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Strength: 10 Dexterity: 10 Constitution: 10 Wisdom: 15 Intellience: 18 Charisma: 10 I løpet av spillet får man ytterligere fem poeng til disposisjon. Tre av dem skal brukes til Wisdom, to til Intelligence (slik at karakteren blir i stand til å mestre Wish). Videre har man feats og skills: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Feats: Spellcasting Prodigy: Info Mind over Body: Info Strong Soul: Info Spell Penetration: Info Empower Spell: Info Quicken Spell: Info Iron Will: Info Skills: Craft (bookbinding, calligraphy): Info Lore: Info Spellcraft: Info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå