Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spille-PC

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny CPU, nytt HK og ny RAM. Mitt forrige system var socket 939 så jeg er litt uddatert.

Har nærmest bestemt meg for CPU som skal være Intel Core 2 Extreme X6800. Denne har vel som eneste unlocked multiplier?!?

Jeg liker å klokke litt så jeg kunne tenke meg et HK som yter bra og klokker greit. Ta gjerne med kommende chipset. Pris spiller ingen rolle!

Når det gjelder minne har jeg ingen peiling på DDR2. Har lest litt rundt og min oppfatning er at ingen HK støtter 1067MHz som standard, så det virker som en bedre løsning å kjøpe 800MHz-brikker som klokker bra, eller? Kan dere hjelpe meg her også? Kjøper 2X1 GB til å begynne med. Pris spiller ingen rolle!

Skjermkortet blir enten G80 eller R600. Aner lite og ingenting om noen av dem, men det kommer vel tester forløpende etter at de er lansert.

På forhånd takk :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ender opp med dette tror jeg :hmm:

POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe

Dual DVI/VGA/TV-out GDDR3,HDCP ready

Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz S775

4MB, BOXED m/vifte

ABIT AW9D-MAX I975X S-775

ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 2x PCIe

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5-5-5-15)

Lian Li PC7BSCAND Miditower, Sort

Aluminium, u/powersupply

Seasonic M12 700W, 120mm Vifte ATX/EPS

Modulære Kabler, 2xPCI-E, 20/24pin

Plextor DVD-brenner PX-760SA/T3KB Bulk

SATA, Sort 18X8X -18X6X DL+10X-6X

Ville egentlig ha 8800GTX, men disse er blitt trukket tilbake pga en feil med dem tror jeg. Ram'en er ikke den heftigste, men skal vel gjøre jobben. Hovedkortet har fått bra tester, men jeg ville egentlig ha et med 680SLI chipset (ikke særlig tålmodig nei :no: )

Noen som har saftige invendinger på oppsettet mitt så fyr løs!

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Skal du overklokke bør du kjøpe RAM med bedre CL, CL5 er for de som ikke skal overklokke, CL4 og nedover er for de som skal overklokke.

Utover det ser det veldig fint ut :)

Edit: Dette er RAM som er bra til overklokking: Corsair TWIN2XP2048-6400C4.

Om du virkelig skal slå på stortromma, kan du gå for Corsair TWIN2X2048-6400C3.

7231780[/snapback]

Trenger jeg å overklokke RAM'en selv om jeg kjører opp FSB på hovedkort? Er det mulig å sette RAM'en låst til DDR2-800MHz?

Takk for tips så langt! :) Jeg klarer ikke vente lenger med å handle. Kommer til å gjøre en oppgradering til om en liten stund som vil gi meg 8800GTX og 680SLI + dyrere minne. Har 2 maskiner som må være noenlunde up2date når VISTA gjør sitt inntog

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging.

Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...