theRINCEWIND Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (Ingen bruk av interface) Tenk deg at du skriver ut en linje tekst på skjermen. Det du nå vil gjøre er å skrive over den samme linja med en ny linje. Finnes det noen funksjon i likhet med clear / cls / lignende ?? Jeg skulle veldig gjerne kjørt en for-løkke hvor jeg skriver over den samme linjen med tekst hver gang... ikke spør hvorfor.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) for (int i = 0; i < 10000; i++) { System.out.print("\r" + i); } \r er carriage return (vognretur), som fungerer som skrivemaskiner uten linjeskiftet... Gammel teknologi. http://en.wikipedia.org/wiki/Carriage_return Endret 2. november 2006 av drange Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 for (int i = 0; i < 10000; i++) { System.out.print("\r" + i); } \r er carriage return (vognretur), som fungerer som skrivemaskiner uten linjeskiftet... Gammel teknologi. http://en.wikipedia.org/wiki/Carriage_return 7202968[/snapback] Funker dette på mac også? Var en gang i tiden der ny linje var forskjellig fra OS til OS: mac - \r *nix - \n windows \r\n Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har dessverre bare Debian GNU/Linux og Fedora Core tilgjengelig, så jeg kan ikke teste det... Lenke til kommentar
krigun Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg tror trådstarter her snakker om noe lignende curses/ncurses (jcurses?) fins til Java.. Ikke linjeskift altså. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Åja, ja da blir det vel javacurses, da. Jeg tolket det som at han bare ville skrive over én linje... Lenke til kommentar
theRINCEWIND Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 du tolket det riktig drange. Jeg vil bare skrive over én linje. men takk til deg som foreslo javacurses også. lærte noe nytt idag =) tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå