Gå til innhold

Mister Dialup-forbindelse når jeg tar ut CD. Help please.

Bytex

Anbefalte innlegg

Har hatt et merkelig problem i en evighet nå.

Det som skjer er at internett-forbindelsen min (56k-modem) kobler seg bestandig ned når jeg tar ut en CD fra CD-spillern (det er en ASUS 24x brenner, men problemet var der med ren CD-ROM også).

Nå tenker sikkert alle "konflikt!", men det finnes ingen konflikter mellom modem og CD-R noensteds.

Det skjer også noen ganger når jeg setter inn en ny CD mens internett er koblet opp. Dette resulterte i at jeg må finne nocd-cracks for stort sett alle spill jeg kjøper, så jeg slipper at internet kobles ned hvis jeg skal spille mens den laster ned noe.

Er også et gedigent irritasjonsmoment.

ADSL er ikke tilgjengelig på min sentral.

Har noen peiling på hva dette kan skyldes?

Har prøvd å finne driverupdates til cdr'n, men asus sine hjemmesider er det værste jeg har vært borti. Og min modell fantes heller ikke der.

Maskinen jobber ekstremt tregt når jeg installerer spill også. Jeg hører CD'n spinner helt ned og bare står og "surrer" mens filene kopieres veeeeeldig sakte. Neverwinter Nights full install tar f.eks. nesten 30 minutter. (3 cd'r skal da ikke ta SÅ lang tid). Hvis jeg da prøver å gjøre noe henger ofte systemet i inntil 1 minutt før det går videre igjen (men kopieringa stopper ikke).

System specs:

Windows XP Home

AMD XP 1800+

320MB RAM

CDR Asus CRW-2410S 24x/40x

Geforce4 Ti4200

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-11-10 13:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modemet er et Billion PCI 56k internmodem. Vet det suger men det funker..sånn cirka hvertfall.

Har en snodig greie med kabelen inn i telefonpluggen i veggen også. Må dra ut kabelen akkurat når jeg trykker "Dial" i dialup networking, og så sette den inn igjen ellers får jeg ikke summetone. Eneste driveren som funker på CD'n som fulgte med er Motorola-drivere.

IDE-kablene ble byttet ut når jeg oppgraderte hele maskinen for et halvt års tid siden. Kan være etter det dette startet, husker ikke helt...bør kanskje prøve å bytte ut IDE-kabelen cd-romen står på?

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-11-16 01:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...