Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1ENG eksamen - vits å forberede seg?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Da jeg gikk ut av VGS i fjor lå jeg på sykehus (russetid :whistle:) mens resten av klassen avga eksamen i 1ENG, som var det faget vi kom opp i. Jeg må ta denne eksamenen innen et år og lurer på om jeg trenger å forberede meg noe særlig. Da tenker jeg på om jeg må kunne noe om styresettet i England/USA o.l. Jeg sikter meg inn på toppkarakter, så det er derfor jeg spør. Noen som har avlagt denne prøven som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kom du opp i 1ENG når du er født i 86? Nå vet jeg ikke om du kom i muntlig eller skriftlig eksamen, men ta en titt her: http://udir.no/templates/udir/TM_Type.aspx?id=205. Der finner du eksamenshefter fra samtlige år i diverse fag, deriblant engelsk. Er det muntlig det er snakk om, lønner det seg nok å forberede seg litt, med tanke på at du ikke får vite temaet inntil 30 minutter før du skal høres.(hvis det er slik eksamensform du har). Hvis du derimot kom opp i skriftlig eksamen i engelsk, lønner det seg å lese diverse tekster du har hatt om og ta en titt på de eksamensheftene fra foregående år. Ellers går det vel mest på dine generelle kunnskaper innen språket og tema(ne) du får på prøven. Gramatikken i språket ditt blir såklart også lagt vekk på som du sikkert vet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

1ENG er bare skriftlig. Det er kun som privatist at man må ta muntlig i tillegg til skriftlig 1ENG. Har vel ingenting å si hvilket år jeg er født i, har med hvilken linje jeg gikk på vgs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...