Empire of the Sub Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei! Noen ganger, kanskje en gang pr. andre mnd eller noe sånt, ser jeg plutselig helt sykt dårlig. Det er akkurat som jeg får en prikk som dekker høyre øyne, og når jeg skal prøve å lese ting ser jeg aldri høyresiden av det. jeg har selfølgelig prøvd å lukke venstre øyne for å se om det er noe gærnt med høyre øyne, men jeg ser helt likt da. Og tro meg, dette er ikke noen vanlig "stein" i øyet, dette er dårlig syn som varer som regel helt til jeg legger meg. Når jeg står opp, har jeg ofte en helt syk hodepine, men jeg ser helt normalt igjen. Hva er dette for noe? Et midlertidlig synstap toppet med en sinnsyk hodepine? Noe er fullstendig gærnt. I tillegg har jeg ca 1gang vært halvår en syk "blodvri" baki nakken. Det kjennes ut som en scene ryker eller noe sånt, og jeg kjenner jeg blir varm oppover nakken. Det varer ca 10-30s og etterpå er alt normalt igjen.. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Dette høres ut som migrene. Sjekk det ut hos legen din. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 I tillegg har jeg ca 1gang vært halvår en syk "blodvri" baki nakken. Det kjennes ut som en scene ryker eller noe sånt, og jeg kjenner jeg blir varm oppover nakken. Det varer ca 10-30s og etterpå er alt normalt igjen.. 7200693[/snapback] Dett hadde eg noen ganger før oxo..når eg snudde hodet raskt kjentes det ut som om noe røk baki der..så ble det en INTENS smerte..sånn at du får frysninger..så gikk det 15-20 sek så var det over...men har ingen skadfer av dette idag....vet ikke helt hva det var engang... Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Høres ut som auramigrene. Har det samme selv. Endret 2. november 2006 av BareMarius Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Har funnet ut at det er migrene.. Har hatt 3 hjernerystelser før, muligens derfor Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det beste er å få dratt til legen og tatt noen tester Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Søsteren min har migrene hun også, med samme syntomer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Migrenesymptomone er greie. Men hav starter migrenen? Ut fra trådstarters beskrivelse kan det være høyt trykk i øyet. Hvis dette er årsaken er det skummelt. Høyt trykk, normalt kalt grønn stær, ødelegger synsnerven og skader synet (ikke reversibelt). Gå til skikkelig øyelege og få målt trykket. Øyedråper elelr laseroperasjon kan hjelpe/begrense videre skade. Hvis dette ikke blir håndtert kan resultatet bli blindhet. For all del. Jeg er ikke øyelege - men ta en kontroll for å være på den sikre siden. Riskikoen er for stor. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Å fytte nå ble jeg engstelig. Skal komme meg til øyelegen så kjapt som mulig.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 En sjelden gang i blant (hvert 3. eller 4. år) får jeg en intens hodepine som jeg ikke får bort før det er tatt en stor dose smertestillende, og selv da varer den noen timer. Samtidig blir jeg kvalm samtidig, og det hender jeg kaster opp. I noen timer etterpå er jeg overfølsom for lys og lyd (alt blir forsterket). Har fått høre at dette er migrene, og har også fra tid til annen den smerten bak i nakken som beskrives her, men ikke i sammenheng med migrenen... stort sett hvis jeg har sittet lenge i samme stilling, som på kino. Tror ikke det har noe med migrene å gjøre. Synsforstyrrelser har jeg aldri hatt i sammenheng med migrene heller, så det kan være andre ting enn migrene som gjør dette, men at det på en måte utløser migrene. Er sjelden noe farlig, men greit å få det sjekket opp, om ikke annet for å finne en måte å unngå det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå