znapp2 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 bygde en pc her, og windows xp vil ikke starte hvis ikke winxp cd`n står i.. hvis den ikke står i står det: boot disk error, og mulig at det er kabel feil eller.no... noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 ta deg en liten tur inn i bios du.. så sjekker du om cd driver står som primary boot disk..for da ser den etter cd med OS på for å boote fra.anbefaler at du setter hddn som nummer 1, så etterfulgt av cd og diskett stasjonen Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Det første som slår meg er at Bios innstilingene for Boot Device står feil. Det mest vanlige er: 1. Floppy 2. CD rom 3. HD Personlig så bruker jeg: 1. HD 2. Floppy 3. CD rom Dette gjør jeg for at PC´n skal starte raskere. Men med disse innstillingene må du gå inn i BIOS og endre Boot Device de gangene du må boote en dikett eller cd. Vil tro at feilen hos deg er at HD ikke er med i Boot Device. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 booter ikke XP fra CDèn da ? virker som en feil i install Lenke til kommentar
znapp2 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 hmm har: hdd på første så floppy og cd-rom til slutt.. har innstallert xp engang til på nytt, fordi jeg trodde det var no fuck med xp, men virker ikke sånn.. Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kanskje jumperen på HD står feil? Lenke til kommentar
znapp2 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Dette er hva som står helt på førsten når jeg starter pc`n: Primary ide channel no 80 conductor cable innstalled. og så etter hvert: Boot from atapi cd-rom: Failure amdtek bootagent v.1.23 pxe.e61: Media test failure check cable disk boot failure.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 amdtek bootagent, hva er det for noe? Virker som det er den som gjør noe spesiellt. Fortell oss hvilken hardware du har, hovedkort / disk controller. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 du kan jo prøve å gå inn i recovery console og skrive fixboot, kan hjelpe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Primary ide channel no 80 conductor cable innstalled: Betyr at du ikke har en ata66 kabel kobblet til raid funksjonen. Så tror eg du må installere driveren til raid. Har du noe gule utrops tegn i system - scsi and raid kontroller? Det andre du har kan eg ikke hjelpe deg med har ikke sette det før? Lenke til kommentar
Bublegum Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har hatt samme problem som deg, fikk samme melding som deg når jeg startet opp maskinen. Hos meg viste det seg at det var feil med IDE-kabelen, byttet denne og alt var ok, så hvist du har en annen kabel kan du jo prøve å bytte og se om det funker hos deg. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 16:56, skrev Bublegum:Har hatt samme problem som deg, fikk samme melding som deg når jeg startet opp maskinen.Hos meg viste det seg at det var feil med IDE-kabelen, byttet denne og alt var ok, så hvist du har en annen kabel kan du jo prøve å bytte og se om det funker hos deg. samme her, den ytterste koblingen på ide kabelen hadde et brudd så bare den inderste virket. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 få tak i en ata 100/133 kabel du. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 ueland85: ATA66/100/133 er samme kabelen. Alle er 80 leders kabel, Forskjellen mellom 40 leders og 80 er at 80 har 40 som går til jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå