Cowboystrekk Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 HP ville jeg jeg stort sett styrt unna, noen heter HP compaq, de er generelt bedre enn "rene" HP-maskiner. Generelt har AMD dårligere batterilevetid, men det finnes noen få unntak. Du må ha core 2 duo for å få 64-bits, det trenger du ikke nå, men la oss si at du vil ha pcen i endel år: da vil gradvis flere og flere operativsystemer som windows vista osv kreve 64-bits for at du skal kunne installere og bruke det. Om du ikke har tenkt å ha pcen så lenge så greier du deg fint uten 64-bits. Bytter du pc annenhvert år trenger du ikke 64-bits, men opm du f.eks vil ha pcen i 6 år å ha mulighet til å bruke nye operativsystemer som kommer så ville jeg valgt en med 64-bits eller som kan oppgraderes til det men det er mine synspunkt Jeg synes du har fått mange gode tips nå, du bør egentlig ha godt grunnlag for å ta et valg. Ville anbefalt en bluetooth-plugg, som du sier selv så finnes det få pcer som tilfredsstiller kravene dine, og de som gjør det er vanligvis dyrere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Et kjapt søk i prisguiden for bærbare pcer avslører at det er kun en bærbar fra HP som har både bluetooth og webkamera, men den har til gjengjeld et batteri langt under 3 timer. Ellers har fu flere fra asus å velge mellom. Valgene ditt blir: 1. du må være villig til å betale mer, eller 2. droppe enten kravet om innebygd bluetooth eller webkamera, eller 3. kjøpe asus en gang til. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hei, har selv fulgt Jada-Jada sitt, forslag. Sitter å skriver på den nå, har et godt førsteinntrykk. Er mye for pengene dette ja. Den kostet 7k, så den er 3k under 10.000. Men er det verdt for deg å betale 10.000 for en maskin som i bunn og grunn ikke vil være noe særlig bedre enn en til sju? Kom nettopp over en annen bærbar fra stretto (kom over den siden jeg skjekket ut sida, som fikk mye skryt her på HW). Den koster 7.300 og er ufattelig mye for pengene. Du finner den her Den har hele 2048mb ram, en core duo 1.73ghz, 120gb harddisk. Selvfølgelig ikke et godt skjermkort, men denne maskinen er virkelig noe. Men hadde ikke nølt med å følge Jada-Jada sitt forslag, er veldig fornøyd selv. Du kommer nok til å bruke webcamen, selv om jeg personlig kunne klart meg uten. Og når det er sagt, så er ikke de integrerte de beste. Men vet ikke om du "bare vil ha et", eller om du vil ha et godt et. Gjelder det siste for deg, må du kjøpe et eksternt. PS: og trenger du virkelig Core Duo er spørsmålet. Dobbelkjerne vil jo bli standarden for fremtiden, men for ditt bruk tror jeg ikke du trenger det. Det samme gjaldt meg, derfor kjøpte jeg den med core solo, som til gjengjeld er raskere. dobbelkjerne viser sin nytte om du kjører to kraftige prosesser samtidig. Det å chatte samtidig som du hører på musikk, er langt ifra tungt! Endret 4. november 2006 av Badfellah Lenke til kommentar
brrah Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei, har selv fulgt Jada-Jada sitt, forslag.Sitter å skriver på den nå, har et godt førsteinntrykk. Er mye for pengene dette ja. Den kostet 7k, så den er 3k under 10.000. Men er det verdt for deg å betale 10.000 for en maskin som i bunn og grunn ikke vil være noe særlig bedre enn en til sju? Kom nettopp over en annen bærbar fra stretto (kom over den siden jeg skjekket ut sida, som fikk mye skryt her på HW). Den koster 7.300 og er ufattelig mye for pengene. Du finner den her Den har hele 2048mb ram, en core duo 1.73ghz, 120gb harddisk. Selvfølgelig ikke et godt skjermkort, men denne maskinen er virkelig noe. Men hadde ikke nølt med å følge Jada-Jada sitt forslag, er veldig fornøyd selv. Du kommer nok til å bruke webcamen, selv om jeg personlig kunne klart meg uten. Og når det er sagt, så er ikke de integrerte de beste. Men vet ikke om du "bare vil ha et", eller om du vil ha et godt et. Gjelder det siste for deg, må du kjøpe et eksternt. PS: og trenger du virkelig Core Duo er spørsmålet. Dobbelkjerne vil jo bli standarden for fremtiden, men for ditt bruk tror jeg ikke du trenger det. Det samme gjaldt meg, derfor kjøpte jeg den med core solo, som til gjengjeld er raskere. dobbelkjerne viser sin nytte om du kjører to kraftige prosesser samtidig. Det å chatte samtidig som du hører på musikk, er langt ifra tungt! 7214998[/snapback] Se litt bedre etter a, koster 9 000 inkl mva... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Se litt bedre etter a, koster 9 000 inkl mva... 7215270[/snapback] Viktig punkt (9 087,- inkl. mva) Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hehe. Takk for mange gode råd og tips. Nå er det nsart på tide å begynne å bestemme seg, vet det, men jeg syns jakten er nesten like morsom som å få den nye pc'en i fanget. Men det kommer vel alltid noe nytt og bedre, så det nytter det jo ikke vente på! Takk for gode tips og anbefalinger. Dere har hjulpet meg langt på vei... Nå burde jeg vel klare resten alene??!! Edit: Nå står jeg mellom to maskiner. En acer med innebygd bluetooth og webcam, Her er den Og en HP Pavilion Den er her. Acer har core duo, mens HP har core 2 duo. Heller mest mot HPn egentlig, men er litt usikker på dette (står i spesifikasjonene på sidene til HP Norge): Nettverksgrensesnitt: Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt. Noen PC'er har jo 1000. Hva er dette, og er det noe jeg trenger?? Takk igjen! Endret 5. november 2006 av Elisaeb Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hehe. Takk for mange gode råd og tips.Nå er det nsart på tide å begynne å bestemme seg, vet det, men jeg syns jakten er nesten like morsom som å få den nye pc'en i fanget. Men det kommer vel alltid noe nytt og bedre, så det nytter det jo ikke vente på! Takk for gode tips og anbefalinger. Dere har hjulpet meg langt på vei... Nå burde jeg vel klare resten alene??!! Edit: Nå står jeg mellom to maskiner. En acer med innebygd bluetooth og webcam, Her er den Og en HP Pavilion Den er her. Acer har core duo, mens HP har core 2 duo. Heller mest mot HPn egentlig, men er litt usikker på dette (står i spesifikasjonene på sidene til HP Norge): Nettverksgrensesnitt: Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt. Noen PC'er har jo 1000. Hva er dette, og er det noe jeg trenger?? Takk igjen! 7221700[/snapback] Den aceren har elendig batteri, greier ikke 2 timer engang. Mulig HPen er grei, har ikke sett tester av den. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Har egentlig bestemt meg for HP'n, har alt jeg vil ha med unntak av BT, men da får jeg kjøpe adapter eller noe. Men lure litt på det med Nettverksgrensesnitt: Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt. Noen har jo 1000, er det noe jeg bør ha?? Og noen som vet noe om støynivå og batteritid på denne? Takk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du trenger jo strengt tatt ikke gigabit ethernet på noen som helst maskiner enda i dag, da hele nettverket må være bygget over dette for at du skal få nytte av den ekstra farten. Harddisken er vel uansett i de fleste tilfeller begrensningen på en bærbar PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå