Gå til innhold

Båten min trenger neonlys... Hjelp ønskes


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg NeonLys på utsiden av båten. Vis dere ser på bildet har jeg tenkt til å ha lyset under den svarte lista så det lyser ned i vannet. Hvor kan jeg få tak i NeonLys? Jeg har sett på katode lysrør på microplex.no men det er jo ikke vanntett og støtsikkert.... går jo alltids an å tette det igjen med silikon men.. HVA SYNS DERE?

post-104180-1162415238_thumb.jpg

post-104180-1162415258_thumb.jpg

post-104180-1162415280_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe å satase på a ha neonet på utsiden av båten...... vrtfall ikke så lenge det ikke er vanntett men det vil uansett ikke bli noe fint å ha det der.... skulle du lissom bare skru det fast i lista? det vil jo dette av med en gang..... ta det heller inni til å lyse opp der, det virker fint.....

Lenke til kommentar
det detter jo ikke av vis man fester det bra under FENDERLISTA og ikke river å røsker alt man har... men det er en vel bedre å ha det oppi båten... bilder blir lagt ut når den er ferdig ja. så får meh sjå

:cool:  :cool:  :cool:  ;)

7238396[/snapback]

 

Blir det ikke bare stygt med neon lys på en båt? :ph34r: Bruk heller pengene på noe mer fornuftig til båten enn å legge neonlys som går i stykker etter første prøvetur.

Lenke til kommentar
Vel jeg tror det kan bli rimelig stilig effekt ved å ha neonlys under vannlinja.

 

Men sjekk om du ikke bryter noen regler med det samma, tror det er riiiimelig strengt til havs.

7239565[/snapback]

Strengt med va da? og det er både kult å prkatisk å ha neon lys oppi båten da det ser kult ut og lyser opp båten om natta så du ser no oppi der....

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville frest ut dype spor til lysrørene, dekket til med glass og forseglet godt. Hvis umulig ville jeg prøvd å få til en annen form for innfelling. En langsgående neonstripe hadde jo blitt überpimp på den båten, men det spørs hvordan man skulle gjort det. Dessuten må det jo være lovlig solid for å holde.

Lenke til kommentar
Vel jeg tror det kan bli rimelig stilig effekt ved å ha neonlys under vannlinja.

 

Men sjekk om du ikke bryter noen regler med det samma, tror det er riiiimelig strengt til havs.

7239565[/snapback]

Strengt med va da? og det er både kult å prkatisk å ha neon lys oppi båten da det ser kult ut og lyser opp båten om natta så du ser no oppi der....

7240793[/snapback]

Nå er jeg ikke 100% inne i lover og regler for ting til havs, men mener at det er strengt med tanke på lysbruk på båter.. Ikke bruk ditt, og ikke bruk datt, men heller pompel og kanskje pilt om nødvendig..

 

Det er jo trossalt norge vi lever i :thumbup:

Lenke til kommentar

Noenlys inne i båten vil ødelegg nattsynet til båtføreren. Nattsynet er viktig - dette for å unngå å kjøre andre i senk eller kjøre på skjæreller lignende. Lysbruk om natten er regulert. De lovlige lysene på båten forteller andre trafikanter bl.a. hvilken retning båten kjører. Denne båten er for kraftig/stor til å kunne bruke kun en rundtlysende lanterne (noe som også ville medført vikeplikt for absolutt alt som beveger seg på sjøen). Bot for gal/manglende lysbruk benyttes ofte av politiet.

Lenke til kommentar

Han kan fint ha en rundlysende lanterne på den da! jeg vett det er imot reglene men bare du har lys og kjører fornuftig så stopper de deg ikke.... og et neonlys under dekk ødelegger ikke mye av nattsynet (tro meg har det selv...) og du legger det jo på en bryter også så du kan slå det av i tilfelle.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...